Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Wspólny projekt na rzecz recyklingu metali z akumulatorów

2021-07-20

Solvay, Veolia i Renault uczestniczą we wspólnym projekcie, którego celem jest produkcja akumulatorów do pojazdów elektrycznych.

- Chemia jest kluczem do gospodarki o obiegu zamkniętym i w Solvay chcemy odgrywać wiodącą rolę w tej transformacji. W ramach zaangażowania naszej firmy w ochronę zasobów naturalnych, w 2020 roku nawiązaliśmy współpracę z globalną grupą użyteczności publicznej Veolia, aby stworzyć konsorcjum gospodarki o obiegu zamkniętym, które umożliwi produkcję akumulatorów do pojazdów elektrycznych (EV), oferując nowe rozwiązania, które obiecują lepszą wydajność zasobów. Teraz do partnerstwa dołączyła Groupe Renault, czołowy gracz motoryzacyjny – tłumaczą przedstawiciele Solvay’a.

Konsorcjum koncentruje się na optymalizacji ponownego wykorzystania metali o krytycznym znaczeniu w zużytych akumulatorach pojazdów elektrycznych, ponieważ obecnie nie zawsze odzyskuje się je w maksymalnej ilości. Przy spodziewanym wzroście liczby pojazdów elektrycznych na drogach z 8 mln sztuk w 2020 r. do 116 mln na całym świecie do 2030 r. zapewnienie stabilnego dostępu do surowców jest strategicznym wyzwaniem.

W jaki sposób konsorcjum tchnie nowe życie w zużyte baterie pojazdów elektrycznych?

- Gospodarka o obiegu zamkniętym oznacza zmianę sposobu, w jaki prowadzimy działalność. Zbudowanie odpowiedniego ekosystemu, który łączy unikalną wiedzę specjalistyczną każdej firmy, wymaga nowatorskich partnerstw, współpracy i więzi w całym łańcuchu wartości. Technologie Solvay są niezbędne do zamknięcia pętli cyrkularnej gospodarki. Jesteśmy liderem w wykorzystywaniu naszych zdolności do rafinacji chemicznej w celu optymalizacji ekstrakcji i oczyszczania metali o krytycznym znaczeniu, takich jak kobalt, nikiel i lit oraz przekształcania ich w surowce o wysokiej czystości do nowych akumulatorów. Solvay jest również obecny w łańcuchu wartości akumulatorów EV i hybrydowych dzięki wysokowydajnym specjalistycznym polimerom do spoiw i separatorów oraz specjalnym dodatkom do elektrolitów. Dlatego wspólnie Solvay, Veolia i Renault wykorzystają swoje technologie i kluczowe kompetencje na każdym etapie łańcucha wartości. Nasza praca uzupełnia proces zbierania, transportu, demontażu i mechanicznej obróbki zużytych baterii, wydobywania metali wartościowych w procesie hydrometalurgicznego recyklingu baterii. Jest to wzmocnione przez zdolność Renault do naprawy akumulatorów w trakcie pierwszego okresu eksploatacji w celu przedłużenia ich żywotności w samochodach, opracowania aplikacji drugiego okresu eksploatacji do magazynowania energii oraz stworzenia systemu zbierania i recyklingu akumulatorów – wyjaśniają eksperci firmy Solvay.

Trzej partnerzy zbudowali już we Francji fabrykę demonstracyjną w celu ekstrakcji i oczyszczania zużytych akumulatorów pojazdów elektrycznych.

- Grupa Renault ma globalne podejście do cyklu życia akumulatorów: od naprawy w celu przedłużenia ich życia w samochodzie, przez rozwijanie wtórnego zastosowania do przechowywania energii, aż do wprowadzenia systemu odbioru i recyklingu akumulatorów. Dziś możemy z dumą wzmocnić nasze zaangażowanie na rzecz środowiska łącząc siły z firmami Veolia i Solvay. W kontekście rosnącej mobilności elektrycznej, naszym celem jest wdrożenie innowacyjnych rozwiązań recyklingu, niskowęglowych, w celu otwarcia ścieżki do zrównoważonego zaopatrzenia w strategiczne metale do akumulatorów. Razem wykorzystamy naszą obecność w całym ekosystemie elektrycznym w Europie w celu zdobycia mocnej pozycji na strategicznym rynku metali do akumulatorów oraz wytworzenia wartości wychodzących poza samochody - zadeklarował Luca de Meo, dyrektor generalny Renault.

- Ze względu na szeroki wachlarz ryzyk środowiskowych przed którymi stoi świat, przejście na rozwiązania ekologiczne jest rzeczą pilną. Wraz z Grupą Renault, która dołącza do Veolia i Solvay, wspólnie robimy krok do przodu, w stronę rozwiązań w obiegu zamkniętym, aby oszczędzać zasoby naturalne. Pokazuje to jak współpracujące firmy mogą przygotować i wdrożyć nowe rozwiązania, które poprawiają nasze środowisko i odnawiają gospodarkę,
skomentował Antoine Frérot, dyrektor generalny firmy Veolia.


SolvayVeoliaRenaultbaterietransportrecykling

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejSklep

“Chemia i Biznes” nr 4/2021

Nowość!Dostęp online

35.00 zł

"CiB. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej" nr 3/2021

Nowość!Dostęp online

25.00 zł

"CiB. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej" nr 2/2021

Dostęp online

25.00 zł

Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych

Nowość!

95.00 zł

Wpis zaawansowany w Katalogu Firm

Nowość!Dostęp online

861.00 zł

Artykuł sponsorowany

Nowość!Dostęp online

2,460.00 zł

Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków

Nowość!

94.00 zł

WięcejNajnowsze

Więcej aktualności





WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)





WięcejSonda

Czy Twoja firma zmaga się z podwyżkami cen surowców?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie