Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

W jaki sposób Grupa Selena pokonała kryzys pandemiczny?

2021-05-07

Grupa Selena w 2020 roku zanotowała przychody ze sprzedaży w wysokości 1,38 mld zł, co oznacza wzrost o 4,4% względem 2020 r. Władze firmy tłumaczą, w jaki sposób pomimo pandemii udało się osiągnąć korzystne wyniki. 

– W kontekście zabezpieczenia marży bez wątpienia pomogło nam to, że wiedząc wcześniej o sytuacji w krajach azjatyckich, mogliśmy przygotować się na rozwój pandemii w innych częściach świata i zawczasu wypracować adekwatne rozwiązania. Niezależnie od kraju i fazy pandemii, w której aktualnie się on znajdował, w każdym przypadku bardzo ważne było utrzymanie ciągłości produkcji, logistyki dostaw i zaopatrzenia. Sprawdziła się tu również wdrażana od wielu lat technologia i rozwiązania systemowe, które pozwoliły na efektywne zarządzanie poszczególnymi operacjami oraz na zachowanie płynności zamówień. Część z tych inwestycji kontynuowaliśmy także w 2020 roku, rozwijając moce produkcyjne, a także skupiając się na  automatyzacji i robotyzacji naszych fabryk. Jako Grupa Selena korzystaliśmy też z tarczy osłonowej tam, gdzie działają nasze spółki, w tym również w ramach tarczy antykryzysowej w Polsce. Fundusze te pomogły w utrzymaniu wielu miejsc pracy i istotnie przyczyniły się do zminimalizowania negatywnych skutków ekonomicznych pandemii na przestrzeni zeszłego roku – komentuje Jacek Michalak, prezes zarządu Seleny.

Jednym z głównych filarów i kluczem do bardzo dobrych wyników na poziomie całej Grupy jest także przyjęta przez nią strategia, stawiająca niezmiennie na pierwszym planie współpracę z użytkownikami produktów, innowacyjność i udoskonalanie kanałów dystrybucji. Odzwierciedleniem tego podejścia jest m.in. wprowadzona na rynek seria produktów FAST & PRO, które z jednej strony pomagają w znaczący sposób przyspieszyć budowę, a z drugiej zmieniają tradycyjny model pracy na prostszy i jeszcze bardziej nowoczesny. Debiutowi nowej linii rozwiązań towarzyszyła także pierwsza globalna kampania marketingowa, dzięki której klienci mogli nie tylko lepiej poznać same produkty, ale i skorzystać z warsztatów oraz webinarów w celu poznania możliwości ich praktycznego zastosowania.

– Wykorzystanie do celów kampanii różnych kanałów offline i online przyniosło oczekiwane rezultaty i pokazało, że klienta – szczególnie w dobie dystansu społecznego czy też pracy zdalnej – coraz częściej można spotkać w sieci. Zintegrowane działania marketingowe w różnych kanałach zaowocowały tysiącami zadowolonych użytkowników, którzy wzięli udział w szkoleniach, mogli skorzystać z porad fachowców, a także samodzielnie przetestować naszą nową linię rozwiązań FAST & PRO. Warto podkreślić, że cała kampania była prowadzona w kilku krajach i z uwagi na dużą skalę tego przedsięwzięcia stanowiła niemałe wyzwanie dla zespołu odpowiedzialnego za projekt. Cieszy zatem, że nawet w tak niecodziennych okolicznościach, pracując w dużej mierze zdalnie i często łącząc kwestie służbowe z innymi obowiązkami, udało się nam ją przeprowadzić. Uważam to za duży sukces, bo dane i wnioski, jakie zgromadziliśmy pozwolą jeszcze dokładniej i bardziej kompleksowo uzupełniać naszą ofertę, a przy tym skuteczniej dostosowywać modele dystrybucji rozwiązań Grupy do oczekiwań odbiorców – mówi Christian Doelle, wiceprezes ds. Marketingu i Strategii w Grupie Selena.


Grupa Selenakoronawiruswyniki finansowechemia budowlana

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie