Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Unilever: na polskim rynku także obowiązuje nowe podejście do tworzyw

2020-10-28

Koncern Unilever poinformował o swoich pracach badawczo – rozwojowych, które mają na celu zmniejszenie zużywania dziewiczych tworzyw sztucznych. Firma m.in. w Polsce prowadzi badania w zakresie poszukiwania nowych sposobów dostarczania produktów, kierując się przy tym zasadą "Less, Better, No plastic”.

Poprzez zasadę Less Plastic (mniej tworzyw sztucznych) Unilever rozumie badania i opracowanie nowych opakowań. W Polsce w keczupie Hellmann’s zastąpiono czerwoną butelkę PET na łatwiejszą do ponownego przetworzenia butelkę transparentną PET oraz zmniejszono gramaturę o 33% - dzięki czemu tylko w naszym kraju wyeliminowano 40 ton tworzyw w skali roku. Innym lokalnym przykładem mogą być nadające się do recyklingu i wykonane w 99% z papieru opakowania lodów Ben&Jerry’s.

Z kolei we Francji marka Signal wprowadziła na rynek szczoteczkę do zębów z wymienną główką i metalowym uchwytem. Do produkcji wymiennych głowic wykorzystywany jest tworzywo z recyklingu, co redukuje użycie pierwotnego tworzywa o 95%.

Z kolei koncepcja Better Plastic (lepsze tworzywo sztuczne) oznacza używanie do produkcji opakowań tworzyw pochodzących z recyklingu. Dove, jedna z największych na świecie marek kosmetycznych przeszła na wykorzystywanie butelek pochodzących w 100% z recyklingu. Dzięki temu rozwiązaniu w Polsce używane jest aż 500 ton mniej dziewiczych tworzyw rocznie. Innymi markami dostępnym na polskim rynku, których opakowania się w 100% wykonane z tworzywa pochodzącego z recyklingu są również Seventh Generation, czy Love Beauty and Planet.

Magnum wypuszcza na rynek w Europie 7 milionów opakowań lodów  wykonanych z tworzywa pochodzącego z recyklingu. Od początku przyszłego roku również w Polsce będą dostępne pinty Magnum w opakowaniach wykonanych w 100% z tworzywa PCR.

W ramach inicjatywy No Plastic w Polsce wszystkie majonezy Hellmann’s są teraz dostępne wyłącznie w szklanych opakowaniach. Wśród rozwiązań wprowadzonych już w innych krajach warto wspomnieć opakowania produktów z zerową zawartością tworzyw wprowadzone przez markę Seventh Generation. Z kolei marka PG Tips do 2021 r. usunie folię tworzywową z pudełek, wprowadzając w pełni biodegradowalne torebki na herbatę.

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie