Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety
REKLAMA

Warter Fuels uruchomił w Nowym Targu stację paliw dla samolotów

2023-07-14

Warter Fuels uruchomił w Nowym Targu kolejną stację paliw - to już ósma taka pod marką Warter Aviation. Stacja na Podhalu oferuje paliwo Avgas 100LL, wkrótce oferta zostanie poszerzona o benzynę Ul91.

Warter Fuels wydaje kartę paliwową w dwóch wariantach. Jeżeli przypisana jest ona do konkretnego statku powietrznego (karta czerwona), umożliwia zakup benzyny bez akcyzy. Jeśli natomiast jest kartą na firmę (karta biała) – dokonamy zakupu tylko z podatkiem akcyzowym. Karty paliwowe Warter Aviation mają funkcję umożliwiającą zakodowanie rodzaju paliwa dla danego statku powietrznego. To sposób na to, żeby uchronić się przed pomyłkowym zatankowaniem niewłaściwej benzyny czy nafty lotniczej. Oczywiście można także tankować bez użycia karty. Większość krajowych lotnisk regionalnych oferuje takie usługi. Wówczas możliwe są wyłącznie zakup paliwa z akcyzą oraz płatność kartą płatniczą u obsługi stacji. W takim przypadku zawsze konieczny jest jednak wcześniejszy kontakt z zarządcą lotniska. Lotnicze stacje paliw nie mają stałej obsługi ani całodobowego serwisu, ale wykonane są i działają zgodnie z gwarantującym międzynarodowe zasady bezpieczeństwa operacji i jakości paliw - standardem JIG.

Warter Fuels, właściciel marki Warter Aviation, pokrywa połowę europejskiego zapotrzebowania na paliwa lotnicze do samolotów z silnikami tłokowymi.

– Polski, podobnie jak i europejski rynek lotniczy systematycznie rośnie. Poza lotniskami należącymi do aeroklubów istnieją także mniejsze lotniska i lądowiska prywatne. Niemniej ciągle jesteśmy na bardzo wstępnym etapie rozwoju lotnictwa z sektora GA. Chcemy uczestniczyć w tym rozwoju dostarczając pilotom bezpieczne paliwa. Myślę, że lotnictwo turystyczne i sportowe, ale także biznesowe – wraz z coraz większa dostępnością samolotów - stanie się nowym pomysłem na komfortowe i szybkie podróżowanie - komentuje Michał Stodolak, ekspert od rynku lotniczego z Warter Fuels SA.

Produkcja paliw lotniczych to ważna i systematycznie rozwijana część działalności produkcyjnej i handlowej producenta z Płocka. Warter Fuels od lat zaspokaja około połowy europejskiego zapotrzebowania na paliwa lotnicze do samolotów z silnikami tłokowymi. Benzyny Avgas mają certyfikaty wydane przez Instytut Techniczny Wojsk Lotniczych i są produkowane zgodnie z międzynarodowymi normami ASTM oraz Def Stan. Dziś na liście odbiorców jest ponad 120 krajów.

Tankomaty i dystrybutory umożliwiające tankowanie benzyny lotniczej Avgas 100LL znajdują się już na ośmiu lotniskach: Aeroklubu Elbląskiego, Aeroklubu Warmińsko-Mazurskiego, Aeroklubu Ziemi Mazowieckiej, Aeroklubu Lubelskiego, Aeroklubu Radomskiego, Aeroklubu Ziemi Piotrkowskiej, Aeroklubu Zagłębia Miedziowego oraz Aeroklubu Nowy Targ. Benzynę UL-91 zatankujemy w pięciu lokalizacjach bez Aeroklubu Radomskiego, Lubelskiego i z Nowego Targu. Z kolei na lotnisku w Piotrkowie Trybunalskim i Lubinie dostępne jest również paliwo Jet A-1, przeznaczone do silników turbinowych.

Do Warter Fuels obok paliw lotniczych Warter Aviation i paliw rajdowych Warter Racing należy również marka czystych paliw alkilatowych Warter PRO. Ponadto spółka jest wyłącznym producentem i dystrybutorem paliw Gulf Race Fuels na świecie.



Warter Fuelspaliwa

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


REKLAMA

WięcejNajnowsze

Więcej aktualności

REKLAMA


WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)

REKLAMA


WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)

REKLAMA


WięcejSonda

Czy przemysł wykorzysta środki z KPO?

Zobacz wyniki

REKLAMA

WięcejW obiektywie