Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety
REKLAMA
REKLAMA

Unilever chce czystej przyszłości w branży środków czystości

2021-05-11

Koncern Unilever przedstawił strategię, w ramach której do 2030 r. przeznaczy 1 mld euro na inwestycje, dzięki którym zamieni pozyskiwane z paliw kopalnych składniki swoich środków czystości i produktów do prania na składniki ze źródeł odnawialnych lub poddanych recyklingowi.

Firma przekonuje, iż większość dostępnych dziś na rynku środków czystości produkowana jest na bazie substancji chemicznych pochodzących z paliw kopalnych. Wraz z wprowadzoną strategią „Czysta Przyszłość” („Clean Future”) koncern chce doprowadzić jednak do zmian w procesie tworzenia, produkcji i pakowania środków czystości i produktów do prania. Celem jest sprostanie idei gospodarki o obiegu zamkniętym zarówno w odniesieniu do opakowań, jak i składu produktów. Oznacza to podejście oparte na zasadzie „redukować–wykorzystać ponownie–poddać recyklingowi” zamiast „zużyć–wytworzyć–wyrzucić”.

- W sercu tej strategii znajduje się nasz nowy ambitny cel: do 2030 roku zastąpić w 100% węgiel pozyskiwany z paliw kopalnych w składzie środków czystości i produktów do prania węglem pochodzącym z odnawialnych lub poddanych recyklingowi źródeł. „Czysta Przyszłość” przyczyni się do transformacji w duchu zrównoważonego rozwoju takich globalnych marek, jak OMO, Sunlight, Cif i Domestos. To również wielki krok ku realizacji naszego zobowiązania zerowej emisji netto ze wszystkich produktów do 2039 roku. Substancje chemiczne wykorzystywane w naszych środkach czystości i produktach do prania obecnie w największym stopniu przyczyniają się do generowania śladu węglowego w całym cyklu życia produktów. Przechodząc na odnawialne lub pochodzące z recyklingu składniki, wdrożymy jednocześnie nowatorskie metody redukcji wspomnianego śladu węglowego. „Czysta Przyszłość” to nasza wizja radykalnej modyfikacji dotychczasowej działalności. Jako branża musimy zerwać z zależnością od paliw kopalnych, również w charakterze surowców w naszych produktach. Musimy przestać wydobywać węgiel spod ziemi, skoro na ziemi i nad nią jest go dostatecznie dużo. Wystarczy tylko, że nauczymy się, jak wykorzystywać go na dużą skalę - mówi Peter ter Kulve, prezes działu Home Care w koncernie Unilever.

Firma wyasygnowała kwotę 1 mld euro na sfinansowanie badań z zakresu biotechnologii, wykorzystania CO2, chemii niskowęglowej oraz biodegradowalnych i wodooszczędnych składników, a także badań nad możliwościami ograniczenia wykorzystania nieprzetworzonych tworzyw sztucznych.

Torując drogę dla dekarbonizacji składu produktów, firma chce zadbać o dywersyfikację wykorzystywanych źródeł węgla. Zastąpi nieodnawialne zasoby (czarny węgiel) dwutlenkiem węgla przechwytywanym w procesie produkcji (fioletowym węglem), węglem pochodzenia roślinnego i biologicznego (zielonym), pozyskiwanym z alg morskich (niebieskim) i odzyskiwanym z odpadów, takich jak tworzywa sztuczne (szarym).

- Różnorodność źródeł węgla to kluczowy fundament naszej strategii „Czystej Przyszłości”. Ta nowa metoda pozyskiwania węgla będzie weryfikowana w oparciu o oceny wpływu na środowisko naturalne. Zostanie ponadto dostosowana do naszych wiodących na skalę branżową programów zrównoważonego pozyskiwania zasobów, by zapobiec niezamierzonej presji na ekosystemy. Ludzie chcą wytwarzanych w zrównoważony sposób produktów w przystępnych cenach, które są równie dobre jak konwencjonalne środki czystości. Szybki rozwój nauki i technologii pozwala nam odpowiedzieć na to zapotrzebowanie, kreśląc jednocześnie obiecującą wizję nowych korzyści – od wyjątkowo łagodnych składników po samoczyszczące się ubrania i powierzchnie – dopowiada Peter ter Kulve, prezes działu Home Care w koncernie Unilever.


Unileverchemia gospodarczagospodarka o obiegu zamkniętymbadania i rozwój

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


REKLAMA

WięcejNajnowsze

Więcej aktualności

REKLAMA


WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)

REKLAMA


WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)

REKLAMA


WięcejSonda

Czy Grupa Azoty ponownie stanie się zyskowna w przeciągu kolejnych 12 miesięcy?

Zobacz wyniki

REKLAMA

WięcejW obiektywie