Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

XI Międzynarodowa Konferencja Przemysłu Chemii Gospodarczej - spotkanie dla ponad 170 osób

2022-06-13

7 czerwca w Warszawie, w obecności ponad 170 gości, odbyła się XI Międzynarodowa Konferencja Przemysłu Chemii Gospodarczej. Wydarzenie było poświęcone najważniejszym trendom rynkowym, zmianom w prawie, a także nowościom produktowym powstającym w oparciu o idee zrównoważonego rozwoju. Składało się z prezentacji zaproszonych gości, którzy omawiali najistotniejsze zagadnienia rynkowo – produktowe w przemyśle chemii gospodarczej.

Sponsorami Strategicznymi tegorocznego wydarzenia były firmy CHT Germany GmbH Sp. z o.o. Przedstawicielstwo w Polsce i Evonik Industries AG, a Sponsorami: DACHSER Sp. z o.o., Emerald Kalama Chemical, LLC (Lanxess), Fabryka Substancji Zapachowych "Pollena-Aroma" Sp. z o.o., Innospec Limited, Konica Minolta Sensing Europe B.V. Sp. z o.o. Oddział w Polsce, LUM GmbH oraz PCC Exol SA.

Patronat nad jedenastą edycją objęło Polskie Stowarzyszenie Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego, PMR Consulting & Research sp. z o.o., PZPPA Polski Związek Pracodawców Przemysłu Aerozolowego, firma Theta Consulting sp. z o.o. oraz Wyższa Szkoła Inżynierii i Zdrowia w Warszawie.

Współpraca medialna konferencji: Biotechnologia.pl, Przemysł Chemiczny, Ważenie Dozowanie Pakowanie, a także Wydawnictwo Naukowe PWN SA.

Podczas wydarzenia można było również porozmawiać z przedstawicielami firm na ich stoiskach. Były to firmy: DACHSER Sp. z o.o., Fabryka Substancji Zapachowych "Pollena-Aroma" Sp. z o.o., Konica Minolta Sensing Europe B.V. Sp. z o.o. Oddział w Polsce, LUM GmbH, PCC Exol SA, Schoeller Allibert Sp. z o.o., SmartLunch Sp. z o. o., Wacker Chemie Hungary Kft.

Podsumowanie prezentacji konferencyjnych

Katarzyna Żandarska, Polskie Stowarzyszenie Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego

Branża detergentowa – wyzwania legislacyjne roku 2022

Legislacja będzie determinować warunki, w ramach których może rozwijać się branża detergentowa. Unia Europejska bardzo zintensyfikowała działania na rzecz ochrony środowiska, a jej polityka we wszystkich obszarach ma być podporządkowana kwestiom Zielonego Ładu. Dotyczy to również w pełnym wymiarze branży detergentowej.

Na etapie konsultacji publicznych znajduje się rewizja rozporządzenia detergentowego. Konsultowane są kwestie dotyczące sprzedaży uzupełniającej/luzem; definicji/zakresu rozporządzenia detergentowego; środków czystości opartych na mikroorganizmach; arkusza danych składników dla personelu medycznego; dalszych ograniczeń stosowania związków fosforu; biodegradowalności innych niż środki powierzchniowo czynne składników detergentów; powielania obowiązków oznakowania skażalników w wyniku powiązanych legislacji.

Trwają też prace nad uproszczeniem i cyfryzacją etykiet chemikaliów oraz rozszerzeniem listy alergenów na etykiecie detergentów.

– Nad tymi wszystkimi obszarami Polskie Stowarzyszenie Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego bardzo intensywnie pracuje. Prawidłowe wdrożenie nadchodzących zmian legislacyjnych będzie warunkowało funkcjonowanie biznesu na najbliższe lata – stwierdziła prelegentka.

Lydia Smith, BASF

Kiedy wydajność spotyka się ze zrównoważonym rozwojem

W ocenie mówczyni, transformacja w kierunku bardziej ekologicznej gospodarki wywiera coraz większą presję na firmy działające w sektorze chemii gospodarczej, by dostarczały one rozwiązań zgodnych z zasadami zrównoważonego rozwoju, bez uszczerbku dla skuteczności ich działania. Konsumenci są zaniepokojeni kryzysem klimatycznym i chcą żyć bardziej ekologicznie, ale często nie mają pewności, co tak naprawdę oznacza stosowane przez producentów stwierdzenie „przyjazne dla środowiska”. Zamiast kolejnych haseł marketingowych konsumenci chcą wiedzieć więcej o procesie opracowywania produktów.

W trakcie prelekcji opowiedziano, w jaki sposób koncern BASF koncentruje się na kluczowych trendach zrównoważonego rozwoju w obszarze chemii gospodarczej oraz na nowych rozwiązaniach, które spełniają potrzeby konsumentów: składnikach pochodzenia biologicznego, oszczędzaniu wody i energii oraz wydłużaniu cyklu życia tekstyliów. Przykładem takiego działania jest seria produktów z rodziny EcoBalanced. Jest to szeroka gama rozwiązań opartych w 100% na surowcach ze źródeł odnawialnych, pozyskiwanych w zrównoważony sposób, przy znacznie obniżonej emisji CO2.

– Eco Balanced jest odpowiedzią firmy BASF na zrównoważony rozwój, co oznacza, że do procesu produkcji tej linii obok tradycyjnych produktów kopalnych włączone zostały surowce odnawialne, takie jak bionafta czy biogaz. Finalny produkt jest technicznie i jakościowo identyczny z tym, jaki uzyskuje się w procesie produkcji wykorzystującym wyłącznie zasoby kopalne – powiedziała przedstawicielka koncernu.


chemia gospodarczadetergentyśrodki czystościlegislacja

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy rezygnacja z rosyjskiej ropy i gazu to dobre rozwiązanie?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie