Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Tzw. zielone innowacje Unilevera na polskim rynku

2020-09-04

Unilever współpracuje z koncernem Evonik nad rozwojem tzw. zrównoważonych surowców, wpierających postulaty zielonej chemii. Jednocześnie koncern obniża zużycie tworzyw sztucznych, czego efekty widać na polskim rynku.

Celem współpracy Evonika i Unileveru jest transformacja sposobu wytwarzania środków czystości i produktów do prania. W ramach kooperacji trwa rozwijanie produkcji ramnolipidów, czyli odnawialnego i biodegradowalnego surfaktanta (związku chemicznego posiadającego zdolność zmieniania właściwości powierzchniowych cieczy, w której jest rozpuszczony). Rozwiązanie jest już stosowane w płynie do mycia naczyń Sunlight w Chile i Wietnamie. Z kolei w Tuticorin, w południowych Indiach, Unilever pozyskuje sodę kalcynowaną (składnik proszków do prania) wyprodukowaną przy użyciu pionierskiej technologii wychwytywania CO2. Soda kalcynowana jest wytwarzana z emisji CO2 generowanych w procesie produkcyjnym. Oczekuje się, że w ramach programu skala wykorzystania obu technologii znacząco wzrośnie.

- Nasze innowacje w zakresie zrównoważonego rozwoju są dostępne również na polskim rynku. Na przykład nasz Cif ecorefill, do produkcji którego wykorzystywane jest o 75% mniej tworzyw sztucznych w porównaniu do produkcji plastikowych butelek środków czyszczących, pozwolił globalnie, w ujęciu rocznym, zmniejszyć wykorzystanie plastiku o 171 ton. Ponadto, znaczna część naszych marek dostępnych w Polsce już teraz wykorzystuje w swoich produktach plastik pochodzący z recyklingu, np. Coccolino, Cif, Seventh Generation. Wierzę, że nasze inwestycje zaowocują następnymi rozwiązaniami, przybliżającymi nas do gospodarki wolnej od plastiku i opartej na zrównoważonym zarządzaniu produkcją –  komentuje Jean-Francois Etienne, General Manager Unilever w Polsce.

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności





WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)





WięcejSonda

Czy ceny energii mają wpływ na działalność Twojej firmy?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie