2023-11-17
Po dziewięciu miesiącach 2023 roku Grupa CIECH wypracowała 34 mln zł zysku netto na działalności kontynuowanej, czyli o 85% mniej niż w analogicznym okresie 2022 roku. Przychody, wynoszące 4,078 mld zł są wyższe o 5% w ujęciu rok do roku.
- Grupa wypracowuje najlepsze możliwe wyniki finansowe w utrzymujących się trudnych warunkach osłabionej globalnej koniunktury. Biznes solny, m.in. dzięki rosnącemu znaczeniu nowoczesnej warzelni soli w niemieckim Stassfurcie, zwiększył swoje przychody o 47% do 376 mln zł. Dzięki temu Grupa utrzymała wyniki kluczowego segmentu Soda (biznesy sodowy i solny), który wypracował 457 mln zł wyniku EBITDA wobec 476 mln zł w analogicznym okresie zeszłego roku. W porównaniu do ubiegłego roku, koniunktura na rynkach, na których działa Grupa CIECH nadal pozostaje niesprzyjająca, jednak Grupa aktywnie reaguje na rynkowe wyzwania, koncentrując się na generowaniu przepływów pieniężnych i optymalizując wydatki inwestycyjne. Poszczególne biznesy Grupy ograniczają koszty stałe przy jednoczesnej kontynuacji kluczowych inwestycji, które mają zapewnić jej rozwój i konkurencyjność oraz realizację celów strategii ESG – poinformował CIECH w komunikacie.
– Po trzech kwartałach 2023 roku pozostajemy pod presją wynikającą ze spowolnienia gospodarczego, wpływającego na wolumen i ceny, ostrej konkurencji na rynku sodowym, utrzymujących się wyzwań w rolnictwie i przemyśle meblarskim, czyli tam, gdzie działają nasi klienci. W wymagającym otoczeniu podtrzymujemy jednak scenariusz realizacji całorocznej prognozy. Mamy świadomość, że działamy w biznesach cyklicznych. Odpowiadamy na wyzwania rynkowe, zachowując jednocześnie długoterminową perspektywę rozwoju. Zdywersyfikowane produktowo i geograficznie biznesy o rosnącej efektywności przystosowują się do zmiennych warunków, ograniczając m.in. koszty stałe i dokonując niezbędnej selekcji inwestycji. Jednocześnie koncentrujemy się na transformacji energetycznej, inwestycjach w badania i rozwój oraz poszerzaniu portfela produktów – komentuje z kolei Kamil Majczak, prezes zarządu CIECH S.A.
Plany dla biznesów CIECH zakładają rozwój i inwestycje z myślą o zwiększaniu konkurencyjności i dążeniu do zrównoważonej produkcji, zgodnie z przyjętymi w strategii ESG celami. CIECH wdraża strategię redukcji emisji CO2, co — poza aspektem środowiskowym — przekłada się także na zmniejszenie kosztów produkcji i poprawę pozycji rynkowej. W biznesie sodowym CIECH realizuje projekt wykorzystania odpadów jako surowca do produkcji energii cieplnej, ponadto realizowany będzie projekt konwersji kotłów na biomasę, a analizowane jest m.in. wykorzystanie gazu oraz odnawialnych źródeł energii z wiatru i słońca. Rozwijany jest również portfel produktów w konkretnych segmentach.
WięcejSklep
“Chemia i Biznes” nr 6/2023
20.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 5/2023
20.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 3/2023
25.00 zł
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Wpis zaawansowany w Katalogu Firm
861.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Targi Kompozyt – Expo atrakcyjne dla branży
W Krakowie odbyła się 12 edycja Międzynarodowych Targów Materiałów, Technologii i...
Nowości na Taropaku w Poznaniu
Ponad 10 tys. zwiedzających, 100 wystawców, liczne nowości i premiery – tak wyglądały Targi...
XII Międzynarodowa Konferencja Przemysłu Chemii Gospodarczej dla ponad 190 osób
6 czerwca 2023 r. w Warszawie odbyła się 12 edycja Międzynarodowej Konferencji Przemysłu Chemii...
Bogactwo nowości na in-cosmetics Global w Barcelonie
W Barcelonie odbyły się kosmetyczne targi in-cosmetics Global. To jedna z najważniejszych europejskich wystaw...