2024-04-25 / Autor: Richard Hopping,dyrektor ds. analiz środków czystości w regionie EMEA, Mintel
Jak ogłosiła ONZ podczas konferencji klimatycznej COP28 w Dubaju, w latach 2011-2020 niepokojąco wzrosło tempo zmian klimatycznych. Było to najcieplejsze dziesięciolecie w historii. Od niekontrolowanych pożarów obszarów naturalnych w Grecji aż po niedobory wody we Francji – wszyscy odczuwamy wzmożony wpływ zmian klimatu na codzienne życie. Zmiany te wpływają również na ewolucję naszego podejścia do sposobu życia i konsumpcji. Jeszcze kilka lat temu w branży chemii konsumenckiej deklaracje o zgodności produktów z koncepcją zrównoważonego rozwoju były jedynie „miłym dodatkiem”. Dziś stały się koniecznością i nieodzownym elementem społecznej odpowiedzialności biznesu względem naszej planety i środowiska, w którym żyjemy.
W ostatnim czasie Światowe Forum Ekonomiczne określiło obecną sytuację globalną mianem „polikryzysu”, czyli „nakładających się równocześnie na siebie skutków różnych kryzysów, m.in. pandemii COVID-19, wojny w Ukrainie, kryzysu energetycznego i klimatycznego oraz wzrostu kosztów życia”. Chociaż zrównoważony rozwój nabiera dziś coraz większego znaczenia, kluczowym aspektem dla konsumentów nadal pozostaje wartość produktu.
Ekologia i wartość idą w parze
Na przestrzeni ostatnich kilku lat przy podejmowaniu decyzji zakupowych klienci skupiali się głównie na aspekcie finansowym. Ze względów ekonomicznych wielu konsumentów na całym świecie zostało zmuszonych do wprowadzenia zmian w trybie życia, które jednocześnie wywierają pozytywny wpływ na środowisko. Dotyczy to między innymi ograniczenia zakupów produktów i częstości ich używania, a także korzystanie z niskotemperaturowych programów prania. W Wielkiej Brytanii zmniejszył się odsetek osób codziennie używających zmywarki do naczyń (z 48% w 2022 r. do 42% w 2023 r.), natomiast 28% użytkowników we Francji deklaruje, że częściej korzysta z programów „eco” w pralkach.
Dzięki tym tendencjom użytkownicy mogli naocznie przekonać się, że wybór bardziej zrównoważonych środowiskowo opcji zapewnia także korzyści finansowe. W Polsce aż 66% konsumentów jest zdania, że bardziej ekologiczne podejście do mycia i sprzątania może przyczyniać się do obniżenia rachunków za wodę. Być może jest to wstęp do znaczącej zmiany w mentalności konsumentów i kształtowania przekonania, że życie zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju nie musi oznaczać wyższych wydatków.
"Kosmetyki i Detergenty" to kwartalnik biznesowo-informacyjny z zakresu przemysłu kosmetycznego i środków czystości.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2024
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2024
30.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Legislacja, trendy i surowce: X edycja Konferencji Przemysłu Chemii Budowlanej
3 grudnia 2024 r. odbyła się w Warszawie 10. edycja Konferencji Przemysłu Chemii Budowlanej. W...
Marki własne w Kielcach
6 i 7 listopada br. do Targów Kielce na Targi Marek Własnych przyjechali przedstawiciele sektora marek...
Targi Packaging Innovations stałym punktem w branży opakowaniowej
W dniach 9-10 października br. w EXPO Kraków, odbyła się 16. edycja Międzynarodowych Targów...
Targi Warsaw Pack ważne dla sektora opakowań
Warsaw Pack to wydarzenie, gdzie liderzy branży prezentują najnowsze technologie pakowania i...