Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Unilever: strategia ograniczania zużycia tworzyw sztucznych przynosi efekty

2020-10-28

W ostatnim roku koncern Unilever zwiększył wykorzystanie tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu opakowań do 75 tys. ton i planuje podwoić tę liczbę w ciągu kolejnych 12 miesięcy.

Unilever, właściciel m.in. takich marek, jak Dove, Domestos, Knorr, Cif, czy Magnum, podsumował kolejny rok działań związanych z redukcją odpadów tworzyw sztucznych. Firma znacznie zwiększyła wykorzystanie tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu.

W ubiegłym roku Unilever zobowiązał się do znaczącej redukcji tworzyw w swoim portfolio. Co więcej do 2025 r. o połowę zmniejszy zużycie dziewiczych tworzyw, redukując zużycie opakowań z tworzyw sztucznych o ponad 100 tys. ton i zwiększając wykorzystanie surowca pochodzącego z recyklingu. W ciągu roku firma:

  • zwiększyła wykorzystanie tworzyw pochodzących z recyklingu opakowań do blisko 75 tys. ton*, co stanowi ponad 10% używanych przez nią tworzyw. To duży krok w realizacji celu, który zakłada, że do 2025 r. Unilever stosować będzie co najmniej 25% tworzyw pokonsumenckich (PCR) w opakowaniach swoich produktów. Firma spodziewa się też, że wykorzystanie tworzyw PCR podwoi się w ciągu następnych 12 miesięcy;
  • wprowadziła innowacyjne rozwiązania przyczyniające się do całkowitego ograniczenia użycia tworzyw. Jednym z nich jest zastosowanie nadających się do recyklingu pojemników na lody, wyprodukowanych na bazie papieru. Rozwiązanie pozwoli zaoszczędzić około 4,5 tys. ton tworzyw;
  • kontynuowała prace nad stworzeniem i testowaniem nowych modeli biznesowych, związanych z opakowaniami wielokrotnego użytku i wielokrotnego napełniania;
  • opracowała szczegółowe plany dla poszczególnych krajów, dotyczące zbierania i przetwarzania opakowań tworzywowych w ilości większej niż ta, którą wprowadza na rynek.

– Kultura produktów jednorazowych i związane z nią modele biznesowe niestety nadal dominują w naszym życiu i niszczą naszą planetę. Mimo trudnych warunków nie możemy jednak zapominać o skali problemu zanieczyszczenia tworzywami. Bardzo ważne jest, abyśmy we współpracy z innymi producentami branżowymi wciąż ograniczali liczbę zużywanych przez nas tworzyw sztucznych i efektywnie przechodzili na gospodarkę o obiegu zamkniętym – mówi Alan Jope, CEO Unilever.

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności





WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)





WięcejSonda

Czy fake newsy w branży chemicznej to problem?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie