2022-02-17 / Autor: Sylwia Stokowska, TÜV SÜD Polska Sp. z o.o.
Jeżeli chcemy przewidzieć, w którym kierunku rozwiną się deklaracje marketingowe kosmetyków należy śledzić branżę spożywczą. Niniejszy artykuł stanowi przegląd tych powiązań z nakierowaniem na wymagania, jakie trzeba spełnić w poszczególnych obszarach związanych z danymi znakami i deklaracjami.
Osoby interesujące się rynkiem deklaracji marketingowych z pewnością zauważyły pewien trend – deklaracje marketingowe kosmetyków są mocno powiązane z rynkiem spożywczym. Na czym opiera się ta opinia? M.in. na kilku przykładach zauważonych na rynku:
• Na produktach spożywczych pojawiły się deklaracje: bez glutenu, bez laktozy, bez barwników, bez sztucznych aromatów etc. Jakie deklaracje pojawiły się chwilę później na produktach kosmetycznych?: bez SLES, bez parabenów, bez barwników.
• Produkty spożywcze zaczęły używać deklaracji: 95% szynki w parówkach, 97% mięsa w pasztecie etc. Odzew branży kosmetycznej: 97% surowców pochodzenia naturalnego.
• Wśród produktów spożywczych w ostatnim czasie prym wiodą produkty vege – nie pozostało to bez wpływu na przemysł kosmetyczny, który też zaczął certyfikować swoje produkty w tych kategoriach.
• W obecnej chwili branża spożywcza stawia na dobrostan zwierząt, co spowodowało, że na opakowania produktów kosmetycznych wrócił „króliczek”.
Deklaracje związane z trendami żywieniowymi
W ostatnim czasie bardzo popularne stały się deklaracje związane z weganizmem i wegetarianizmem. Na początku pojawienie się tego typu deklaracji stanowiło pewną zagadkę, bo przecież grupa wegan/ wegetarian nie jest aż tak liczna. Jednak – jeśli spojrzymy szerzej – ma to kilka wymiarów. Przede wszystkim było to związane z „zabraniem” nam, jako branży, słynnego „króliczka”. Nie ulega wątpliwości, że konsument chce mieć jasny i zdecydowany przekaz, iż stworzenie produktu nie wiązało się z żadną krzywdą dla jakiegokolwiek organizmu żywego.
"Chemia i Biznes. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej" to kwartalnik biznesowo-informacyjny z zakresu przemysłu kosmetycznego i środków czystości.
WięcejSklep
"CiB. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej" nr 1/2022
25.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 3/2022
35.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 2/2022
35.00 zł
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
Bilety - XI Międzynarodowa Konferencja Przemysłu Chemii Gospodarczej
479.70 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
VIII Konferencja Przemysłu Chemii Budowlanej w formule wirtualnej zgromadziła ponad 70 osób
7 grudnia 2021 r. odbyła się VIII Konferencja Przemysłu Chemii Budowlanej. Wydarzenie było transmitowane...
TransLogistica Poland: ważne spotkanie dla branży TSL
3-5 listopada 2021 r. odbyła się VIII edycja Międzynarodowych Targów Transportu i Logistyki w...
Co powinien wiedzieć kierownik laboratorium XXI wieku?
VII edycja konferencji „Kierownik Laboratorium XXI wieku”, organizowana przez CE2 Centrum...
Sporo nowości na targach Taropak
Tegoroczne Targi Taropak zgromadziły w Poznaniu blisko 200 wystawców z 13 krajów. Swoją ofertę...