2025-04-19 / Autor: Diana Khazaka, Christiane Uhl, Courage + Khazaka electronic GmbH
Aby móc porównywać wyniki pomiarów uzyskanych u różnych osób i w różnym czasie, należy ujednolicić jak najwięcej zmiennych. Przy opracowywaniu schematu własnych badań można także czerpać z bogatej literatury naukowej dotyczącej analiz podobnych produktów. Warto też skorzystać z dostępnych publikacji i ogólnych wytycznych dotyczących testów skórnych, które mogą pomóc w opracowaniu własnego, skutecznego protokołu badawczego.
Przed przystąpieniem do pomiarów należy rozważyć kilka kluczowych kwestii:
Jakie pomiary będą odpowiednie dla uzasadnienia danego twierdzenia marketingowego?
Wiele urządzeń ma konstrukcję modułową, obejmując kilka różnych sond pomiarowych. Mając do dyspozycji szeroki wybór podstawowych parametrów pomiarowych, można dobrać takie, które najlepiej potwierdzą deklarowane właściwości produktu. Systemy modułowe umożliwiają analizę wielu parametrów w ramach jednej aplikacji. Oprócz tego pozwalają na porównywanie wyników własnych badań z wynikami, które zostały już opublikowane dla innych produktów. Aby było to możliwe, należy używać standardowych urządzeń, które były już wykorzystywane w podobnych badaniach lub są objęte szczegółowymi wytycznymi – takimi jak zaktualizowane wytyczne EEMCO dotyczące pomiarów stopnia nawilżenia skóry in vivo.[3] Ponadto należy przestrzegać zaleceń producenta dotyczących regularnej kalibracji sprzętu.
Dla uzyskania wiarygodnych wyników i wykluczenia wpływu innych czynników konieczne jest porównanie stanu skóry w grupie stosującej badany produkt ze stanem skóry w grupie kontrolnej, która nie używała produktu lub stosowała placebo.
Można też rozważyć przeprowadzenie badań w schemacie z randomizacją i zaślepieniem lub podwójnym zaślepieniem. Takie podejście pozwoli wyeliminować subiektywne oczekiwania wobec wyników, zwłaszcza jeśli planowane są bardziej zaawansowane badania niż tylko szybkie testy przesiewowe.

"Kosmetyki i Detergenty" to kwartalnik biznesowo-informacyjny z zakresu przemysłu kosmetycznego i środków czystości.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2025
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2025
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Chemika Expo o wodorze
Tematem wiodącym tegorocznej konferencji Chemika Expo, organizowanej w Szczecinie przez Klaster...
HPCI idealne dla profesjonalistów
Targi HPCI Central and Eastern Europe to najważniejsze w regionie Europy Środkowo-Wschodniej wydarzenie...
Merytoryczne konferencje podczas Sepawy
Kongres SEPAWA 2025 w Berlinie skupił się na innowacjach w sektorze detergentów,...
Wiodące targi transportu i logistyki w Europie Środkowo-Wschodniej
TransLogistica Poland 2025, dwunasta edycja międzynarodowych targów transportu i logistyki, odbyła się...