Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Wpływ łączenia priorytetów konsumenckich – wartości i zrównoważonego rozwoju – na przyszłość branży chemii gospodarczej

2024-04-25  / Autor: Richard Hopping,dyrektor ds. analiz środków czystości w regionie EMEA, Mintel

Jak ogłosiła ONZ podczas konferencji klimatycznej COP28 w Dubaju, w latach 2011-2020 niepokojąco wzrosło tempo zmian klimatycznych. Było to najcieplejsze dziesięciolecie w historii. Od niekontrolowanych pożarów obszarów naturalnych w Grecji aż po niedobory wody we Francji – wszyscy odczuwamy wzmożony wpływ zmian klimatu na codzienne życie. Zmiany te wpływają również na ewolucję naszego podejścia do sposobu życia i konsumpcji. Jeszcze kilka lat temu w branży chemii konsumenckiej deklaracje o zgodności produktów z koncepcją zrównoważonego rozwoju były jedynie „miłym dodatkiem”. Dziś stały się koniecznością i nieodzownym elementem społecznej odpowiedzialności biznesu względem naszej planety i środowiska, w którym żyjemy.

W ostatnim czasie Światowe Forum Ekonomiczne określiło obecną sytuację globalną mianem „polikryzysu”, czyli „nakładających się równocześnie na siebie skutków różnych kryzysów, m.in. pandemii COVID-19, wojny w Ukrainie, kryzysu energetycznego i klimatycznego oraz wzrostu kosztów życia”. Chociaż zrównoważony rozwój nabiera dziś coraz większego znaczenia, kluczowym aspektem dla konsumentów nadal pozostaje wartość produktu.

Ekologia i wartość idą w parze

Na przestrzeni ostatnich kilku lat przy podejmowaniu decyzji zakupowych klienci skupiali się głównie na aspekcie finansowym. Ze względów ekonomicznych wielu konsumentów na całym świecie zostało zmuszonych do wprowadzenia zmian w trybie życia, które jednocześnie wywierają pozytywny wpływ na środowisko. Dotyczy to między innymi ograniczenia zakupów produktów i częstości ich używania, a także korzystanie z niskotemperaturowych programów prania. W Wielkiej Brytanii zmniejszył się odsetek osób codziennie używających zmywarki do naczyń (z 48% w 2022 r. do 42% w 2023 r.), natomiast 28% użytkowników we Francji deklaruje, że częściej korzysta z programów „eco” w pralkach.

Dzięki tym tendencjom użytkownicy mogli naocznie przekonać się, że wybór bardziej zrównoważonych środowiskowo opcji zapewnia także korzyści finansowe. W Polsce aż 66% konsumentów jest zdania, że bardziej ekologiczne podejście do mycia i sprzątania może przyczyniać się do obniżenia rachunków za wodę. Być może jest to wstęp do znaczącej zmiany w mentalności konsumentów i kształtowania przekonania, że życie zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju nie musi oznaczać wyższych wydatków.


\
CAŁA TREŚĆ DOSTĘPNA W "Kosmetyki i Detergenty" nr 1/2024

"Kosmetyki i Detergenty" to kwartalnik biznesowo-informacyjny z zakresu przemysłu kosmetycznego i środków czystości.


chemia gospodarczadetergentyzrównoważony rozwój

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

20 lat w UE to dla polskiej chemii?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie