Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety
REKLAMA

Wzrosty sprzedaży w branży farb dekoracyjnych

2021-02-15

W ocenie Polskiego Związku Producentów Farb i Klejów, branża farb w naszym kraju ma powody do zadowolenia. Wartość sprzedaży farb dekoracyjnych – stanowiących największy segment rynku – wzrosła w 2020 r. o 6,2% względem roku wcześniejszego, do ponad 2,33 mld zł.

W 2020 r. nie tylko wartość sprzedaży przekroczyła tę z 2019 r., ale również dynamika wzrostu była wyższa w porównaniu z rokiem 2019, kiedy to wynosiła 4,3%. W czasie pierwszego lockdownu Polacy chętnie rozpoczynali remonty. Drugi kwartał 2020 mierzony w ujęciu rok do roku to wzrost aż o 14%. Zwiększył się także wolumen sprzedanych farb liczony w litrach – o 3,4% w 2020 (-1.6% w 2019 r.). Jednocześnie utrzymuje się trend rosnącej premiumizacji i marżowości farb dekoracyjnych.

- Na wyniki branży farb dekoracyjnych w Polsce w roku 2020 wpłynęły dwa współistniejące czynniki. Po pierwsze – w czasie lockdownu - Polacy chętniej decydowali się na remonty mieszkań i domów. Po drugie – decyzja rządu o pozostawieniu otwartych marketów budowalnych umożliwiła dokonanie niezbędnych zakupów. I to właśnie produkty DIY (z ang. do-it-yourself) sprzedawały się najlepiej. Jednocześnie należy zauważyć, że pomimo zawirowań na całym rynku, pandemia w stosunkowo niewielkim stopniu odbiła się na budownictwie. Problemy odnotowały natomiast kategorie farb dla przemysłu czy automotive. Wyzwaniem dla farb dekoracyjnych może okazać się rok 2021 oraz kolejne lata. Spodziewamy się korekty. W minionym roku zamknięcie w domach przyspieszyło decyzje o remontach, w tym roku raczej już tak nie będzie. Zatem być może wolumen spadnie, ale sądzę, że utrzyma się trend premiumizacji, czyli kupowania produktów z wyżej półki. Ilościowo więc możemy się spodziewać spadku, ale wartościowo wzrostu - komentuje Bartłomiej Ślązak, dyrektor zarządzający PZPFiK.

Wartość sprzedaży farb dekoracyjnych w Polsce w latach 2014 – 2020 – dane szacunkowe PZPFiK


Polski Związek Producentów Farb i Klejówfarbychemia budowlana

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


REKLAMA

WięcejSklep

Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych

95.00 zł

“Chemia i Biznes” nr 5/2024

Nowość!Dostęp online

30.00 zł

“Chemia i Biznes” nr 4/2024

Dostęp online

30.00 zł

"Kosmetyki i Detergenty" nr 3/2024

Nowość!Dostęp online

30.00 zł

Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków

94.00 zł

Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych

78.00 zł

Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania

Nowość!

108.00 zł

WięcejNajnowsze

Więcej aktualności

REKLAMA


WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)

REKLAMA


WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)

REKLAMA


WięcejSonda

Czy Grupa Azoty ponownie stanie się zyskowna w przeciągu kolejnych 12 miesięcy?

Zobacz wyniki

REKLAMA
REKLAMA

WięcejW obiektywie