Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Wewnętrzne badania produktów do pielęgnacji skóry, włosów i paznokci, jako wstęp do analiz prowadzonych przez CRO

2025-04-19  / Autor: Diana Khazaka, Christiane Uhl, Courage + Khazaka electronic GmbH

Aby móc porównywać wyniki pomiarów uzyskanych u różnych osób i w różnym czasie, należy ujednolicić jak najwięcej zmiennych. Przy opracowywaniu schematu własnych badań można także czerpać z bogatej literatury naukowej dotyczącej analiz podobnych produktów. Warto też skorzystać z dostępnych publikacji i ogólnych wytycznych dotyczących testów skórnych, które mogą pomóc w opracowaniu własnego, skutecznego protokołu badawczego.

Przed przystąpieniem do pomiarów należy rozważyć kilka kluczowych kwestii:

Jakie pomiary będą odpowiednie dla uzasadnienia danego twierdzenia marketingowego?

Wiele urządzeń ma konstrukcję modułową, obejmując kilka różnych sond pomiarowych. Mając do dyspozycji szeroki wybór podstawowych parametrów pomiarowych, można dobrać takie, które najlepiej potwierdzą deklarowane właściwości produktu. Systemy modułowe umożliwiają analizę wielu parametrów w ramach jednej aplikacji. Oprócz tego pozwalają na porównywanie wyników własnych badań z wynikami, które zostały już opublikowane dla innych produktów. Aby było to możliwe, należy używać standardowych urządzeń, które były już wykorzystywane w podobnych badaniach lub są objęte szczegółowymi wytycznymi – takimi jak zaktualizowane wytyczne EEMCO dotyczące pomiarów stopnia nawilżenia skóry in vivo.[3] Ponadto należy przestrzegać zaleceń producenta dotyczących regularnej kalibracji sprzętu.

Dla uzyskania wiarygodnych wyników i wykluczenia wpływu innych czynników konieczne jest porównanie stanu skóry w grupie stosującej badany produkt ze stanem skóry w grupie kontrolnej, która nie używała produktu lub stosowała placebo.

Można też rozważyć przeprowadzenie badań w schemacie z randomizacją i zaślepieniem lub podwójnym zaślepieniem. Takie podejście pozwoli wyeliminować subiektywne oczekiwania wobec wyników, zwłaszcza jeśli planowane są bardziej zaawansowane badania niż tylko szybkie testy przesiewowe.


\
CAŁA TREŚĆ DOSTĘPNA W "Kosmetyki i Detergenty" nr 1/2025

"Kosmetyki i Detergenty" to kwartalnik biznesowo-informacyjny z zakresu przemysłu kosmetycznego i środków czystości.


kosmetykiprzemysł kosmetycznypielęgnacjabezpieczeństwobadaniaCourage + Khazaka

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Jak oceniasz Manifest Polskiej Chemii?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie