Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Trwają inwestycje w polickim porcie obsługującym chemię

2023-11-17

Trwa rozbudowa portu w Policach, co będzie miało znaczenie dla Grupy Azoty Police, która jest jedynym krajowym przedsiębiorstwem branży chemicznej dysponującym specjalistycznym zapleczem portowym w swoim bezpośrednim sąsiedztwie.

Port Morski Police jest czwartym portem w Polsce pod względem przeładowywanej masy towarowej. Rocznie przeładowywanych jest tu około 2 mln ton ładunków. Port Police to obecnie cztery terminale przeładunkowe towarów masowych, takich jak fosforyty, apatyty, ruda ilmenitowa, sól potasowa, nawozy, amoniak i kwas siarkowy.

Przedmiotem trwającej w Policach inwestycji jest budowa nabrzeża ciężkiego w porcie. Właśnie została podpisana umowa na opracowanie dokumentacji projektowej na roboty budowlane dla tego projektu. Intencją projektu jest zwiększenie potencjału Portu Morskiego Police pod kątem ilości przeładowywanych ładunków oraz powierzchni składowych. Zadanie obejmuje swoim zakresem budowę nabrzeża ciężkiego (uniwersalnego) o długości minimum 465 m, na południe od istniejącego terminalu morskiego w Porcie Morskim w Policach. Projektowane nabrzeże stanowić winno przedłużenie istniejącego obecnie nabrzeża terminalu morskiego i umożliwiać cumowanie statków pełnomorskich, w efekcie czego nastąpi rozszerzenie oferty usługowej Portu poprzez zwiększoną ilość przeładunków oraz dzierżawę na terenach inwestycyjnych.

Zrealizowana przez Urząd Morski w Szczecinie inwestycja dotycząca pogłębienia toru wodnego Szczecin – Świnoujście do 12,5 m powoduje wzrost zapotrzebowania na nabrzeża przeładunkowe dla statków pełnomorskich wraz z zapleczem składowym, a położenie Portu Morskiego Police czyni z niego bardzo atrakcyjną infrastrukturę portową. Realizacja inwestycji, poprzez wydłużenie nabrzeża, pozwoli na jednoczesne cumowanie trzech statków o długości 220 m. Dostępność terenu za nabrzeżem pozwala na wykonanie stosownych placów składowych wraz z niezbędną infrastrukturą.

Oprócz tego trwa także budowa stacji kolejowej Port Police wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną w ramach budowy linii kolejowej nr 437 do Portu Morskiego Police.


transportinwestycjeGrupa Azoty Police

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejSklep

“Chemia i Biznes” nr 6/2023

Nowość!Dostęp online

20.00 zł

“Chemia i Biznes” nr 5/2023

Dostęp online

20.00 zł

"Kosmetyki i Detergenty" nr 3/2023

Nowość!Dostęp online

25.00 zł

Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych

95.00 zł

Wpis zaawansowany w Katalogu Firm

Dostęp online

861.00 zł

Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków

94.00 zł

Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych

78.00 zł

WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy rewolucja wodorowa wpływa już na polski przemysł?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie