2020-10-28
W ostatnim roku koncern Unilever zwiększył wykorzystanie tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu opakowań do 75 tys. ton i planuje podwoić tę liczbę w ciągu kolejnych 12 miesięcy.
Unilever, właściciel m.in. takich marek, jak Dove, Domestos, Knorr, Cif, czy Magnum, podsumował kolejny rok działań związanych z redukcją odpadów tworzyw sztucznych. Firma znacznie zwiększyła wykorzystanie tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu.
W ubiegłym roku Unilever zobowiązał się do znaczącej redukcji tworzyw w swoim portfolio. Co więcej do 2025 r. o połowę zmniejszy zużycie dziewiczych tworzyw, redukując zużycie opakowań z tworzyw sztucznych o ponad 100 tys. ton i zwiększając wykorzystanie surowca pochodzącego z recyklingu. W ciągu roku firma:
– Kultura produktów jednorazowych i związane z nią modele biznesowe niestety nadal dominują w naszym życiu i niszczą naszą planetę. Mimo trudnych warunków nie możemy jednak zapominać o skali problemu zanieczyszczenia tworzywami. Bardzo ważne jest, abyśmy we współpracy z innymi producentami branżowymi wciąż ograniczali liczbę zużywanych przez nas tworzyw sztucznych i efektywnie przechodzili na gospodarkę o obiegu zamkniętym – mówi Alan Jope, CEO Unilever.
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Kongres "Polska Chemia" w formule online
W 2020 r. Kongres "Polska Chemia" odbył się formule online. Polska Izba Przemysłu Chemicznego, kierując się...
Targi Packaging Innovations przyniosły szansę branży opakowaniowej, by się spotkać
W 2020 r. branża opakowaniowa miała niewiele okazji do targowych spotkań.
Targi Plastpol 2020 w cieniu pandemii
W Kielcach pomimo pandemii koronawirusa odbyły się zaplanowane pierwotnie na maj targi Plastpol.
Budma barometrem polskiego budownictwa
Międzynarodowe Targi Budownictwa i Architektury Budma od wielu lat stanowią miejsce, w którym można...