2021-05-07
Grupa Selena w 2020 roku zanotowała przychody ze sprzedaży w wysokości 1,38 mld zł, co oznacza wzrost o 4,4% względem 2020 r. Władze firmy tłumaczą, w jaki sposób pomimo pandemii udało się osiągnąć korzystne wyniki.
– W kontekście zabezpieczenia marży bez wątpienia pomogło nam to, że wiedząc wcześniej o sytuacji w krajach azjatyckich, mogliśmy przygotować się na rozwój pandemii w innych częściach świata i zawczasu wypracować adekwatne rozwiązania. Niezależnie od kraju i fazy pandemii, w której aktualnie się on znajdował, w każdym przypadku bardzo ważne było utrzymanie ciągłości produkcji, logistyki dostaw i zaopatrzenia. Sprawdziła się tu również wdrażana od wielu lat technologia i rozwiązania systemowe, które pozwoliły na efektywne zarządzanie poszczególnymi operacjami oraz na zachowanie płynności zamówień. Część z tych inwestycji kontynuowaliśmy także w 2020 roku, rozwijając moce produkcyjne, a także skupiając się na automatyzacji i robotyzacji naszych fabryk. Jako Grupa Selena korzystaliśmy też z tarczy osłonowej tam, gdzie działają nasze spółki, w tym również w ramach tarczy antykryzysowej w Polsce. Fundusze te pomogły w utrzymaniu wielu miejsc pracy i istotnie przyczyniły się do zminimalizowania negatywnych skutków ekonomicznych pandemii na przestrzeni zeszłego roku – komentuje Jacek Michalak, prezes zarządu Seleny.
Jednym z głównych filarów i kluczem do bardzo dobrych wyników na poziomie całej Grupy jest także przyjęta przez nią strategia, stawiająca niezmiennie na pierwszym planie współpracę z użytkownikami produktów, innowacyjność i udoskonalanie kanałów dystrybucji. Odzwierciedleniem tego podejścia jest m.in. wprowadzona na rynek seria produktów FAST & PRO, które z jednej strony pomagają w znaczący sposób przyspieszyć budowę, a z drugiej zmieniają tradycyjny model pracy na prostszy i jeszcze bardziej nowoczesny. Debiutowi nowej linii rozwiązań towarzyszyła także pierwsza globalna kampania marketingowa, dzięki której klienci mogli nie tylko lepiej poznać same produkty, ale i skorzystać z warsztatów oraz webinarów w celu poznania możliwości ich praktycznego zastosowania.
– Wykorzystanie do celów kampanii różnych kanałów offline i online przyniosło oczekiwane rezultaty i pokazało, że klienta – szczególnie w dobie dystansu społecznego czy też pracy zdalnej – coraz częściej można spotkać w sieci. Zintegrowane działania marketingowe w różnych kanałach zaowocowały tysiącami zadowolonych użytkowników, którzy wzięli udział w szkoleniach, mogli skorzystać z porad fachowców, a także samodzielnie przetestować naszą nową linię rozwiązań FAST & PRO. Warto podkreślić, że cała kampania była prowadzona w kilku krajach i z uwagi na dużą skalę tego przedsięwzięcia stanowiła niemałe wyzwanie dla zespołu odpowiedzialnego za projekt. Cieszy zatem, że nawet w tak niecodziennych okolicznościach, pracując w dużej mierze zdalnie i często łącząc kwestie służbowe z innymi obowiązkami, udało się nam ją przeprowadzić. Uważam to za duży sukces, bo dane i wnioski, jakie zgromadziliśmy pozwolą jeszcze dokładniej i bardziej kompleksowo uzupełniać naszą ofertę, a przy tym skuteczniej dostosowywać modele dystrybucji rozwiązań Grupy do oczekiwań odbiorców – mówi Christian Doelle, wiceprezes ds. Marketingu i Strategii w Grupie Selena.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 5/2024
30.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 4/2024
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 3/2024
30.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Workshops&Networking PIPC „Cyfrowa i Bezpieczna Chemia” – podsumowanie II edycji
19-20 września 2024 r. w Hotelu Novotel City West w Krakowie odbyło się wydarzenie Polskiej Izby Przemysłu...
Wpływ zmian legislacyjnych na strategię rozwoju produktu
W Warszawie odbyła się konferencja „Wpływ zmian legislacyjnych na strategię rozwoju produktu – o...
Ciekawe targi PCI Days
W dniach 19-20 czerwca 2024 r. w Warszawie odbyło się spotkanie przedstawicieli przemysłu kosmetycznego,...
Międzynarodowe Targi Dostawców dla Przemysłu Kosmetycznego CosmeticBusiness 2024 potwierdziły wiodącą pozycję na rynku
Tegoroczne targi CosmeticBusiness dla przemysłu kosmetycznego zgromadziły w Monachium 418 właścicieli...