2018-04-23
Światowy rynek opakowań w tubie wart jest obecnie 7,06 mld dolarów. Jednak już w 2023 r. ma to być ok. 9,79 mld dolarów. Skumulowany roczny wskaźnik wzrostu (CAGR) wyniesie zatem 5,46%. Prognoza ta obejmuje produkty w tubach z tworzyw sztucznych, papieru i aluminium, służące do wyciskania, skręcania i w sztyfcie (z wkładem), dla takich sektorów, jak higiena osobista, opieka medyczna, farmaceutyka oraz sektor spożywczy.
Rynek opakowań w tubie ma być największy w sektorze produktów do pielęgnacji ciała (higieny osobistej). Cechować ma się dynamicznym wzrostem w okresie prognozy, m.in. ze względu na rosnące znaczenie wyglądu wśród kobiet oraz mężczyzn. Ostatnie zmiany rynkowe w tym zakresie dotyczą głównie mężczyzn, którzy przykładają coraz większą wagę do właściwej pielęgnacji i wysokiej jakości kosmetyków, w praktycznych i wydajnych opakowaniach.
Producenci coraz chętniej sięgają po opakowania tubowe, ponieważ mogą być one szeroko stosowane. Dodatkowo spełniają szereg istotnych wymagań, m.in. dotyczących bezpieczeństwa, wydajności i wygody użytkowania, co jest ważne w przypadku specjalistycznych kosmetyków. Jest to również ekologiczna opcja pakowania. Umożliwia prowadzenie ciekawych akcji promocyjnych i budowania świadomości wśród konsumentów. Jednocześnie opakowania w tubie wydłużają okres trwałości, skutecznie chroniąc produkt przed wpływem czynników zewnętrznych. Do tego dochodzi też większa łatwość transportu z uwagi na bardziej poręczny kształt tych opakowań.
Ogólny trend wobec opakowań jest ukierunkowywany przez konsumentów. Zdecydowana większość użytkowników wskazuje na wygodę związaną ze stosowaniem produktów w tubach. Powodem może być fakt, że tego typu opakowania wyróżnia różnorodność głowic ułatwiających dozowanie kosmetyków. Pozwala to zmniejszyć ewentualne straty produktu. Ponadto, zarówno w przypadku marek kosmetycznych, jak i konsumentów, od opakowań wymaga się łatwego przenoszenia oraz dużej łatwości w obsłudze jedną ręką. Jest to bowiem bardziej higieniczne dla użytkownika.
Rynek opakowań mocno się zmienia zwłaszcza na Bliskim Wschodzie. Mocno rosną wydatki na ten cel w Arabii Saudyjskiej i Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Tamtejsi mieszkańcy wydają znaczne kwoty na kosmetyki i produkty pielęgnujące, kosmetyki kolorowe oraz produkty do pielęgnacji skóry. Co 10 konsument w tych krajach wydaje rocznie na produkty kosmetyczne kwotę odpowiadającą kosztom ponoszonym przy zakupie małego samochodu lub apartamentu z jedną sypialnią w Dubai Marina. Tylko w 2016 r. w ZEA konsumenci wydali ponad 2,1 mld dolarów na produkty do pielęgnacji.
Rynek jest też stale napędzany innowacjami produktowymi. W przypadku opakowań w tubie kluczem jest wygodna forma pakowania. Natomiast tuby z wkładem zapewniają dokładne dozowanie farmaceutyków. Mogą również stanowić próbkę do kosmetyków i przyborów toaletowych, dzięki czemu są korzystną formą pakowania w obu tych sektorach. W pakowaniu past do zębów prym wiodą natomiast tuby z laminacją, zyskując dodatkowy grunt pod inne zastosowania kosmetyczne i toaletowe.
Wśród liderów branży wyróżnić można takie firmy, jak Amcor, Bemis Company, Berry Plastics, Essel Propack, VisiPak, IntraPac International, Fischbach, CCL Industries, IntraPac International Corporation i Albéa.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2024
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2024
30.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Legislacja, trendy i surowce: X edycja Konferencji Przemysłu Chemii Budowlanej
3 grudnia 2024 r. odbyła się w Warszawie 10. edycja Konferencji Przemysłu Chemii Budowlanej. W...
Marki własne w Kielcach
6 i 7 listopada br. do Targów Kielce na Targi Marek Własnych przyjechali przedstawiciele sektora marek...
Targi Packaging Innovations stałym punktem w branży opakowaniowej
W dniach 9-10 października br. w EXPO Kraków, odbyła się 16. edycja Międzynarodowych Targów...
Targi Warsaw Pack ważne dla sektora opakowań
Warsaw Pack to wydarzenie, gdzie liderzy branży prezentują najnowsze technologie pakowania i...