2023-04-18
Jak wynika z badania przeprowadzonego na potrzeby raportu „Weryfikacja kontrahentów zagranicznych” Transcash.eu, 74% przedstawicieli z branży transportu i logistyki sprawdza potencjalnych partnerów biznesowych przed podjęciem współpracy. Wśród najczęściej wskazywanych źródeł wiedzy o kontrahencie znalazły się giełdy wierzytelności i rejestry dłużników.
Branża TSL jest kluczowym sektorem polskiej gospodarki i niekwestionowanym liderem na skalę europejską. Nasi przewoźnicy realizują jedną piątą przewozów na wewnątrzunijnym rynku, co daje pierwsze miejsce na kontynencie, przed Niemcami i Hiszpanią. Zdecydowaną większość z tej puli stanowi transport zagraniczny, co oznacza, że dla polskich przewoźników współpraca z kontrahentem spoza kraju to standard. Biorąc pod uwagę widmo recesji krążące nad wieloma europejskimi gospodarkami, warto sprawdzać kondycję potencjalnego partnera przed przyjęciem zlecenia.
Raport Transcash.eu „Weryfikacja kontrahentów zagranicznych” powstał, by wspierać przewoźników w tym zadaniu. Zawiera metody i narzędzia, które pozwolą oprzeć decyzję o współpracy nie tylko na przeczuciu, ale też solidnej wiedzy i danych pochodzących z oficjalnych rejestrów handlowych.
Na potrzeby raportu powstało również badanie przeprowadzone wśród aktywnych klientów Transcash. Grupę badanych tworzą przede wszystkim właściciele i pracownicy firm przewozowych, których zapytano o stosunek do weryfikacji zagranicznych kontrahentów i związane z tym praktyki. 74% ankietowanych potwierdziło, że sprawdza kontrahentów przed rozpoczęciem współpracy, przy czym tylko 23% z nich korzysta z pomocy firm specjalizujących się w tych działaniach.
Wśród najczęściej wskazywanych źródeł wiedzy o kontrahencie znalazły się giełdy wierzytelności (50%) i rejestry dłużników (37%). Jest to zrozumiałe, biorąc pod uwagę kryteria, którymi kierują się firmy transportowe przy weryfikacji nowych partnerów. Wśród tych, które uczestnicy badania uznali za szczególnie istotne podczas weryfikacji zagranicznego kontrahenta, znalazły się okres prowadzonej działalności (68%), terminy płatności (52%) oraz jej rozpoznawalność na rynku polskim czy zagranicznym (43%).
Bardzo ważną rolę przy weryfikacji potencjalnego partnera odgrywa opinia o nim w Internecie – 44% ankietowanych przyznało, że rozważając współpracę z nowym kontrahentem, kieruje się właśnie opiniami na jego temat publikowanymi w sieci. To źródło informacji wskazało aż 70% pracowników i 58% właścicieli firm przewozowych.
Uczestnicy badania zostali zapytani również o doświadczenia ze współpracy z zagranicznymi kontrahentami. Jak się okazało, w przypadku zleceń tego typu dominują spoty – na tę formę współpracy wskazała ponad połowa ankietowanych. W razie problemów z płatnościami, dominują ponaglenia mailowe i telefoniczne – niecała jedna trzecia ankietowanych przyznała, że decyduje się skierować sprawę do windykacji. Niechęć wobec niej może tłumaczyć kolejne pytanie, dotyczące skuteczności działań podjętych w celu spłaty zobowiązania. 83% właścicieli firm i 67% pracowników przyznało, że ich działania doprowadziły do uregulowania zobowiązania. Jeśli stanie się inaczej, współpraca zostaje przerwana – takiej odpowiedzi udzieliło 63% ankietowanych.
- Nasze badanie potwierdziło, że weryfikacja kontrahentów zagranicznych jest ważna dla przedstawicieli branży TSL. Wiedzę na ten temat wolą zdobywać na własną rękę, a za ważne uznają nie tylko twarde dane, ale też subiektywne wrażenia ze współpracy wyrażane przez innych. Liczymy, że nasz raport pomoże im w samodzielnej weryfikacji kontrahentów, podobnie jak usługi Transcash wspierają przedsiębiorców z branży TSL w finansowaniu ich działalności i odzyskiwaniu należności od kontrahentów zagranicznych - mówi Damian Michalecki, Lider Windykacji Zagranicznej w Transcash.eu
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2025
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2025
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Chemika Expo o wodorze
Tematem wiodącym tegorocznej konferencji Chemika Expo, organizowanej w Szczecinie przez Klaster...
HPCI idealne dla profesjonalistów
Targi HPCI Central and Eastern Europe to najważniejsze w regionie Europy Środkowo-Wschodniej wydarzenie...
Merytoryczne konferencje podczas Sepawy
Kongres SEPAWA 2025 w Berlinie skupił się na innowacjach w sektorze detergentów,...
Wiodące targi transportu i logistyki w Europie Środkowo-Wschodniej
TransLogistica Poland 2025, dwunasta edycja międzynarodowych targów transportu i logistyki, odbyła się...