Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Tworzywa sztuczne do produkcji obudów akumulatorów

2021-08-27

Lanxess, koncern z branży chemii specjalistycznej i INFAC, koreańska firma specjalizująca się w produkcji części samochodowych, wspólnie opracowali obudowę modułu akumulatora do pojazdów elektrycznych (EV). 

Aby spełnić rygorystyczne wymagania dotyczące właściwości mechanicznych i chemicznych najnowszych komponentów pojazdów elektrycznych, w obudowie akumulatora zastosowano Durethan BKV30FN04 koncernu Lanxess. Bezhalogenowy, trudnopalny i wzmocniony włóknem szklanym poliamid 6 (PA6) odznacza się doskonałymi właściwościami ogniochronnymi i elektrycznymi. Materiał jest wysoce przetwarzalny i umożliwia integrację złożonych funkcji wymaganych dla komponentów obudowy, co skutkuje mniejszą liczbą części i uproszczonym procesem montażu oraz mniejszą masą. 

Nowa część obudowy akumulatora została wdrożona do seryjnej produkcji modeli pojazdów elektrycznych wprowadzonych w tym roku przez koreańskiego producenta OEM. 

- Sukces w masowej produkcji obudów akumulatorów jest dowodem doskonałości tworzywa Durethan koncernu Lanxess użytego do akumulatorów pojazdów elektrycznych, w których technologia i bezpieczeństwo mają ogromne znaczenie. Nasze tworzywa sztuczne o wysokich parametrach eksploatacyjnych wniosą znaczący wkład w rynki pojazdów elektrycznych i akumulatorów - mówi Milan Vignjevic, szef jednostki biznesowej Lanxess High Performance Materials (HPM) w regionie Azji i Pacyfiku. 

W przypadku obudowy modułu akumulatora amortyzacja wstrząsów i sterowanie temperaturą mają zasadnicze znaczenie dla ochrony akumulatora przed zewnętrznymi wstrząsami. Durethan BKV30FN04 jest nie tylko wytrzymały mechanicznie, ale również posiada izolację wysokonapięciową, odporną do 800 V i skutecznie chroniącą przed prądem o wysokim napięciu. Dzięki wysokiemu stopniu uniepalnienia zapobiega lub opóźnia rozprzestrzenianie się płomieni w razie pożaru. Wzmocnione włóknem szklanym tworzywo Durethan BKV30FN04 jest bardziej wytrzymałe na obciążenia mechaniczne niż PA6 bez wypełniacza.

Ponadto zachowuje doskonałą wytrzymałość i sztywność w kontakcie z elektrolitem lub chłodziwem a dzięki znakomitej odporności chemicznej możliwe jest powstrzymanie uszkodzeń wywołanych chemicznie.

Tworzywa konstrukcyjne Lanxess mogą być stosowane do szerokiej gamy komponentów akumulatorów, w tym ich pokryw, złączy wysokiego napięcia, uchwytów kabli, rurek układu chłodzenia ogniw akumulatora oraz części pojazdów z wodorowymi ogniwami paliwowymi, takich jak zbiorniki do przechowywania wodoru. Może również zastąpić metale, co umożliwia lekką konstrukcję komponentów. Stwarza możliwość wyprodukowania kilku funkcjonalnych komponentów w jednym procesie, co jest motorem stałego wzrostu popytu na rynku mobilności nowej generacji, gdzie w grę wchodzi wiele technologii i komponentów.

– Koncern Lanxess ściśle współpracuje z przodującymi światowymi producentami OEM w branży motoryzacyjnej, w tym z Koreą. Dlatego byliśmy w stanie na wczesnym etapie zidentyfikować trendy i wyzwania związane z e-mobilnością i uczestniczyć w różnych projektach rozwojowych pojazdów elektrycznych i akumulatorów – podkreśla Sanghun Han, prezes jednostki HPM w Korei firmy Lansess.


Lanxesstworzywa sztucznepoliamidmotoryzacja

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie