2017-01-30
Trwa pierwszy od 1975 r. przegląd aerozolowej dyrektywy ADD (Aerosol Dispenser Directive). Jego zakończenie planowane jest w pierwszej połowie tego roku. Po tym przeglądzie Komisja Europejska przedstawi propozycje zmian w tym akcie prawnym. Tematem bardzo mocno interesuje się Polskie Stowarzyszenie Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego.
Stowarzyszenie zorganizowało m.in. specjalne seminarium poświęcone produktom aerozolowym w świetle regulacji polskich i unijnych. Gościem spotkania był Alain D’Haese z Europejskiej Federacji Aerozolowej. Przyznał on, iż celem przeglądu dyrektywy jest ocena jej funkcjonowania, zarówno w zakresie swobodnego przepływu aerozoli na rynku, jak i ich bezpieczeństwa. Dyrektywa w obecnej formie obejmuje bowiem aspekty techniczne. Jeśli KE podejmie decyzje o dostosowaniu jej do nowego podejścia, wówczas dyrektywa zostanie rozszerzona o nadzór rynku i kontrolę wyrobów.
W związku z możliwymi zmianami dyrektywy, jest wiele wymogów w niej zawartych, które branża powinna śledzić. Odnoszą się one do nie tylko do bezpieczeństwa użytkowania produktów aerozolowych, ale też ich bezpiecznego transportowania. Każdorazowo bowiem to właściciel danej marki ponosi odpowiedzialność za produkt. Z tego względu przedsiębiorcy z branży aerozolowej muszą mieć świadomości złożoności stojących przed nimi problemów. Wyprodukowanie dobrego produktu aerozolowego jest wprawdzie dużym wyzwaniem technicznym, ale takim samym wyzwaniem jest spełnienie wszystkich wymogów prawnych.
- Jeśli jest się właścicielem marki, to cała odpowiedzialność za zgodność z przepisami prawnymi ciąży na właścicielu. I nawet jeśli w umowie przeniesie on część tej odpowiedzialności na producenta aerozolu, to i tak na końcu w grę wchodzi wiarygodność właściciela, jego wizerunek i reputacja jego marki. Ponadto nawet jeśli ktoś zajmuje się tylko dystrybucją lub sprzedażą wyrobów aerozolowych, to i tak musi wiedzieć, co wolno mu robić, a czego ma unikać ze względu na bezpieczeństwo. Znajomość przepisów jest tu zatem bardzo ważna. Kluczowe jest także, abyśmy jako przemysł nie ustawali w wysiłkach na rzecz innowacji, aby mieć format opakowania zgodny z zasadami zrównoważonego rozwoju. Postrzeganie wyrobów aerozolowych, zarówno przez konsumentów, jak i właścicieli marek jest podobne. To musi być nowoczesny format produktu – przekonywał Alain D’Haese z Europejskiej Federacji Aerozolowej.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 1/2024
20.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 1/2024
30.00 zł
Bilety - XIII Międzynarodowa Konferencja Przemysłu Chemii Gospodarczej
553.50 zł
Wpis zaawansowany w Katalogu Firm
861.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Targi Kompozyt – Expo atrakcyjne dla branży
W Krakowie odbyła się 12 edycja Międzynarodowych Targów Materiałów, Technologii i...
Nowości na Taropaku w Poznaniu
Ponad 10 tys. zwiedzających, 100 wystawców, liczne nowości i premiery – tak wyglądały Targi...
XII Międzynarodowa Konferencja Przemysłu Chemii Gospodarczej dla ponad 190 osób
6 czerwca 2023 r. w Warszawie odbyła się 12 edycja Międzynarodowej Konferencji Przemysłu Chemii...
Bogactwo nowości na in-cosmetics Global w Barcelonie
W Barcelonie odbyły się kosmetyczne targi in-cosmetics Global. To jedna z najważniejszych europejskich wystaw...