Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety
REKLAMA

Trendy zmieniające rynek kosmetyczny i detergentowy

2025-03-28  / Autor: Aleksandra Kondrusik, Dr Koziej

Zrównoważony rozwój i świadomość ekologiczna nie jest już tylko przyjemnym dodatkiem w trakcie nabywania produktów kosmetycznych i detergentowych. Klienci czują się odpowiedzialni za swoje wybory konsumenckie i są coraz bardziej wymagający oraz świadomi wpływu, jaki mają na rozwój tych branż. Producenci prześcigają się w coraz śmielszych propozycjach przyciągnięcia uwagi konsumentów, a pojawiające się ogólne trendy na obu rynkach często zmierzają we wspólnych kierunkach.

Zrównoważony rozwój i ekologia 

Globalne ocieplenie od dawna jest faktem. Młodsze pokolenie już nie czeka na reakcje oraz decyzje dorosłych mających poprawić tę sytuację. Zamiast tego sami stają się świadomymi konsumentami produktów kosmetycznych oraz detergentowych, a co za tym idzie to oni tworzą trendy i kierunki rozwoju rynku ze względu na swoje potrzeby i wymagania. Woda, która staje się deficytowym surowcem na całym świecie, wciąż jest niestety również podstawowym składnikiem większości produktów kosmetycznych oraz detergentowych, głównie przez to, że jest świetnym rozpuszczalnikiem i stanowi podstawę istnienia życia. Nic więc dziwnego, że obserwowany jest wzrost znaczenia produktów bezwodnych. Młodzi nabywcy zwracają uwagę już nie tylko na deklaracje marketingowe i pochodzenie naturalności surowców, ale również, jak użytkowanie produktu końcowego oraz jego wytwarzanie wpływa na środowisko. Ze strony wytwórców obserwuje się zwiększone zainteresowanie badaniami, które mogą dostarczyć danych na temat wpływu na środowisko danego produktu.  

Woda w trakcie procesu wytwarzania jest nie tylko wykorzystywana jako surowiec w produkcie, ale również używana do mycia linii produkcyjnych. Już teraz widoczne są wdrożenia działań przez wytwórców, mające obniżyć koszty produkcji, jak np. wytwarzanie produktów w niskich temperaturach czy recykling wody. Oprócz aspektów ekologicznych, zmniejszenie ilości wody w produktach końcowych ma również inne korzyści. Woda jest niestety również świetnym obszarem do rozwoju mikroorganizmów, a co za tym idzie zmusza do użycia konserwantów, aby zapobiec skażeniu mikrobiologicznemu. Kosmetyki oraz detergenty wykazujące niską aktywność wody (poniżej 0,75) mogą ominąć jeden z etapów rozwoju produktu, jakim jest test konserwacji.  


\
CAŁA TREŚĆ DOSTĘPNA W "Kosmetyki i Detergenty" nr 1/2025

"Kosmetyki i Detergenty" to kwartalnik biznesowo-informacyjny z zakresu przemysłu kosmetycznego i środków czystości.


przemysł kosmetycznykosmetykidetergentychemia gospodarczaprzemysł detergentowytrendyrynekzrównoważony rozwój

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


REKLAMA

WięcejNajnowsze

Więcej aktualności

REKLAMA


WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)

REKLAMA


WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)

REKLAMA


WięcejSonda

Czy Grupa Azoty ponownie stanie się zyskowna w przeciągu kolejnych 12 miesięcy?

Zobacz wyniki

REKLAMA

WięcejW obiektywie