2022-12-28
Grupa Geodis planuje nową inwestycję, dzięki której jej terminal zyska status największego intermodalnego terminala śródlądowego w Polsce i jednego z największych tego typu obiektów pod względem możliwości przeładunkowych w Europie.
Geodis zapowiedział projekt mający na celu rozwój terminala i infrastruktury przeładunkowej w Łodzi. Na nieruchomości o powierzchni 5,5 ha zbuduje stację przeładunku kontenerów (Container Freight Station) o łącznej powierzchni około 1 ha wraz z niezbędnymi drogami i infrastrukturą oraz powiększy powierzchnię terminalu intermodalnego o około 3,5 ha. Powierzchnia całkowita terminalu po zakończeniu planowanej inwestycji wyniesie ponad 18 ha.
Terminal zlokalizowany jest w Łodzi przy skrzyżowaniu korytarzy transportowych sieci TEN-T, Bałtyk – Adriatyk i Morze Północne – Bałtyk oraz na Nowym Jedwabnym Szlaku. Dogodna lokalizacja stwarza wiele możliwości dla organizacji różnego rodzaju transportów. Obecnie powierzchnia terminalu wynosi niespełna 13 ha, a możliwości składowania oscylują na poziomie 7 500 TEU. Po rozbudowie terminal będzie największym intermodalnym terminalem śródlądowym w Polsce pod względem możliwości składowania i jednym z największych terminali pod względem zdolności przeładunkowych, szacowanych na 12 pociągów dziennie.
Skorzystać ma na tym cały region łódzki dzięki znacznej poprawie zdolności operacyjnych i składowych, które umożliwią jeszcze szybszą i wydajną obsługę eksportu towarów produkowanych w regionie oraz import półproduktów. Oprócz nowych miejsc pracy pojawią się możliwości konsolidacji i dekonsolidacji kontenerów, budowy intraeuropejskiej siatki połączeń przy wykorzystaniu ekologicznych rozwiązań transportu intermodalnego.
Realizacja inwestycji zapewni sprawną obsługę transportową przechodzących przez Polskę korytarzy transportu międzynarodowego, a także przyczyni się do minimalizacji oddziaływania na środowisko. Wpłynie korzystnie na ograniczenie jednostkowych kosztów transportu, poprawę bezpieczeństwa usług transportowych, a także na racjonalne gospodarowanie przestrzenią i ograniczenie emisji zanieczyszczeń.
Szacowana minimalna wartość netto inwestycji wyniesie około 75 mln zł. Rozbudowę terminala i budowę stacji przeładunku kontenerów zaplanowano na 2023 r.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2025
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2025
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Chemika Expo o wodorze
Tematem wiodącym tegorocznej konferencji Chemika Expo, organizowanej w Szczecinie przez Klaster...
HPCI idealne dla profesjonalistów
Targi HPCI Central and Eastern Europe to najważniejsze w regionie Europy Środkowo-Wschodniej wydarzenie...
Merytoryczne konferencje podczas Sepawy
Kongres SEPAWA 2025 w Berlinie skupił się na innowacjach w sektorze detergentów,...
Wiodące targi transportu i logistyki w Europie Środkowo-Wschodniej
TransLogistica Poland 2025, dwunasta edycja międzynarodowych targów transportu i logistyki, odbyła się...