Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

XI Międzynarodowa Konferencja Przemysłu Chemii Gospodarczej - spotkanie dla ponad 170 osób

2022-06-13

Oliver Schaller, Univar

Płyny do prania – skuteczne rozwiązania i zrównoważony rozwój

Główna myśl prelekcji brzmiała, iż stosowanie enzymów w nowoczesnych detergentach i preparatach czyszczących przyczynia się do zmniejszenia zużycia wody i energii, a tym samym do ochrony cennych zasobów naturalnych

– Na przestrzeni ostatnich lat obserwujemy wzrost świadomości konsumentów w grupie środków czystości codziennego użytku. Tendencja ta jest szczególnie widoczna w nowoczesnych detergentach stosowanych w gospodarstwach domowych – stwierdził prelegent.

Dodał też, że enzymy są składnikami zgodnymi z koncepcją zrównoważonego rozwoju, ponieważ są wytwarzane wyłącznie ze składników naturalnych. Do ich produkcji mikroorganizmy potrzebują tylko cukru, białka, wybranych substancji odżywczych, wody i świeżego powietrza. Enzymy pomagają w usuwaniu uporczywych plam z tkanin, zmieniając duże zabrudzenia na mniejsze, a te mniejsze mogą być skuteczniej usuwane przez popularne środki powierzchniowo czynne. Nowoczesne enzymy działają już w niskich stężeniach i są przystosowane do niższych temperatur, umożliwiając konsumentom pranie w krótkich cyklach i w niższych niż dotychczas temperaturach. To, co najważniejsze, dzięki nowoczesnym enzymom można wyeliminować agresywnie działające środki chemiczne. Pozwala to wydłużyć okres użytkowania odzieży.

Joanna Bator, Fabryka Substancji Zapachowych "Pollena-Aroma"

Zapach jako element jakości w wyrobie finalnym

– Kompozycje zapachowe to małe dzieła sztuki, które stały się nieodzowną częścią kosmetyków czy chemii gospodarczej, oferując dużo więcej, niż podstawowe walory danego produktu. Odpowiednio dobrany zapach nie tylko wzbudzi zainteresowanie, ale może sprawić, że produkt na stałe wpisze się do powszechnej świadomości, a firma zdobędzie lojalność konsumentów – przekonywała ekspertka.

Opowiedziała w jaki sposób kompozycja zapachowa staje się elementem marketingu. Jest tak, gdyż bardzo często moda na konkretny typ zapachu w wyrobach kosmetycznych i chemii gospodarczej wywodzi się z kierunków zapachowych promowanych w wyrobach perfumeryjnych. Tak było w przypadku zapachu zielonej herbaty.

– Fundamentem mody na zapach zielonej herbaty stał się hit rynkowy Green Tea Elizabeth Arden w którym doskonale połączono zapach liści herbaty, ziół i owoców cytrusowych. Ta fantazja perfumiarza osiągnęła ogromny sukces rynkowy. Nareszcie ekstrakt z zielonej herbaty posiadający tak cenne właściwości zyskał właściwą oprawę. Lawinowo zaczęły powstawać całe serie kosmetyków z zieloną herbatą. Moda ta zawędrowała również do wyrobów chemii gospodarczej – tłumaczyła prelegentka w swoim wystąpieniu.

Stanislav Sulla, Konica Minolta Sensing Europe

Profesjonalne zarządzanie kolorami w przemyśle

Autor dowodził, iż procesy zarządzania kolorami stanowią fundament działalności każdej firmy i mają kluczowe znaczenie dla jej rozwoju i sukcesu na rynku. Inteligentna kontrola kolorów i obrazu pozwala uzyskać wrażenie wysokiej jakości i atrakcyjności produktów, zwiększając przy tym sprzedaż i dochody. Kolory są bowiem symbolem charakterystycznym dla naszych czasów. Odgrywają ważną rolę jako jeden z głównych elementów marketingu, a jednocześnie wyrażają odpowiednie kryterium jakości. Na przestrzeni ostatnich dziesięcioleci w niemal wszystkich gałęziach przemysłu obserwowany jest wzrost wymagań i oczekiwań związanych z dokładnością odwzorowywania barw oraz ich krótko- i długoterminową powtarzalnością. Każdego dnia naukowcy, inżynierowie i kierownicy ds. jakości stają przed wyzwaniem polegającym na analizie ilościowej i przekazywaniu informacji o barwach w jak najbardziej spójny i precyzyjny sposób. W porównaniu z czysto wizualną kontrolą barw, która wiąże się z pewnymi ograniczeniami i ryzykiem, profesjonalne zarządzanie kolorem to praktyczne i pragmatyczne podejście oparte na przejrzystych zasadach i intuicyjnych narzędziach, które zapewnia skuteczność, szybki zwrot z inwestycji, a w efekcie przewagę nad konkurencją.

Konrad Grygiel, Evonik

Rewoferm®: Nowa era surfaktantów

Prysznic, mycie, sprzątanie – bez środków powierzchniowo czynnych wszystkie te czynności byłyby uciążliwe. Środki powierzchniowo czynne są amfifilowe, co oznacza, że działają poprzez rozbijanie powierzchni styku między wodą a olejami i/lub brudem, poprzez utrzymywanie tych olejów i brudu w zawiesinie, umożliwiając w ten sposób ich usunięcie.

Surfaktanty to substancje, które ze względu na swoją specjalną strukturę molekularną nadają detergentom do prania, żelom pod prysznic, szamponom i płynom do naczyń moc czyszczącą. Wraz z wodą stanowią najważniejsze składniki tych produktów i są podstawą codziennego sprzątania i higieny.

Branża środków czystości stoi obecnie w obliczu rosnącego zapotrzebowania na produkty ekologiczne. Dotyczy to również surfaktantów, tradycyjnie wytwarzanych z surowców petrochemicznych lub w wyniku energochłonnych reakcji chemicznych. Wzrost świadomości ekologicznej wśród konsumentów sprawia jednak, że coraz bardziej kwestionują oni stosowanie takich związków chemicznych w produktach czyszczących.

– Evonik opracował metodę produkcji surfaktantów na drodze fermentacji, która pozwala ominąć stosowanie tradycyjnych procesów przemysłowych. Biosurfaktanty marki Rewoferm zostały zaprojektowane, by doskonale sprawdzać się do stosowania w środkach czyszczących. Łączą one ekologiczne procesy produkcyjne i łagodne właściwości produktu z wysoką wydajnością – mówił przedstawiciel firmy.


chemia gospodarczadetergentyśrodki czystościlegislacja

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie