2017-10-11
Zajmująca się badaniami rynku firma Nielsen przedstawiła wyniki analizy, z której wynika, iż konsumenci uwielbiają globalne marki w kategoriach kosmetycznych.
Nielsen poinformował, iż wśród produktów higieny osobistej i kosmetyków globalne marki są bezkonkurencyjne. Respondenci wybierają właśnie je, kupując maszynki do golenia, szampony i odżywki, kosmetyki oraz dezodoranty. Jest tak nie tylko w Polsce, ale każdy innym regionie. Podobne preferencje konsumentów dotyczą past do zębów, mydeł do rąk i ciała oraz balsamów w czterech z pięciu badanych regionów (wyjątkiem jest region Azji i Pacyfiku). W Europie największy odsetek respondentów uznał, że kraj pochodzenia nie ma znaczenia w przypadku takich kategorii, jak maszynki do golenia, pasta do zębów czy mydła i balsamy.
- Globalne marki są w stanie wykorzystywać swoją wiedzę i możliwości w zakresie badań oraz rozwoju. Dzięki temu zapewniają innowacyjne i wysokiej jakości produkty higieny osobistej na lokalnych rynkach. Ponadto, na niektórych rynkach liczba lokalnych marek w kategoriach nie-spożywczych jest ograniczona, tym samym konsumenci w naturalny sposób skłaniają się ku produktom marek globalnych, ponieważ są one powszechnie dostępne – wyjaśniają przedstawiciele Nielsena.
Odpowiedzi polskich respondentów wpisują się w statystyczną percepcję marek lokalnych i globalnych. Podobnie jak statystyczny Europejczyk kupując lokalne marki, chcemy wspierać lokalnych producentów, a tym samym gospodarkę naszego kraju. Natomiast wśród marek globalnych szukamy innowacyjności. Potwierdza to fakt, że kupując takie produkty, jak kosmetyki sięgamy po markę globalną.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2025
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2025
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Chemika Expo o wodorze
Tematem wiodącym tegorocznej konferencji Chemika Expo, organizowanej w Szczecinie przez Klaster...
HPCI idealne dla profesjonalistów
Targi HPCI Central and Eastern Europe to najważniejsze w regionie Europy Środkowo-Wschodniej wydarzenie...
Merytoryczne konferencje podczas Sepawy
Kongres SEPAWA 2025 w Berlinie skupił się na innowacjach w sektorze detergentów,...
Wiodące targi transportu i logistyki w Europie Środkowo-Wschodniej
TransLogistica Poland 2025, dwunasta edycja międzynarodowych targów transportu i logistyki, odbyła się...