2022-02-24
Koncern Henkel opublikował wyniki finansowe za 2021 r. Przychody wyniosły 20,06 mld euro, co oznacza wzrost o 4,2% względem roku 2020.
- Ogólnie odnotowaliśmy dobre wyniki działalności w 2021 roku i konsekwentnie realizowaliśmy nasz strategiczny program pomimo niezwykle trudnego otoczenia rynkowego, charakteryzującego się z niespotykanymi wcześniej zakłóceniami w globalnych łańcuchach dostaw, brakami kluczowych surowców i znacząco wzrastającymi cenami - stwierdził Carsten Knobel, prezes zarządu Henkel.
Szczególnie pozytywny wpływ na wzrost przychodów Henkla miało znaczne ożywienie popytu ze strony branży przemysłowej i fryzjerskiej. W segmencie konsumenckim popyt w wielu kategoriach powrócił do stanu sprzed 2020 roku, w którym był on szczególnie duży jeśli chodzi o artykuły higieniczne i środki czystości oraz produkty do koloryzacji, przy mniejszym popycie na produkty do stylizacji. Jednocześnie wyraźny wzrost cen surowców i kosztów logistyki oraz różnic kursowych miał niekorzystny wpływ na rentowność w roku obrotowym 2021. Dzięki znacznie wyższym wolumenom sprzedaży, wprowadzonym podwyżkom cen, aktywnemu zarządzaniu kosztami oraz bieżącym korektom strukturalnym Henkel zdołał z nawiązką zrekompensować wpływ tych wzrostów na swoje zyski. Skorygowany zysk operacyjny wzrósł o 4,2%, osiągając poziom 2,7 mld euro. Skorygowana rentowność sprzedaży ukształtowała się na poziomie 2020 r. (13,4%), a skorygowany zysk na akcję uprzywilejowaną wzrósł do 4,56 euro, co oznacza istotny wzrost rzędu 9,2% przy założeniu stałych kursów wymiany walut. Henkel zaproponuje swoim akcjonariuszom stabilną dywidendę w wysokości 1,85 euro na akcję uprzywilejowaną i 1,83 euro na akcję zwykłą. Daje to wskaźnik wypłaty dywidendy w wysokości 40,5%, czyli nieco powyżej docelowego przedziału 30-40% skorygowanego zysku netto po odliczeniu udziałów niekontrolujących.
Ponadto z końcem stycznia 2022 roku Henkel ogłosił program skupu akcji własnych o wartości do 1 mld euro, którego realizacja rozpoczęła się już w lutym. Planowane jest odkupienie od akcjonariuszy akcji uprzywilejowanych spółki o łącznej wartości do 800 mln euro oraz akcji zwykłych o łącznej wartości do 200 mln euro. Program ma zostać zakończony najpóźniej do 31 marca 2023 roku.
- Konsekwentnie realizując nasz program strategiczny, poczyniliśmy znaczne postępy w wielu kluczowych obszarach. W niektórych z nich widzimy jednak potrzebę podjęcia dalszych działań. Z tego względu otwieramy kolejny etap w realizacji naszego programu ukierunkowanego rozwoju: pod koniec stycznia ogłosiliśmy połączenie sektorów biznesowych Laundry & Home Care (środków piorących i czystości) oraz Beauty Care (kosmetyków) w jeden nowy sektor, który będzie funkcjonował pod nazwą Henkel Consumer Brands. Dzięki temu stworzymy platformę wieloproduktową generującą przychody rzędu 10 mld euro. Zapewni nam to szersze możliwości dalszej konsekwentnej optymalizacji i takiego kształtowania portfolio produktów, które przełoży się na szybsze tempo wzrostu i osiąganie wyższej marży. Znajduje to również swoje odzwierciedlenie w celach finansowych, jakie stawiamy sobie w perspektywie średnio- i długoterminowej. Ponadto, wspomniany wcześniej fundusz Venture Fund II o wartości 150 mln euro oraz nasz nowy Program Celów Zrównoważonego Rozwoju 2030+ stanowią ważny impuls w tworzeniu innowacji i zrównoważonym rozwoju, a nowy, otwarty i dynamiczny wizerunek naszej marki korporacyjnej wzmacnia nasze cele.- powiedział Carsten Knobel, prezes koncernu Henkel.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2024
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 3/2024
30.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Marki własne w Kielcach
6 i 7 listopada br. do Targów Kielce na Targi Marek Własnych przyjechali przedstawiciele sektora marek...
Targi Packaging Innovations stałym punktem w branży opakowaniowej
W dniach 9-10 października br. w EXPO Kraków, odbyła się 16. edycja Międzynarodowych Targów...
Targi Warsaw Pack ważne dla sektora opakowań
Warsaw Pack to wydarzenie, gdzie liderzy branży prezentują najnowsze technologie pakowania i...
Workshops&Networking PIPC „Cyfrowa i Bezpieczna Chemia” – podsumowanie II edycji
19-20 września 2024 r. w Hotelu Novotel City West w Krakowie odbyło się wydarzenie Polskiej Izby Przemysłu...