2022-03-18
CIECH Sarzyna, największy polski producent środków ochrony roślin, zanotował w 2021 r. blisko 40% wzrost sprzedaży na polskim rynku, co przełożyło się na zwiększenie udziałów do poziomu 7,8% wobec 6,1% w 2020 roku. Firma urosła w każdym z głównych segmentów rynkowych. Oprócz silnej od lat pozycji w herbicydach zbożowych, spółka dynamicznie zwiększała swoją sprzedaż w fungicydach zbożowych i regulatorach wzrostu, potwierdzając skuteczną dywersyfikację portfela produktów. Bardzo dobry debiut rynkowy zanotował innowacyjny produkt HALVETIC®, charakteryzujący się wysoką skutecznością przy jednoczesnym ograniczeniu dawki substancji aktywnej.
W ciągu ostatnich lat udział CIECH Sarzyna w polskim rynku środków ochrony roślin systematycznie rośnie. Idzie to w ślad za ogólnym wzrostem polskiego rynku ŚOR, który w 2021 r. urósł o 9%.
Spółka umocniła swoją pozycję (blisko 22% udział) w segmencie herbicydów zbożowych, wśród których prym wiedzie flagowa marka CIECH Sarzyna - CHWASTOX®. Podobnie jak w przypadku sprzedaży na całym rynku, tu także wartość sprzedaży czterokrotnie przewyższyła wzrost tej części rynku.
Dzięki wprowadzeniu nowej marki HALVETIC®, opartej o innowacyjną technologię BGT, spółka zanotowała także wzrost udziału w obszarze glifosatu, gdzie ma już ponad 50% udziałów w rynku. Produkt zanotował bardzo udany debiut w Polsce i jest już dostępny także w Grecji i Portugalii. W planach jest uruchomienie sprzedaży w kolejnych krajach.
- Rok 2021 był dla nas bardzo udany pod względem sprzedaży w Polsce. Ogrom pracy włożony w usprawnienie procesów biznesowych, digitalizację i rozwój portfolio produktowego - celem stworzenia kompleksowych programów ochrony upraw, przyniósł wymierne efekty. Bardzo cieszy nas dywersyfikacja portfela produktów i silne, dwucyfrowe wzrosty sprzedaży w obszarze fungicydów zbożowych i regulatorów wzrostu. Nie zwalniamy tempa, w roku 2022 planujemy wejście na rynek z nowymi produktami w segmencie fungicydów, co jest efektem współpracy z naszą hiszpańską spółką PROPLAN – mówi Wojciech Babski, prezes zarządu CIECH Sarzyna i szef biznesu Agro w Grupie CIECH.
Spółka zanotowała także wzrost udziału w rynku produktów dla rzepaku, bardzo wymagających pod względem zachowania wysokiej skuteczności. W segmencie kukurydzy, wraz z podwojeniem areału upraw tej rośliny w Polsce w ciągu ostatnich pięciu lat, produkty CIECH Sarzyna cieszą się dużym zainteresowaniem ze strony klientów, czego efektem jest wzrost zarówno sprzedaży w tym segmencie (o 31% rok do roku), jak i udziałów rynkowych (o 1,5 pkt proc.).
Grupa CIECH nie ogranicza swojej działalności tylko do rodzimego rynku środków ochrony roślin. Obecnie dostarcza swoje produkty do blisko 50 krajów na trzech kontynentach i planuje w tym obszarze dalszą ekspansję na kolejne rynki. CIECH Sarzyna obsługuje obecnie m.in. rynek rumuński, niemiecki, australijski, tajski czy krajów bałtyckich, a przejęty w 2018 roku Proplan działa m.in. w Hiszpanii, Portugalii, Włoszech, Ameryce Łacińskiej oraz w północnej Afryce.
CIECH Sarzyna realizuje obecnie największy w historii firmy plan inwestycji w nowe produkty. Zadanie to wspiera nowoczesne laboratorium badawczo-rozwojowe spółki, wyróżnione prestiżową certyfikacją „GLP” (ang. Good Laboratory Practice) – „Dobra Praktyka Laboratoryjna”. Ważnym elementem konsekwentnego rozwoju oferty CIECH Sarzyna o nowe produkty dla rolnictwa jest również oferowanie klientom pełnych programów ochrony roślin dla kluczowych upraw.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2024
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2024
30.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Legislacja, trendy i surowce: X edycja Konferencji Przemysłu Chemii Budowlanej
3 grudnia 2024 r. odbyła się w Warszawie 10. edycja Konferencji Przemysłu Chemii Budowlanej. W...
Marki własne w Kielcach
6 i 7 listopada br. do Targów Kielce na Targi Marek Własnych przyjechali przedstawiciele sektora marek...
Targi Packaging Innovations stałym punktem w branży opakowaniowej
W dniach 9-10 października br. w EXPO Kraków, odbyła się 16. edycja Międzynarodowych Targów...
Targi Warsaw Pack ważne dla sektora opakowań
Warsaw Pack to wydarzenie, gdzie liderzy branży prezentują najnowsze technologie pakowania i...