2021-07-15
Unilever oraz Arzeda – firma zajmująca się bioinformatyką – nawiązały strategiczną współpracę. Wykorzystując najnowszą technologię w biologii cyfrowej, poszukiwać będą nowych enzymów, które pomogą wymienić część składników aktywnych na pochodzące ze zrównoważonych źródeł i poprawią efektywność produktów do czyszczenia i prania marek Unilever, m.in.: OMO, Coccolino Care czy Surf. Działanie firm wpisuje się w inicjatywę Clean Future, w ramach której Unilever zobowiązał się do wyeliminowania surowców z paliw kopalnych wchodzących w skład swoich produktów do czyszczenia i prania.
Enzymy odpowiadają za większość funkcji biologicznych zachodzących na Ziemi – od tego, jak rośliny i drzewa pochłaniają CO2, po to, jak przetwarzana jest żywność w energię w naszych ciałach. Od dawna są także kluczowym składnikiem produktów do czyszczenia i prania: usuwają plamy powstałe z tłuszczów, olejów i białek na ubraniach i innych powierzchniach.
W ciągu najbliższych trzech lat, w ramach partnerstwa, Unilever wdroży techniki biologii cyfrowej Arzeda w całym portfolio środków czyszczących i przeznaczonych do prania. Arzeda bazuje na enzymach występujących w naturze i wykorzystuje sztuczną inteligencję, by modyfikować i optymalizować ich funkcjonalność. Firma projektuje także różnorodne, nowe wersje enzymów o unikalnych cechach, których celem jest m.in. zastąpienie składników aktywnych o dużym wpływie na środowisko powszechnie występujących w większości produktów do czyszczenia i prania.
W ramach ogłoszonej w ubiegłym roku inicjatywy Clean Future, Unilever zobowiązał się do wyeliminowania pierwotnych paliw kopalnych jako surowca wchodzącego w skład swoich produktów do czyszczenia i prania. Enzymy, które są niskoemisyjne i pozyskiwane naturalnie, zapewniają dodatkowe korzyści w zakresie efektywności prania i czyszczenia. Odkrycie i optymalizacja nowych enzymów w formulacjach może skutkować zmniejszeniem zapotrzebowania na składniki nawet o 50%, przy jednoczesnym zapewnieniu konsumentom niezmiennych właściwości czyszczących produktów.
Partnerstwo, prócz wsparcia dywizji produktów do czyszczenia i prania Unilever, będzie także platformą wymiany wiedzy o nieodkrytych dotąd zastosowaniach enzymów, które mogą sprostać szerszym wyzwaniom konsumenckim przemysłowym i środowiskowym w wielu sektorach. Arzeda współpracuje obecnie z wieloma globalnymi firmami, tworząc rozwiązania odpowiadające na potrzeby codziennego życia np. odnawialne środki chemiczne czy samonaprawiające się ekrany telefonów.
- Partnerstwo z Arzeda to ekscytujący krok ku jeszcze bardziej zrównoważonej produkcji w segmencie środków do czyszczenia i prania. Dlatego z niecierpliwością czekamy na efekty współpracy, zwłaszcza w obszarze opracowywania produktów do czyszczenia i prania nowej generacji, których wpływ na środowisko jest znacznie mniejszy – mówi Peter ter Kulve, prezes Unilever ds. Home Care.
- Cieszymy się, że wykorzystując enzymy poprawiające ślad środowiskowy produktów konsumenckich, możemy być częścią inicjatywy Clean Future. Misją Arzeda jest projektowanie i produkcja nowych białek, które poprawiają zdrowie i wpływają na zrównoważony rozwój. Partnerstwo postrzegamy jako kamień milowy w segmencie home care. Mamy nadzieję stworzyć nową erę dla enzymów przemysłowych, która pomoże w budowie bardziej zrównoważonego świata i jednocześnie poprawi wrażenia konsumentów – dodaje Alexandre Zanghellini, dyrektor generalny i założyciel firmy Arzeda.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 1/2025
20.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2024
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2024
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
Bilety - XIV Międzynarodowa Konferencja Przemysłu Detergentowego
639.60 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Legislacja, trendy i surowce: X edycja Konferencji Przemysłu Chemii Budowlanej
3 grudnia 2024 r. odbyła się w Warszawie 10. edycja Konferencji Przemysłu Chemii Budowlanej. W...
Marki własne w Kielcach
6 i 7 listopada br. do Targów Kielce na Targi Marek Własnych przyjechali przedstawiciele sektora marek...
Targi Packaging Innovations stałym punktem w branży opakowaniowej
W dniach 9-10 października br. w EXPO Kraków, odbyła się 16. edycja Międzynarodowych Targów...
Targi Warsaw Pack ważne dla sektora opakowań
Warsaw Pack to wydarzenie, gdzie liderzy branży prezentują najnowsze technologie pakowania i...