Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

W jaki sposób mężczyźni kupują kosmetyki? – profil konsumenta

2022-07-26  / Autor: Karolina Szałas, Senior Analyst, PMR Market Experts

Mężczyźni najczęściej kupują kosmetyki w drogeriach stacjonarnych, choć w porównaniu do kobiet rzadziej wybierają ten kanał. Sięgając po kosmetyki, zwykle kupują podstawowe produkty; mniej niż połowa z nich kupuje kosmetyki samodzielnie, a dla blisko 1/3 panów kosmetyki kupuje partnerka. W porównaniu do kobiet, mężczyźni przy wyborze kosmetyków rzadziej zwracają uwagę na skład wybieranych produktów, czy sięgają po kosmetyki wegańskie lub specjalistyczne. Mężczyźni rzadziej też czytają recenzje kosmetyków, nieczęsto wybierają nowości.

Według badania PMR przeprowadzonego w marcu 2022 r., 84% dorosłych Polaków kupiło co najmniej jedną kategorię kosmetyczną w ciągu 12 miesięcy poprzedzających badanie. Z kolei w ciągu 30 dni poprzedzających badanie jakikolwiek kosmetyk kupiło siedmiu na 10 mężczyzn. Zakupów kosmetycznych samodzielnie częściej dokonują mężczyźni młodsi oraz z większych miast.

Najpopularniejsze kategorie kupione w ciągu ostatnich 30 dni poprzedzających badanie to kosmetyki do higieny jamy ustnej, kąpieli i pielęgnacji ciała oraz szampony (czyli najbardziej podstawowe produkty). Podobnie wygląda struktura nabywanych kategorii produktowych w przypadku produktów zakupionych w ciągu ostatnich 12 miesięcy.

Wyniki badania wskazują, że to kobiety częściej robią zakupy kosmetyczne – niemal wśród wszystkich analizowanych kategorii częściej zakupów dokonywały kobiety. Kategorie (z wyłączeniem kosmetyków kolorowych), w których odsetek kobiet w porównaniu do mężczyzn wśród kupujących był największy to m.in. płyny do higieny intymnej, kremy do twarzy, kremy pod oczy oraz odżywki do włosów.

Większość mężczyzn kupuje kosmetyki samodzielnie

Jak wynika z badania PMR, najchętniej mężczyźni sami kupują sobie perfumy; z kolei kategoriami kosmetycznymi najczęściej kupowanymi dla nich przez ich partnerki są produkty do pielęgnacji lub stylizacji włosów oraz do pielęgnacji twarzy.

Wyniki badania wskazują, że to kobiety częściej niż mężczyźni robią większość zakupów kosmetycznych w gospodarstwach domowych. Wśród najbardziej popularnych kategorii produktowych odsetek wskazań wśród kobiet jest większy o 12-28 p.p. Najczęściej kobiety deklarują zakupy produktów do kąpieli (28 p.p. wskazań więcej w porównaniu do mężczyzn) oraz do higieny jamy ustnej (27 p.p. wskazań więcej w porównaniu do mężczyzn).


\
CAŁA TREŚĆ DOSTĘPNA W "Chemia i Biznes. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej" nr 2/2022

"Chemia i Biznes. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej" to kwartalnik biznesowo-informacyjny z zakresu przemysłu kosmetycznego i środków czystości.


przemysł kosmetycznykosmetykikosmetyki dla mężczyzn

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy system kaucyjny obejmujący opakowania z tworzyw sztucznych to dobry pomysł?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie