2025-03-28 / Autor: Aleksandra Kondrusik, Dr Koziej
Zrównoważony rozwój i świadomość ekologiczna nie jest już tylko przyjemnym dodatkiem w trakcie nabywania produktów kosmetycznych i detergentowych. Klienci czują się odpowiedzialni za swoje wybory konsumenckie i są coraz bardziej wymagający oraz świadomi wpływu, jaki mają na rozwój tych branż. Producenci prześcigają się w coraz śmielszych propozycjach przyciągnięcia uwagi konsumentów, a pojawiające się ogólne trendy na obu rynkach często zmierzają we wspólnych kierunkach.
Zrównoważony rozwój i ekologia
Globalne ocieplenie od dawna jest faktem. Młodsze pokolenie już nie czeka na reakcje oraz decyzje dorosłych mających poprawić tę sytuację. Zamiast tego sami stają się świadomymi konsumentami produktów kosmetycznych oraz detergentowych, a co za tym idzie to oni tworzą trendy i kierunki rozwoju rynku ze względu na swoje potrzeby i wymagania. Woda, która staje się deficytowym surowcem na całym świecie, wciąż jest niestety również podstawowym składnikiem większości produktów kosmetycznych oraz detergentowych, głównie przez to, że jest świetnym rozpuszczalnikiem i stanowi podstawę istnienia życia. Nic więc dziwnego, że obserwowany jest wzrost znaczenia produktów bezwodnych. Młodzi nabywcy zwracają uwagę już nie tylko na deklaracje marketingowe i pochodzenie naturalności surowców, ale również, jak użytkowanie produktu końcowego oraz jego wytwarzanie wpływa na środowisko. Ze strony wytwórców obserwuje się zwiększone zainteresowanie badaniami, które mogą dostarczyć danych na temat wpływu na środowisko danego produktu.
Woda w trakcie procesu wytwarzania jest nie tylko wykorzystywana jako surowiec w produkcie, ale również używana do mycia linii produkcyjnych. Już teraz widoczne są wdrożenia działań przez wytwórców, mające obniżyć koszty produkcji, jak np. wytwarzanie produktów w niskich temperaturach czy recykling wody. Oprócz aspektów ekologicznych, zmniejszenie ilości wody w produktach końcowych ma również inne korzyści. Woda jest niestety również świetnym obszarem do rozwoju mikroorganizmów, a co za tym idzie zmusza do użycia konserwantów, aby zapobiec skażeniu mikrobiologicznemu. Kosmetyki oraz detergenty wykazujące niską aktywność wody (poniżej 0,75) mogą ominąć jeden z etapów rozwoju produktu, jakim jest test konserwacji.
"Kosmetyki i Detergenty" to kwartalnik biznesowo-informacyjny z zakresu przemysłu kosmetycznego i środków czystości.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 3/2025
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 2/2025
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
PCI Days – trzy dni współpracy, inspirujących spotkań i wyznaczania nowych standardów w branży
VI edycja Targów Pharma & Cosmetic Industry Trade Fair odbyła się w dniach 11-13 czerwca 2025...
Konferencja Przemysłu Kosmetycznego – bardzo duży sukces inauguracyjnej odsłony
28 maja br. odbyła się pierwsza edycja Międzynarodowej Konferencji Przemysłu Kosmetycznego. Organizatorem...
Konferencja Przemysłu Detergentowego: trendy, legislacja, surowce – moc wiedzy w jednym miejscu
27 maja br. odbyła się 14. edycja Międzynarodowej Konferencji Przemysłu Detergentowego. Wydarzenie...
Targi in-cosmetics Global areną kosmetycznych nowości
Targi in-cosmetics Global 2025, które odbyły się w dniach 8–10 kwietnia w Amsterdamie,...