Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Unilever: sortowanie tworzyw przy pomocy sztucznej inteligencji

2021-03-04

Unilever, właściciel m.in. marek takich jak: Dove, Domestos, Knorr, Cif, czy Magnum, wraz z potentatem e-commerce, Alibaba Group, stworzył innowacyjne narzędzie do sortowania tworzyw sztucznych, oparte na sztucznej inteligencji.

W ramach współpracy w dwóch chińskich miastach zainstalowano już maszyny do recyklingu, które automatycznie identyfikują i sortują opakowania z tworzyw sztucznych. Celem inicjatywy realizowanej w ramach programu Waste-Free World jest przyspieszenie powrotu tworzyw sztucznych do gospodarki o obiegu zamkniętym i wsparcie chińskich firm oraz konsumentów w dążeniu do świata wolnego od odpadów.

Waste-Free World to program, który jest odpowiedzią na plan władz Szanghaju dotyczący zarządzania opakowaniami z tworzyw. Stanowi ważny krok w kierunku rozwoju gospodarki o obiegu zamkniętym w Chinach. W jego ramach firmy uruchomiły pilotażowy projekt, który ma pomóc w budowie systemu recyklingu wysokiej jakości tworzyw sztucznych.

W 20 biurach i miejscach przestrzeni publicznej w Szanghaju i Hangzhou zainstalowano maszyny, wyposażone w technologię opartą na sztucznej inteligencji. Identyfikuje ona różne rodzaje butelek PET, odpowiednio je sortuje, przechowuje i przyspiesza tempo procesu recyklingu, by surowiec mógł zostać ponownie użyty. Jedynym zadaniem konsumenta jest użycie specjalnej aplikacji, zaprojektowanej przez Alibaba Group (która uruchamia maszynę, skanuje kod QR) i włożenie opakowania do pojemnika.

Użytkownicy korzystający z maszyn za każdą wrzuconą butelkę otrzymują kupony Unilever. Zbierają także punkty w aplikacji „Alipay Ant Forest”, dzięki którym wspierana jest opieka nad terenami chronionymi. Od 2016 roku punkty zebrane przez klientów w ramach programu pomogły zasadzić 200 milionów drzew na terenach narażonych na suszę w Chinach.

- Unilever stale dąży do realizacji postawionych sobie celów środowiskowych. W ubiegłym roku firmie udało się zwiększyć do 75 tys. ton wykorzystanie tworzyw pochodzącego z recyklingu. Jednocześnie spodziewamy się, że w ciągu roku podwoimy tę liczbę. Zgodnie z przyjętą strategią „Less, Better, No Plastic”, we współpracy z partnerami, nasza firma chce ograniczyć ilość zużywanego plastiku, zwiększyć wykorzystywanie materiałów do powtórnego przetworzenia oraz zwiększyć w produkcji udział alternatywnych do tworzyw materiałów, takich jak aluminium, szkło, papier, czy tektura. W ubiegłym roku Unilever Polska przystąpił do Paktu Plastikowego, inicjatywy, która stawia sobie za cel zmianę obecnego modelu wykorzystywania tworzyw sztucznych w opakowaniach na polskim rynku w kierunku gospodarki obiegu zamkniętego – informują przedstawiciele firmy Unilever.


UnileverAlibaba:tworzywa sztucznerecyklingodpady

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności





WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)





WięcejSonda

Czy w Twojej firmie realizowane są projekty z zakresu Europejskiego Zielonego Ładu?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie