Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Trwa przegląd dyrektywy dotyczącej aerozoli

2017-01-30

Trwa pierwszy od 1975 r. przegląd aerozolowej dyrektywy ADD (Aerosol Dispenser Directive). Jego zakończenie planowane jest w pierwszej połowie tego roku. Po tym przeglądzie Komisja Europejska przedstawi propozycje zmian w tym akcie prawnym. Tematem bardzo mocno interesuje się Polskie Stowarzyszenie Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego.

Stowarzyszenie zorganizowało m.in. specjalne seminarium poświęcone produktom aerozolowym w świetle regulacji polskich i unijnych. Gościem spotkania był Alain D’Haese z Europejskiej Federacji Aerozolowej. Przyznał on, iż celem przeglądu dyrektywy jest ocena jej funkcjonowania, zarówno w zakresie swobodnego przepływu aerozoli na rynku, jak i ich bezpieczeństwa. Dyrektywa w obecnej formie obejmuje bowiem aspekty techniczne. Jeśli KE podejmie decyzje o dostosowaniu jej do nowego podejścia, wówczas dyrektywa zostanie rozszerzona o nadzór rynku i kontrolę wyrobów. 

W związku z możliwymi zmianami dyrektywy, jest wiele wymogów w niej zawartych, które branża powinna śledzić. Odnoszą się one do nie tylko do bezpieczeństwa użytkowania produktów aerozolowych, ale też ich bezpiecznego transportowania. Każdorazowo bowiem to właściciel danej marki ponosi odpowiedzialność za produkt. Z tego względu przedsiębiorcy z branży aerozolowej muszą mieć świadomości złożoności stojących przed nimi problemów. Wyprodukowanie dobrego produktu aerozolowego jest wprawdzie dużym wyzwaniem technicznym, ale takim samym wyzwaniem jest spełnienie wszystkich wymogów prawnych.

- Jeśli jest się właścicielem marki, to cała odpowiedzialność za zgodność z przepisami prawnymi ciąży na właścicielu. I nawet jeśli w umowie przeniesie on część tej odpowiedzialności na producenta aerozolu, to i tak na końcu w grę wchodzi wiarygodność właściciela, jego wizerunek i reputacja jego marki. Ponadto nawet jeśli ktoś zajmuje się tylko dystrybucją lub sprzedażą wyrobów aerozolowych, to i tak musi wiedzieć, co wolno mu robić, a czego ma unikać ze względu na bezpieczeństwo. Znajomość przepisów jest tu zatem bardzo ważna. Kluczowe jest także, abyśmy jako przemysł nie ustawali w wysiłkach na rzecz innowacji, aby mieć format opakowania zgodny z zasadami zrównoważonego rozwoju. Postrzeganie wyrobów aerozolowych, zarówno przez konsumentów, jak i właścicieli marek jest podobne. To musi być nowoczesny format produktu – przekonywał Alain D’Haese z Europejskiej Federacji Aerozolowej. 

 


prawoaerozolePolskie Stowarzyszenie Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie