2021-07-20
Solvay, Veolia i Renault uczestniczą we wspólnym projekcie, którego celem jest produkcja akumulatorów do pojazdów elektrycznych.
- Chemia jest kluczem do gospodarki o obiegu zamkniętym i w Solvay chcemy odgrywać wiodącą rolę w tej transformacji. W ramach zaangażowania naszej firmy w ochronę zasobów naturalnych, w 2020 roku nawiązaliśmy współpracę z globalną grupą użyteczności publicznej Veolia, aby stworzyć konsorcjum gospodarki o obiegu zamkniętym, które umożliwi produkcję akumulatorów do pojazdów elektrycznych (EV), oferując nowe rozwiązania, które obiecują lepszą wydajność zasobów. Teraz do partnerstwa dołączyła Groupe Renault, czołowy gracz motoryzacyjny – tłumaczą przedstawiciele Solvay’a.
Konsorcjum koncentruje się na optymalizacji ponownego wykorzystania metali o krytycznym znaczeniu w zużytych akumulatorach pojazdów elektrycznych, ponieważ obecnie nie zawsze odzyskuje się je w maksymalnej ilości. Przy spodziewanym wzroście liczby pojazdów elektrycznych na drogach z 8 mln sztuk w 2020 r. do 116 mln na całym świecie do 2030 r. zapewnienie stabilnego dostępu do surowców jest strategicznym wyzwaniem.
W jaki sposób konsorcjum tchnie nowe życie w zużyte baterie pojazdów elektrycznych?
- Gospodarka o obiegu zamkniętym oznacza zmianę sposobu, w jaki prowadzimy działalność. Zbudowanie odpowiedniego ekosystemu, który łączy unikalną wiedzę specjalistyczną każdej firmy, wymaga nowatorskich partnerstw, współpracy i więzi w całym łańcuchu wartości. Technologie Solvay są niezbędne do zamknięcia pętli cyrkularnej gospodarki. Jesteśmy liderem w wykorzystywaniu naszych zdolności do rafinacji chemicznej w celu optymalizacji ekstrakcji i oczyszczania metali o krytycznym znaczeniu, takich jak kobalt, nikiel i lit oraz przekształcania ich w surowce o wysokiej czystości do nowych akumulatorów. Solvay jest również obecny w łańcuchu wartości akumulatorów EV i hybrydowych dzięki wysokowydajnym specjalistycznym polimerom do spoiw i separatorów oraz specjalnym dodatkom do elektrolitów. Dlatego wspólnie Solvay, Veolia i Renault wykorzystają swoje technologie i kluczowe kompetencje na każdym etapie łańcucha wartości. Nasza praca uzupełnia proces zbierania, transportu, demontażu i mechanicznej obróbki zużytych baterii, wydobywania metali wartościowych w procesie hydrometalurgicznego recyklingu baterii. Jest to wzmocnione przez zdolność Renault do naprawy akumulatorów w trakcie pierwszego okresu eksploatacji w celu przedłużenia ich żywotności w samochodach, opracowania aplikacji drugiego okresu eksploatacji do magazynowania energii oraz stworzenia systemu zbierania i recyklingu akumulatorów – wyjaśniają eksperci firmy Solvay.
Trzej partnerzy zbudowali już we Francji fabrykę demonstracyjną w celu ekstrakcji i oczyszczania zużytych akumulatorów pojazdów elektrycznych.
- Grupa Renault ma globalne podejście do cyklu życia akumulatorów: od naprawy w celu przedłużenia ich życia w samochodzie, przez rozwijanie wtórnego zastosowania do przechowywania energii, aż do wprowadzenia systemu odbioru i recyklingu akumulatorów. Dziś możemy z dumą wzmocnić nasze zaangażowanie na rzecz środowiska łącząc siły z firmami Veolia i Solvay. W kontekście rosnącej mobilności elektrycznej, naszym celem jest wdrożenie innowacyjnych rozwiązań recyklingu, niskowęglowych, w celu otwarcia ścieżki do zrównoważonego zaopatrzenia w strategiczne metale do akumulatorów. Razem wykorzystamy naszą obecność w całym ekosystemie elektrycznym w Europie w celu zdobycia mocnej pozycji na strategicznym rynku metali do akumulatorów oraz wytworzenia wartości wychodzących poza samochody - zadeklarował Luca de Meo, dyrektor generalny Renault.
- Ze względu na szeroki wachlarz ryzyk środowiskowych przed którymi stoi świat, przejście na rozwiązania ekologiczne jest rzeczą pilną. Wraz z Grupą Renault, która dołącza do Veolia i Solvay, wspólnie robimy krok do przodu, w stronę rozwiązań w obiegu zamkniętym, aby oszczędzać zasoby naturalne. Pokazuje to jak współpracujące firmy mogą przygotować i wdrożyć nowe rozwiązania, które poprawiają nasze środowisko i odnawiają gospodarkę,
skomentował Antoine Frérot, dyrektor generalny firmy Veolia.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2025
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2025
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Chemika Expo o wodorze
Tematem wiodącym tegorocznej konferencji Chemika Expo, organizowanej w Szczecinie przez Klaster...
HPCI idealne dla profesjonalistów
Targi HPCI Central and Eastern Europe to najważniejsze w regionie Europy Środkowo-Wschodniej wydarzenie...
Merytoryczne konferencje podczas Sepawy
Kongres SEPAWA 2025 w Berlinie skupił się na innowacjach w sektorze detergentów,...
Wiodące targi transportu i logistyki w Europie Środkowo-Wschodniej
TransLogistica Poland 2025, dwunasta edycja międzynarodowych targów transportu i logistyki, odbyła się...