Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety
REKLAMA
REKLAMA

Więcej przewozów od Laude w Europie

2025-03-11

Laude Smart Intermodal zainwestuje w rozwój regularnych połączeń pomiędzy Ukrainą a Europą Zachodnią. Spółka skoncentruje swoje działania na rynku niemieckim i holenderskim, które będą odgrywały ważną rolę w przewozach towarów do Ukrainy. Laude Smart Intermodal z około 70% udziałem w rynku przewozów intermodalnych na Ukrainie, jest kluczowym operatorem tamtejszego rynku.

– Chcemy wykorzystać i połączyć możliwości, jakie mają nasze spółki: polska, ukraińska Laude UA oraz niemiecka Laude GMBH. Prowadziliśmy działalność w ekstremalnych, wojennych warunkach, obsługując połączenia z Ukrainy i Polski do niemieckiego Duisburga, holenderskiego Oss, portów Wielkiej Odessy oraz przewozy, które przekierowujemy na Słowację, Węgry czy do Rumunii. To unikalne doświadczenie chcemy teraz wykorzystać w transportach związanych z odbudową kraju. Zwłaszcza, że jak mało który europejski przewoźnik znamy uwarunkowania ukraińskich linii kolejowych.– wyjaśnia Marcin Witczak, prezes zarządu spółki Laude Smart Intermodal.

Dziś blisko 100% obrotu polskiego przewoźnika to przewozy realizowane w formule „smart intermodal”, czyli przewozy całopociągowe dla jednego klienta.

– W 2025 r. rozpoczynamy wdrażanie nowego produktu „time for revolution”, gdzie dla jednego klienta będzie zarezerwowany nawet jeden kontener, a przewozy zostaną oparte na regularnych połączeniach. Zakładamy, że najbliższe półtora do dwóch lat to będzie okres przejściowy, w którym udoskonalimy model przewozów, tak aby w 2027 r. zaoferować dostęp do tej usługi wszystkim klientom i prowadzić tak zestawiane pociągi do praktycznie całej Europy – wyjaśnia prezes Witczak.

W opracowywanych połączeniach kluczową rolę będą odgrywały dwa terminale należące do Laude Smart Intermodal: w Zamościu na granicy polsko-ukraińskiej oraz w Sosnowcu, na przemysłowym południu Polski.

Laude chce być kreatorem rynku nowoczesnych, elastycznych rozwiązań w przewozach intermodalnych. Przed firmą realizacja wielkiego planu inwestycyjnego, którego wartość może przekroczyć miliard złotych.

- To niezbędne, abyśmy byli w pełni przygotowani na obsługę strumienia ładunków, który pojawi się do przewiezienia już w chwili ogłoszenia rozejmu. Rozwijaliśmy połączenia, modyfikowaliśmy rozwiązania w ekstremalnych wojennych warunkach, które wymagały efektywności i elastyczności. Jestem przekonany, że produkt, który przygotowaliśmy i zaoferujemy, zmieni ten rynek – zapewnia prezes Witczak. 

Efektem ma być połączenie Europy Zachodniej, przez Polskę do Ukrainy, siecią regularnych połączeń kolejowych. Dzięki wykorzystaniu technologii i zasobów, którymi dysponuje Laude, połączenia te pozwolą na efektywne i ekologicznie przewozy towarów nawet mniejszym klientom.


Laude Smart Intermodaltransport

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Średnia ocen 5/5 na podstawie 1 głosów.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


REKLAMA

WięcejNajnowsze

Więcej aktualności

REKLAMA


WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)

REKLAMA


WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)

REKLAMA


WięcejSonda

Jak oceniasz Manifest Polskiej Chemii?

Zobacz wyniki

REKLAMA
REKLAMA

WięcejW obiektywie