Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Wyroby perfumeryjne – trendy i nowości

2019-09-05  / Autor: Mikołaj Buczyński, AromaPartners (marka usługowa City Cosmetics sp. z o.o.)

Branża perfumeryjna odnotowuje ciągły wzrost. Nie tylko jeżeli chodzi o wolumen sprzedaży. Pojawiają się nowe możliwości technologiczne, co w połączeniu ze zmieniającymi się wymaganiami rynku daje szereg ciekawych zastosowań.

Na trendy i nowości w branży perfumeryjnej mają z pewnością wpływ dwie kwestie: moda, czyli np. trend minimalistyczny oraz możliwości technologiczne. Wypadkowa tych dwóch określa kierunek rozwoju zarówno jeżeli chodzi o opakowania, jak i sam kosmetyk, w tym propozycje zapachowe.

Zapachy

• Zapachy niszowe

Propozycje obecne na rynku, nawet jeżeli pozycjonowane na wysoką półkę cenową, celują jednak w odbiorcę masowego. Oczywiście zdefiniowanego zgodnie z koncepcją marketingową. Zapachy są często świetnie skomponowane, z użyciem dobrych składników. Jednak na rynku, i to nie tylko kosmetycznym, widzimy postępującą indywidualizację. Konsumenci chcą mieć produkt, który się wyróżnia.

Weźmy na przykład światowy bestseller – Paco Rabanne 1 Million. Rewelacyjna kompozycja. Na tyle rewelacyjna, że coraz więcej osób używa właśnie tych perfum. Ale jest także druga strona medalu – konsumenci, którzy uważają, że „przecież tak pachnie każdy”. A oni chcą się wyróżnić.

Powstaje więc popyt na zapachy zupełnie inne od propozycji popularnych marek. Odpowiedzią na ten popyt jest podaż perfum niszowych, które w założeniu mają się odznaczać na tle zapachów z mass marketu. Niekiedy wyróżnikiem jest jakość – trwałość czy skomplikowany sposób zachodzenia na siebie poszczególnych nut. Niszowe propozycje można znaleźć w przystępnych cenach, jednak nie jest rzadkością asortyment dużo droższy, gdzie ceny dochodzą do 1 tys. zł.

• O krok dalej – tworzenie własnych zapachów

Tworzenie własnych zapachów po części jest związane z koncepcją zapachów niszowych. Jeżeli trendem jest indywidualizacja, to stworzenie własnego zapachu zdaje się być jego ukoronowaniem. W pracowniach perfumeryjnych można od podstaw opracować własne perfumy – dobierając nuty zapachowe, mieszając je. Oczywiście jest też osoba, która pomaga klientom w tym procesie.

 

• Zdefiniowane nuty zapachowe

Perfumy w drogeriach mają nazwy, które oczywiście konotują z zapachem, ale nie przekazują jednoznacznej informacji na temat nut zapachowych. Jednak coraz częściej pojawiają się kompozycje, które już w nazwie mają określone główne akordy. I te akordy są mocno wyeksponowane i można je wyraźnie wyczuć już przy pierwszym spotkaniu z zapachem. Będą to więc produkty takich marek, jak m.in. Tom Ford, Jo Malone czy Bohoboco, odkrywające nieoczywiste połączenia, takie jak sól morska z karmelem czy czerwone wino zmieszane z cukrem trzcinowym.

• Ciężkie nuty orientalne

Kolejnym trendem wynikającym z poszukiwań czegoś odmiennego są nuty orientalne czy arabskie; zapachy cierpkie, ciężkie, niekiedy skórzane lub tytoniowe. To na pewno ciekawe propozycje, które mogą się coraz częściej pojawiać na sklepowych półkach.

• Trend feministyczny

(Na podstawie prezentacji autorstwa CPL Aromas, (f)empower: feministki nowej generacji, czerwiec 2018 r.)

Na znaczeniu przybiera idea feminizmu, co jest wykorzystywane przez marki zarówno jeżeli chodzi o komunikację marketingową, jak i nowe produkty. Przykłady? W Nowym Jorku dom mody Chanel otworzył The Coco Club – przestrzeń co-workingową, która czerpie z tradycji męskich klubów. Na miejscu znajduje się m.in. pokój piękności, biblioteka, stół do ping ponga czy gabinet wróżki. Powstają również kampanie reklamowe, m.in. #WeSeeEqual – kampania Procter & Gamble stworzona w celu walki o równość płci.

Trend feministyczny obecny jest również w branży perfumeryjnej. W zgodzie z nim tworzone są zapachy takie, jak m.in. Missguided Babe Power, REEK perfume czy Katy Perry’s INDI.


CAŁY ARTYKUŁ DOSTĘPNY JEST W NR 2/2019 KWARTALNIKA "CHEMIA I BIZNES. RYNEK KOSMETYCZNY I CHEMII GOSPODARCZEJ". ZAPRASZAMY.



przemysł kosmetycznywyroby perfumeryjneperfumy

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie