Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety
REKLAMA
REKLAMA

Unilever stawia na dalszą redukcję tworzyw sztucznych

2024-03-18

Unilever kontynuuje działania na rzecz transformacji klimatycznej, stawiając przed sobą kolejne cele w obszarze redukcji emisji gazów cieplarnianych wytwarzanych w wyniku działalności biznesowej w całym łańcuchu wartości. Zgodnie z uaktualnionym planem działań na rzecz transformacji klimatycznej, firma dąży do obniżenia emisji gazów cieplarnianych w zakresie trzecim o 42%. Jednocześnie podkreśla znaczenie innowacyjnych rozwiązań w obszarze recyklingu i produkcji opakowań jako kluczowych działań na rzecz klimatu.

Według wyliczeń firmy, znaczący udział w emisji gazów cieplarnianych w zakresie trzecim stanowią emisje z opakowań. Powstają one głównie na dwóch etapach cyklu życia produktu: podczas produkcji tworzyw z paliw kopalnych oraz w wyniku ich utylizacji po zakończeniu cyklu życia, zwłaszcza w wyniku ich spalania lub składowania. Dlatego koncern stale zwiększa wykorzystanie tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu. Od 2018 r. nastąpił wzrost ich użycia do 21%. Ponadto, od 2019 r. w skali globalnej Unilever zmniejszył zużycie tworzyw ropopochodnych o 13%.

- Odkąd w 2021 roku po raz pierwszy opublikowaliśmy plan działania na rzecz transformacji klimatycznej, poczyniliśmy znaczne postępy w realizacji ambitnych celów. Przykładowo: jednym z celów krótkoterminowych było, aby do 2025 roku zredukować emisję gazów cieplarnianych w naszej działalności o 70% w porównaniu do roku 2015. Osiągnęliśmy go dwa lata wcześniej – na koniec 2023 roku wynosił on 74%. Jednocześnie doskonale zdajemy sobie sprawę, że podróż w stronę zrównoważonego rozwoju wciąż trwa. Im więcej robimy, tym wyraźniej widzimy, że nie możemy działać sami – musi to być wspólna podróż i wspólny wysiłek firm, konsumentów i organów regulacyjnych na całym świecie – mówi Maciej Lasoń, Communication & Corporate Affairs Director CEE w Unilever.

Dove, jedna z flagowych marek kosmetycznych Unilever, już w 2019 r. ogłosiła ambitny plan walki z odpadami tworzyw sztucznych, w tym przejścia na wykorzystanie tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu. W Europie i Ameryce Północnej marka wykorzystuje butelki plastikowe pochodzące w 100% z recyklingu, jeśli jest to technicznie wykonalne. Z kolei opakowania majonezu Hellmann’s w butelkach wyciskanych są wykonane z plastiku pochodzącego w 100% z recyklingu, a ponadto można je poddać odzyskowi. Ponad 80% wszystkich tworzywowych opakowań Hellmann’s pochodzi z materiałów z recyklingu.

Firma tłumaczy swoje działania faktem, iż tworzywa sztuczne pochodzące z recyklingu mechanicznego wytwarzają o połowę mniej emisji gazów cieplarnianych, a z recyklingu chemicznego o 40% mniej w porównaniu do plastiku pierwotnego pochodzącego z paliw kopalnych. Zespół badawczo-rozwojowy przy Centrum Opakowaniowym Unilever realizuje więc prace nad nowymi technologiami oraz ich wdrażaniem, aby udział plastiku z recyklingu w opakowaniach, jak również jego jakość, stale rosły. Opracowywane są nowe formaty plastiku z recyklingu, np. tubki na pastę do zębów oraz opakowania elastyczne. Unilever zwiększa również wykorzystanie aluminium i papieru pochodzących z recyklingu. Jednocześnie, we współpracy z dostawcami, opracowuje nowe materiały bioplastikowe z surowców odnawialnych oraz na bazie papieru niepochodzącego z gospodarki leśnej.


Unileverrecyklingodpadyochrona środowiskaprzemysł opakowaniowy

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


REKLAMA

WięcejNajnowsze

Więcej aktualności

REKLAMA


WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)

REKLAMA


WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)

REKLAMA


WięcejSonda

Czy Grupa Azoty ponownie stanie się zyskowna w przeciągu kolejnych 12 miesięcy?

Zobacz wyniki

REKLAMA
REKLAMA

WięcejW obiektywie