Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Trendy w przemyśle kosmetycznym na rok 2022. Deklaracje marketingowe, które staną się popularne na opakowaniach

2022-02-17  / Autor: Sylwia Stokowska, TÜV SÜD Polska Sp. z o.o.

Niemożność testowania produktów kosmetycznych na zwierzętach stanowi obligo prawne. Jednak obserwacja rynku pokazuje, że przeciętny konsument dalej żyje mitem o owych testach. Sytuacji nie ułatwia fakt „bójek” między celebrytkami reklamującymi poszczególne produkty kosmetyczne. Zarzucają one sobie nawzajem promocję kosmetyków „nieprzyjaznych” zwierzętom (często powodem tego zarzutu jest sprzedaż kosmetyków danej marki na chińskim rynku, gdzie rzeczywiście te testy dla niektórych grup kosmetyków są obowiązkowe). To wszystko sprawia, że przeciętny konsument gubi się w gąszczu informacji i nie umie ich wyselekcjonować. Z tego powodu producenci kosmetyków starają się „wyostrzyć” informację, że ich produkt nie był testowany na zwierzętach za pomocą nadawania komercyjnych znaków weganizmu/wegetarianizmu.

Na jakie znaki decyduje się branża kosmetyczna? Poniżej przegląd wybranych znaków komercyjnych i wymagania związane z ich spełnieniem.

Produkty wegańskie i wegetariańskie

V – label
Jest to znak organizacji europejskiej zajmującej się rynkiem wegańskim i wegetariańskim. Wszelkie informacje i zgłoszenie się do certyfikacji można uzyskać na stronie: https://www.v-label.eu/pl. Strona przygotowana jest w języku polskim, rejestracja jest jasno opisana krok po kroku. Certyfikat i znak nadawane są na produkt. Jest to ogromnie ważna informacja, gdyż nadany znak można umieszczać jedynie na produkcie, który został zgłoszony i zweryfikowany. Nie można znaku umieszczać na stronie internetowej danej firmy (chyba, że wszystkie produkty zostały certyfikowane – wówczas jest to dozwolone), gdyż wprowadza to konsumenta w błąd. Certyfikat i znak wydawane są na rok. Po roku trzeba wystąpić o odnowienie licencji.


\
CAŁA TREŚĆ DOSTĘPNA W "Chemia i Biznes. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej" nr 4/2021

"Chemia i Biznes. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej" to kwartalnik biznesowo-informacyjny z zakresu przemysłu kosmetycznego i środków czystości.


przemysł kosmetycznykosmetykiopakowaniarynek opakowaniowytrendylegislacjadeklaracje

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie