2023-11-17
Po dziewięciu miesiącach 2023 roku Grupa CIECH wypracowała 34 mln zł zysku netto na działalności kontynuowanej, czyli o 85% mniej niż w analogicznym okresie 2022 roku. Przychody, wynoszące 4,078 mld zł są wyższe o 5% w ujęciu rok do roku.
- Grupa wypracowuje najlepsze możliwe wyniki finansowe w utrzymujących się trudnych warunkach osłabionej globalnej koniunktury. Biznes solny, m.in. dzięki rosnącemu znaczeniu nowoczesnej warzelni soli w niemieckim Stassfurcie, zwiększył swoje przychody o 47% do 376 mln zł. Dzięki temu Grupa utrzymała wyniki kluczowego segmentu Soda (biznesy sodowy i solny), który wypracował 457 mln zł wyniku EBITDA wobec 476 mln zł w analogicznym okresie zeszłego roku. W porównaniu do ubiegłego roku, koniunktura na rynkach, na których działa Grupa CIECH nadal pozostaje niesprzyjająca, jednak Grupa aktywnie reaguje na rynkowe wyzwania, koncentrując się na generowaniu przepływów pieniężnych i optymalizując wydatki inwestycyjne. Poszczególne biznesy Grupy ograniczają koszty stałe przy jednoczesnej kontynuacji kluczowych inwestycji, które mają zapewnić jej rozwój i konkurencyjność oraz realizację celów strategii ESG – poinformował CIECH w komunikacie.
– Po trzech kwartałach 2023 roku pozostajemy pod presją wynikającą ze spowolnienia gospodarczego, wpływającego na wolumen i ceny, ostrej konkurencji na rynku sodowym, utrzymujących się wyzwań w rolnictwie i przemyśle meblarskim, czyli tam, gdzie działają nasi klienci. W wymagającym otoczeniu podtrzymujemy jednak scenariusz realizacji całorocznej prognozy. Mamy świadomość, że działamy w biznesach cyklicznych. Odpowiadamy na wyzwania rynkowe, zachowując jednocześnie długoterminową perspektywę rozwoju. Zdywersyfikowane produktowo i geograficznie biznesy o rosnącej efektywności przystosowują się do zmiennych warunków, ograniczając m.in. koszty stałe i dokonując niezbędnej selekcji inwestycji. Jednocześnie koncentrujemy się na transformacji energetycznej, inwestycjach w badania i rozwój oraz poszerzaniu portfela produktów – komentuje z kolei Kamil Majczak, prezes zarządu CIECH S.A.
Plany dla biznesów CIECH zakładają rozwój i inwestycje z myślą o zwiększaniu konkurencyjności i dążeniu do zrównoważonej produkcji, zgodnie z przyjętymi w strategii ESG celami. CIECH wdraża strategię redukcji emisji CO2, co — poza aspektem środowiskowym — przekłada się także na zmniejszenie kosztów produkcji i poprawę pozycji rynkowej. W biznesie sodowym CIECH realizuje projekt wykorzystania odpadów jako surowca do produkcji energii cieplnej, ponadto realizowany będzie projekt konwersji kotłów na biomasę, a analizowane jest m.in. wykorzystanie gazu oraz odnawialnych źródeł energii z wiatru i słońca. Rozwijany jest również portfel produktów w konkretnych segmentach.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 1/2025
20.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2024
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2024
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
Bilety - XIV Międzynarodowa Konferencja Przemysłu Detergentowego
639.60 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Legislacja, trendy i surowce: X edycja Konferencji Przemysłu Chemii Budowlanej
3 grudnia 2024 r. odbyła się w Warszawie 10. edycja Konferencji Przemysłu Chemii Budowlanej. W...
Marki własne w Kielcach
6 i 7 listopada br. do Targów Kielce na Targi Marek Własnych przyjechali przedstawiciele sektora marek...
Targi Packaging Innovations stałym punktem w branży opakowaniowej
W dniach 9-10 października br. w EXPO Kraków, odbyła się 16. edycja Międzynarodowych Targów...
Targi Warsaw Pack ważne dla sektora opakowań
Warsaw Pack to wydarzenie, gdzie liderzy branży prezentują najnowsze technologie pakowania i...