2020-10-28
Koncern Unilever poinformował o swoich pracach badawczo – rozwojowych, które mają na celu zmniejszenie zużywania dziewiczych tworzyw sztucznych. Firma m.in. w Polsce prowadzi badania w zakresie poszukiwania nowych sposobów dostarczania produktów, kierując się przy tym zasadą "Less, Better, No plastic”.
Poprzez zasadę Less Plastic (mniej tworzyw sztucznych) Unilever rozumie badania i opracowanie nowych opakowań. W Polsce w keczupie Hellmann’s zastąpiono czerwoną butelkę PET na łatwiejszą do ponownego przetworzenia butelkę transparentną PET oraz zmniejszono gramaturę o 33% - dzięki czemu tylko w naszym kraju wyeliminowano 40 ton tworzyw w skali roku. Innym lokalnym przykładem mogą być nadające się do recyklingu i wykonane w 99% z papieru opakowania lodów Ben&Jerry’s.
Z kolei we Francji marka Signal wprowadziła na rynek szczoteczkę do zębów z wymienną główką i metalowym uchwytem. Do produkcji wymiennych głowic wykorzystywany jest tworzywo z recyklingu, co redukuje użycie pierwotnego tworzywa o 95%.
Z kolei koncepcja Better Plastic (lepsze tworzywo sztuczne) oznacza używanie do produkcji opakowań tworzyw pochodzących z recyklingu. Dove, jedna z największych na świecie marek kosmetycznych przeszła na wykorzystywanie butelek pochodzących w 100% z recyklingu. Dzięki temu rozwiązaniu w Polsce używane jest aż 500 ton mniej dziewiczych tworzyw rocznie. Innymi markami dostępnym na polskim rynku, których opakowania się w 100% wykonane z tworzywa pochodzącego z recyklingu są również Seventh Generation, czy Love Beauty and Planet.
Magnum wypuszcza na rynek w Europie 7 milionów opakowań lodów wykonanych z tworzywa pochodzącego z recyklingu. Od początku przyszłego roku również w Polsce będą dostępne pinty Magnum w opakowaniach wykonanych w 100% z tworzywa PCR.
W ramach inicjatywy No Plastic w Polsce wszystkie majonezy Hellmann’s są teraz dostępne wyłącznie w szklanych opakowaniach. Wśród rozwiązań wprowadzonych już w innych krajach warto wspomnieć opakowania produktów z zerową zawartością tworzyw wprowadzone przez markę Seventh Generation. Z kolei marka PG Tips do 2021 r. usunie folię tworzywową z pudełek, wprowadzając w pełni biodegradowalne torebki na herbatę.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 2/2025
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
PCI Days – trzy dni współpracy, inspirujących spotkań i wyznaczania nowych standardów w branży
VI edycja Targów Pharma & Cosmetic Industry Trade Fair odbyła się w dniach 11-13 czerwca 2025...
Konferencja Przemysłu Kosmetycznego – bardzo duży sukces inauguracyjnej odsłony
28 maja br. odbyła się pierwsza edycja Międzynarodowej Konferencji Przemysłu Kosmetycznego. Organizatorem...
Konferencja Przemysłu Detergentowego: trendy, legislacja, surowce – moc wiedzy w jednym miejscu
27 maja br. odbyła się 14. edycja Międzynarodowej Konferencji Przemysłu Detergentowego. Wydarzenie...
Targi in-cosmetics Global areną kosmetycznych nowości
Targi in-cosmetics Global 2025, które odbyły się w dniach 8–10 kwietnia w Amsterdamie,...