Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Trendy w przemyśle kosmetycznym na 2023 rok

2022-12-30  / Autor: Aneta Kołaczek, Dr Irena Eris S.A.

Trendy, wokół których kręcić się będzie nasza praca w przyszłym roku, to cały kalejdoskop znanych nam już zagadnień, odkrytych na nowo i połączonych w nowe konfiguracje. Wartym uwagi tematem jest rosnące znaczenie nowych technologii w pielęgnacji skóry, a także zmiana komunikacji z klientem.

Rzeczywistość rozszerzona

Nowoczesne technologie (augmented reality, AR) są integralną częścią wielu dziedzin życia, również pielęgnacji skóry. Kiedyś idea rozszerzonej rzeczywistości była zarezerwowana dla gier wideo, czy sportu, dziś jest ściśle spleciona ze sferą beauty. Cyfrowe usługi pomagają konsumentom wybrać odpowiednie dla nich produkty, udzielają porad, pozwalają użytkownikom na wirtualne testowanie kosmetyków z bardzo realistycznymi wynikami. Marki udostępniają wirtualne testery kolorów makijażu i farb do włosów w 3D oraz detektory karnacji wraz z oceną skóry, aby pomóc konsumentom w wyborze odpowiedniej gamy, produktu lub odcienia. Rzeczywistość rozszerzona jest narzędziem budowania spersonalizowanej oferty. Możliwość wirtualnego testowania kosmetyków jest szczególnie istotna dla „wychowanego ze smartfonem w ręku” pokolenia Z. Dzięki augmented & virtual reality w branży beauty klienci mogą wirtualnie doświadczyć produktów na swojej twarzy, co minimalizuje ryzyko nietrafionych wyborów i zwrotów. Oprócz zwiększenia sprzedaży, AR może również pomóc markom zmierzyć zainteresowanie i popularność danego produktu, wzmocnić relacje między marką a konsumentem, dostarczyć prawdziwych, opartych na doświadczeniach użytkowników treści dla mediów społecznościowych marki.

Z rozwoju technologii skorzystają nie tylko marki i konsumenci, ale też osoby odpowiedzialne za rozwój receptury produktu. Eksperci portalu connect.in-cosmetics.com przewidują, że w przyszłości roboty humanoidalne mogą pomóc w recepturowaniu kosmetyków, zwłaszcza opracowywaniu nowych efektów sensorycznych i przewidywaniu skuteczności kosmetyków. Być może za kilka, kilkanaście lub kilkadziesiąt lat prace laboratoryjne nad rozwojem receptury zostaną zastąpione jednym algorytmem ułożonym przez robota?

Starzenie powstrzymane

Starzenie się skóry jest naturalnym procesem, skorelowanym ze starzeniem organizmu, wynikającym z jego uwarunkowań biologicznych. Setki lat poszukiwań eliksiru nieśmiertelności zakończyły się uśmierceniem claimów anti-aging i zastąpieniem ich hasłami pro-aging, healthy-aging, well-aging. Marki kosmetyczne otwarcie zrywają z promowaniem rozwiązań mających hamować proces starzenia się skóry, propagując w zamian zdrową, holistyczną pielęgnację skóry, jej optymalne nawilżenie, wzmocnienie i ochronę. Zmiana komunikacji nie oznacza jednak kapitulacji naukowców – w czerwcu tego roku opublikowano badania naukowców z laboratorium molekularnego Uniwersytetu Harvarda, którym to udało się przekształcić dorosłą komórkę w komórkę macierzystą u gryzoni. Teraz badacze będą chcieli powtórzyć ten sam proces na komórce ludzkiej.


\
CAŁA TREŚĆ DOSTĘPNA W "Chemia i Biznes. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej" nr 4/2022

"Chemia i Biznes. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej" to kwartalnik biznesowo-informacyjny z zakresu przemysłu kosmetycznego i środków czystości.


przemysł kosmetycznykosmetykistarzenie

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejSklep

Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych

95.00 zł

“Chemia i Biznes” nr 1/2024

Nowość!Dostęp online

20.00 zł

“Chemia i Biznes” nr 6/2023

Dostęp online

20.00 zł

"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2023

Nowość!

25.00 zł

Bilety - XIII Międzynarodowa Konferencja Przemysłu Chemii Gospodarczej

Nowość!

553.50 zł

Wpis zaawansowany w Katalogu Firm

Dostęp online

861.00 zł

Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych

78.00 zł

WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy sztuczna inteligencja to?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie