Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Wpływ łączenia priorytetów konsumenckich – wartości i zrównoważonego rozwoju – na przyszłość branży chemii gospodarczej

2024-04-25  / Autor: Richard Hopping,dyrektor ds. analiz środków czystości w regionie EMEA, Mintel

Chociaż zachowania i nawyki konsumenckie wynikają ze względów ekonomicznych, nakreślają potencjalne scenariusze przyszłości, w której niedobór wody i częściej występujące zakłócenia w łańcuchach dostaw powodowane warunkami pogodowymi lub długotrwałymi okresami suszy mogą ograniczać dostępność zasobów naturalnych. Wprawdzie często twierdzi się, że zrównoważony rozwój i efektywność kosztowa wykluczają się nawzajem, uświadomienie sobie pozytywnej zależności między aspektami finansowymi a zrównoważonym rozwojem może stanowić bodziec do podejmowania dalszych działań proekologicznych.

Używać mniej, a jednocześnie używać lepiej

Każde wyzwanie niesie za sobą nowe możliwości. W obliczu kryzysu klimatycznego chodzi nie tylko o to, aby ograniczać używanie środków czystości. Innym długofalowym celem jest optymalizacja ich wykorzystywania. Producenci mają do dyspozycji szereg możliwości, aby wspierać konsumentów w podejmowaniu bardziej racjonalnych ekologicznie decyzji zakupowych. Należą do nich między innymi przekaz marki, receptury produktów, ich postać oraz rodzaj opakowania. Jeśli chodzi o przekaz marki, dobrym przykładem jest komunikowanie przez producentów środków piorących korzyści z prania w temperaturze 30°. Według badań przeprowadzonych przez firmę Mintel w Wielkiej Brytanii, codzienne pranie wykonywane jest najczęściej właśnie w tej temperaturze.


\
CAŁA TREŚĆ DOSTĘPNA W "Kosmetyki i Detergenty" nr 1/2024

"Kosmetyki i Detergenty" to kwartalnik biznesowo-informacyjny z zakresu przemysłu kosmetycznego i środków czystości.


chemia gospodarczadetergentyzrównoważony rozwój

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejSklep

Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych

95.00 zł

“Chemia i Biznes” nr 3/2024

Nowość!Dostęp online

30.00 zł

“Chemia i Biznes” nr 2/2024

Dostęp online

20.00 zł

"Kosmetyki i Detergenty" nr 2/2024

Nowość!Dostęp online

30.00 zł

"Kosmetyki i Detergenty" nr 1/2024

Dostęp online

30.00 zł

Bilety - XIII Międzynarodowa Konferencja Przemysłu Chemii Gospodarczej

Nowość!

553.50 zł

Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych

78.00 zł

Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania

Nowość!

108.00 zł

WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Jak oceniasz obowiązek wprowadzenia sprawozdawczości ESG?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie