Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Wzrost popularności ekologicznych środków czyszczących a ich konserwacja

2021-10-01  / Autor: Amber Yarnell, Jenna Blankenship, LANXESS

Współcześni konsumenci poszukują skutecznych, ekologicznych, prawidłowo konserwowanych środków czyszczących spełniających określone wymogi – między innymi w zakresie biodegradowalności.

Środki czyszczące pełnią bardzo istotną rolę w życiu konsumentów, zwłaszcza od początku pandemii. Minęły już czasy, kiedy w produktach tego rodzaju liczyło się tylko to, czy działają tak, jak powinny. Środki czyszczące do użytku domowego są dziś coraz częściej uważane za produkty lifestylowe. Wiąże się je z koncepcją „wellness” i podkreśla ich istotną rolę w ochronie zdrowia całej rodziny (Rosenberg, 2021). W ostatnim czasie globalna sprzedaż produktów chemii gospodarczej wzrosła o 5% zamiast przewidywanych 2%, ponieważ konsumenci używają znacznie więcej środków czyszczących i dezynfekujących, a także mydeł, detergentów i ściereczek, aby zapobiegać rozprzestrzenianiu się koronawirusa (Euromonitor, 2021). Stosowanie większych ilości środków czyszczących oznacza jednak wzrost narażenia na ich działanie, a zatem większe ryzyko wystąpienia niepożądanych reakcji skórnych i niekorzystnego wpływu na środowisko. Współcześni konsumenci zwracają większą uwagę na skład nabywanych produktów. Dokładnie sprawdzają etykiety i wybierają te preparaty, które odpowiadają ich oczekiwaniom pod względem bezpieczeństwa dla zdrowia oraz zrównoważonego rozwoju.

Uważne czytanie etykiet nie jest zjawiskiem nowym, ale zdecydowanie uległo nasileniu podczas pandemii. Konsumenci poszukują dziś produktów, które są pozyskiwane w sposób zrównoważony, są naturalne, przyjazne dla skóry, biodegradowalne, skuteczne, a jednocześnie niedrogie. Zarówno sprzedawcy, jak i organy regulacyjne odpowiadają na to oczekiwanie, wprowadzając bardziej rygorystyczne wymogi dotyczące składu. W ramach podejmowanych działań ograniczana jest pula dozwolonych składników i propagowane są tzw. „czyste”etykiety.

Warto przy tym zaznaczyć, że w produktach z „czystą” etykietą nie wystarcza już dziś oznaczenie „nie zawiera...”. Środki czyszczące muszą także być ekologiczne i bezpieczne dla zdrowia, zgodnie z popularną wśród konsumentów koncepcją „wellness”. Ten trend odpowiada za wzrost znaczenia certyfikacji ekologicznej (np. Ecolabel), a także wielu deklaracji marketingowych, które przyciągają dziś uwagę konsumentów (Mintel, 2021).

Aktualna sytuacja stanowi duże wyzwanie dla osób z działów badawczo-rozwojowych, które muszą starannie dobierać składniki, aby opracowywać produkty dostosowane do zmieniających się potrzeb.


\
CAŁA TREŚĆ DOSTĘPNA W "Chemia i Biznes. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej" nr 3/2021

"Chemia i Biznes. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej" to kwartalnik biznesowo-informacyjny z zakresu przemysłu kosmetycznego i środków czystości.


konserwacjabenzoesan soduLanxess

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności





WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)





WięcejSonda

Czy ceny energii mają wpływ na działalność Twojej firmy?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie