Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety
REKLAMA

Wpływ zmiany stylu żywieniowego na popyt produktów do zmywania

2021-11-04  / Autor: Grażyna Skupińska

Polacy, podobnie jak inne społeczeństwa, dążą do tego, aby maksymalnie ułatwić sobie codzienne życie. Brak nam czasu, jesteśmy wygodni i nie lubimy uciążliwych obowiązków domowych, a tym jest zmywanie naczyń. Pandemia koronawirusa spowodowała zmianę wszystkich założeń dotyczących nie tylko rynku detergentów, ale również całej gospodarki. Do 2019 r. rynek detergentów szczególnie w krajach wysokorozwiniętych był w stagnacji lub rozwijał się poniżej 2% na rok (jak np. w Europie).

Wprowadzenie

W okresie pandemii zwiększył się popyt na środki mające zapewnić higienę i bezpieczeństwo sanitarne, w tym detergenty do zmywania naczyń. W tym samym czasie wiele restauracji było zamkniętych dla konsumentów, ale dynamicznie rozwinął się rynek dostaw jedzenia. W 2020 r. krajowy rynek dowozu dań gotowych został oszacowany na 9,48 mld zł i w porównaniu do 2019 r. wzrósł aż o 42% (dane Stava). Polacy nie zrezygnowali z wygody gotowych posiłków.

Obecnie rynek detergentów do mycia naczyń w Unii Europejskiej jest szacowany na ok. 5,1 mld euro dla zastosowań domowych i 1,4 mld euro dla gastronomii (A.I.S.E.). W 2020 r. wartość rynku detergentów używanych do zmywarek wyniosła 3,2 mld euro, a do ręcznego mycia naczyń – 1,9 mld euro. Od 2011 r. rynek środków do ręcznego mycia naczyń pozostaje w stagnacji. W ciągu ostatniej dekady jego wartość oscylowała wokół 1,8 mld euro. Rynek rozwiązań do automatycznego mycia naczyń wzrósł o 764 mln euro od 2011 r. i po raz pierwszy przekroczył 3,2 mld euro w 2020 r.

Łączna wartość rynku detergentów stosowanych w gospodarstwach domowych wzrosła o 10,3% w 2020 r. wobec 2019 r. Unijny rynek detergentów do mycia naczyń dla gospodarstw domowych rozwijał się w ciągu ostatniej dekady w tempie poniżej 2% rocznie, z wyjątkiem okresu pandemii (raporty roczne A.I.S.E.).


\
CAŁA TREŚĆ DOSTĘPNA W "Chemia i Biznes. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej" nr 3/2021

"Chemia i Biznes. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej" to kwartalnik biznesowo-informacyjny z zakresu przemysłu kosmetycznego i środków czystości.


chemia gospodarczadetergentyprodukty do zmywania naczyń

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


REKLAMA

WięcejNajnowsze

Więcej aktualności

REKLAMA


WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)

REKLAMA


WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)

REKLAMA


WięcejSonda

Czy przemysł wykorzysta środki z KPO?

Zobacz wyniki

REKLAMA

WięcejW obiektywie