Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Trendy w przemyśle kosmetycznym na rok 2022. Deklaracje marketingowe, które staną się popularne na opakowaniach

2022-02-17  / Autor: Sylwia Stokowska, TÜV SÜD Polska Sp. z o.o.

Jeżeli chcemy przewidzieć, w którym kierunku rozwiną się deklaracje marketingowe kosmetyków należy śledzić branżę spożywczą. Niniejszy artykuł stanowi przegląd tych powiązań z nakierowaniem na wymagania, jakie trzeba spełnić w poszczególnych obszarach związanych z danymi znakami i deklaracjami.

Osoby interesujące się rynkiem deklaracji marketingowych z pewnością zauważyły pewien trend – deklaracje marketingowe kosmetyków są mocno powiązane z rynkiem spożywczym. Na czym opiera się ta opinia? M.in. na kilku przykładach zauważonych na rynku:
• Na produktach spożywczych pojawiły się deklaracje: bez glutenu, bez laktozy, bez barwników, bez sztucznych aromatów etc. Jakie deklaracje pojawiły się chwilę później na produktach kosmetycznych?: bez SLES, bez parabenów, bez barwników.
• Produkty spożywcze zaczęły używać deklaracji: 95% szynki w parówkach, 97% mięsa w pasztecie etc. Odzew branży kosmetycznej: 97% surowców pochodzenia naturalnego.
• Wśród produktów spożywczych w ostatnim czasie prym wiodą produkty vege – nie pozostało to bez wpływu na przemysł kosmetyczny, który też zaczął certyfikować swoje produkty w tych kategoriach.
• W obecnej chwili branża spożywcza stawia na dobrostan zwierząt, co spowodowało, że na opakowania produktów kosmetycznych wrócił „króliczek”.

Deklaracje związane z trendami żywieniowymi

W ostatnim czasie bardzo popularne stały się deklaracje związane z weganizmem i wegetarianizmem. Na początku pojawienie się tego typu deklaracji stanowiło pewną zagadkę, bo przecież grupa wegan/ wegetarian nie jest aż tak liczna. Jednak – jeśli spojrzymy szerzej – ma to kilka wymiarów. Przede wszystkim było to związane z „zabraniem” nam, jako branży, słynnego „króliczka”. Nie ulega wątpliwości, że konsument chce mieć jasny i zdecydowany przekaz, iż stworzenie produktu nie wiązało się z żadną krzywdą dla jakiegokolwiek organizmu żywego.


\
CAŁA TREŚĆ DOSTĘPNA W "Chemia i Biznes. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej" nr 4/2021

"Chemia i Biznes. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej" to kwartalnik biznesowo-informacyjny z zakresu przemysłu kosmetycznego i środków czystości.


przemysł kosmetycznykosmetykiopakowaniarynek opakowaniowytrendylegislacjadeklaracje

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie