2022-12-30 / Autor: Aneta Kołaczek, Dr Irena Eris S.A.
Trendy, wokół których kręcić się będzie nasza praca w przyszłym roku, to cały kalejdoskop znanych nam już zagadnień, odkrytych na nowo i połączonych w nowe konfiguracje. Wartym uwagi tematem jest rosnące znaczenie nowych technologii w pielęgnacji skóry, a także zmiana komunikacji z klientem.
Rzeczywistość rozszerzona
Nowoczesne technologie (augmented reality, AR) są integralną częścią wielu dziedzin życia, również pielęgnacji skóry. Kiedyś idea rozszerzonej rzeczywistości była zarezerwowana dla gier wideo, czy sportu, dziś jest ściśle spleciona ze sferą beauty. Cyfrowe usługi pomagają konsumentom wybrać odpowiednie dla nich produkty, udzielają porad, pozwalają użytkownikom na wirtualne testowanie kosmetyków z bardzo realistycznymi wynikami. Marki udostępniają wirtualne testery kolorów makijażu i farb do włosów w 3D oraz detektory karnacji wraz z oceną skóry, aby pomóc konsumentom w wyborze odpowiedniej gamy, produktu lub odcienia. Rzeczywistość rozszerzona jest narzędziem budowania spersonalizowanej oferty. Możliwość wirtualnego testowania kosmetyków jest szczególnie istotna dla „wychowanego ze smartfonem w ręku” pokolenia Z. Dzięki augmented & virtual reality w branży beauty klienci mogą wirtualnie doświadczyć produktów na swojej twarzy, co minimalizuje ryzyko nietrafionych wyborów i zwrotów. Oprócz zwiększenia sprzedaży, AR może również pomóc markom zmierzyć zainteresowanie i popularność danego produktu, wzmocnić relacje między marką a konsumentem, dostarczyć prawdziwych, opartych na doświadczeniach użytkowników treści dla mediów społecznościowych marki.
Z rozwoju technologii skorzystają nie tylko marki i konsumenci, ale też osoby odpowiedzialne za rozwój receptury produktu. Eksperci portalu connect.in-cosmetics.com przewidują, że w przyszłości roboty humanoidalne mogą pomóc w recepturowaniu kosmetyków, zwłaszcza opracowywaniu nowych efektów sensorycznych i przewidywaniu skuteczności kosmetyków. Być może za kilka, kilkanaście lub kilkadziesiąt lat prace laboratoryjne nad rozwojem receptury zostaną zastąpione jednym algorytmem ułożonym przez robota?
Starzenie powstrzymane
Starzenie się skóry jest naturalnym procesem, skorelowanym ze starzeniem organizmu, wynikającym z jego uwarunkowań biologicznych. Setki lat poszukiwań eliksiru nieśmiertelności zakończyły się uśmierceniem claimów anti-aging i zastąpieniem ich hasłami pro-aging, healthy-aging, well-aging. Marki kosmetyczne otwarcie zrywają z promowaniem rozwiązań mających hamować proces starzenia się skóry, propagując w zamian zdrową, holistyczną pielęgnację skóry, jej optymalne nawilżenie, wzmocnienie i ochronę. Zmiana komunikacji nie oznacza jednak kapitulacji naukowców – w czerwcu tego roku opublikowano badania naukowców z laboratorium molekularnego Uniwersytetu Harvarda, którym to udało się przekształcić dorosłą komórkę w komórkę macierzystą u gryzoni. Teraz badacze będą chcieli powtórzyć ten sam proces na komórce ludzkiej.
"Chemia i Biznes. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej" to kwartalnik biznesowo-informacyjny z zakresu przemysłu kosmetycznego i środków czystości.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2024
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2024
30.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Legislacja, trendy i surowce: X edycja Konferencji Przemysłu Chemii Budowlanej
3 grudnia 2024 r. odbyła się w Warszawie 10. edycja Konferencji Przemysłu Chemii Budowlanej. W...
Marki własne w Kielcach
6 i 7 listopada br. do Targów Kielce na Targi Marek Własnych przyjechali przedstawiciele sektora marek...
Targi Packaging Innovations stałym punktem w branży opakowaniowej
W dniach 9-10 października br. w EXPO Kraków, odbyła się 16. edycja Międzynarodowych Targów...
Targi Warsaw Pack ważne dla sektora opakowań
Warsaw Pack to wydarzenie, gdzie liderzy branży prezentują najnowsze technologie pakowania i...