2024-12-16
Koncern Unilever poinformował, że w pierwszych trzech kwartałach 2024 r. jego europejski segment Home Care (środków czystości) zanotował dwucyfrowy wzrost sprzedaży, napędzany przede wszystkim rosnącym zainteresowaniem i zwiększoną liczbą sprzedanych produktów. Ma to być pokłosiem tego, że firma zainwestowała 150 milionów euro w modernizację swego europejskiego łańcucha dostaw, aby sprostać rosnącym oczekiwaniom klientów.
Unilever utrzymuje, iż sposób, w jaki ludzie postrzegają zadania związane ze sprzątaniem, zmienia się w sposób fundamentalny. Sprzątanie nie jest już tylko sposobem na eliminację zarazków i usuwanie plam – coraz częściej staje się elementem dbania o dobre samopoczucie i komfort życia.
Ta transformacja w podejściu do codziennych obowiązków domowych jest szczególnie wyraźna w Europie. Rynek środków czystości i detergentów przeżywa zatem obecnie dynamiczny wzrost.
- W pierwszej połowie 2024 roku oraz w trzecim kwartale nasz segment Home Care w Europie osiągnął wzrost sprzedaży na poziomie 12–13%, wyprzedzając wzrost rynku. To najwyższy wzrost od 10 lat w rynku, który wcześniej rósł w tempie jednocyfrowym. Co kluczowe, ten sukces wynika głównie z większej liczby sprzedanych produktów. Zmiana sytuacji była możliwa dzięki inwestycjom w nasze flagowe marki oraz rozwój skalowalnych, wieloletnich innowacji, które odpowiadają na zmieniające się potrzeby konsumentów. Do tego dochodzi transformacja naszego łańcucha dostaw, która w znaczący sposób wspiera ten rozwój - komentuje Eduardo Campanella, prezes Grupy Biznesowej Home Care w Unilever.
Pod względem produktowym firma wprwadza na rynek głównie płyny i kapsułki.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2024
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2024
30.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Legislacja, trendy i surowce: X edycja Konferencji Przemysłu Chemii Budowlanej
3 grudnia 2024 r. odbyła się w Warszawie 10. edycja Konferencji Przemysłu Chemii Budowlanej. W...
Marki własne w Kielcach
6 i 7 listopada br. do Targów Kielce na Targi Marek Własnych przyjechali przedstawiciele sektora marek...
Targi Packaging Innovations stałym punktem w branży opakowaniowej
W dniach 9-10 października br. w EXPO Kraków, odbyła się 16. edycja Międzynarodowych Targów...
Targi Warsaw Pack ważne dla sektora opakowań
Warsaw Pack to wydarzenie, gdzie liderzy branży prezentują najnowsze technologie pakowania i...