2021-07-29 / Autor: Monika Krzyżostan, Head of R&D Cosmetic Products, Dr Koziej Instytut Badań Kosmetyków
Podczas minionego roku duży wpływ na gospodarkę i styl życia wywarła pandemia COVID-19. W znacznym stopniu ukształtowała ona również trendy kosmetyczne, wpływając na wybory klientów. W czasie wzmożonego stresu kosmetyki oraz pielęgnacja, szczególnie ciała, stały się sposobem na relaks w stylu slow, chwilą poprawiającą nastrój oraz rytuałem na miarę domowego spa.
W ostatnim roku rozwinął się również ruch body positive, czyli tzw. ciałopozytywności. Kosmetyki są jednym z podstawowych narzędzi, które pomagają klientom poczuć się dobrze we własnej skórze. Coraz więcej firm kosmetycznych zaczyna podążać za tym nurtem, nie określając jednego kanonu piękna, a wspierając kobiety w osiągnięciu wymaganego przez nie efektu na skórze. Poza zmianami stylu życia spowodowanymi pandemią na branżę kosmetyczną wpływ mają obecnie szersze trendy globalne, takie jak zrównoważony rozwój, ekologia, minimalizm, mindfulness oraz personalizacja.
Body positive
Body positive oznacza akceptację własnego ciała, bez względu na to, jaki kanon piękna próbują wykreować media. Nie oznacza to jednak, że neguje on chęć doskonalenia swojej sylwetki, wyglądu czy pracy nad sobą. Chodzi o to, aby być świadomym ciała oraz tego, co się w nim podoba, a co nie, bez porównywania się do ideału piękna, który można oglądać na Instagramie. Ruch ten ma pomóc w osiągnięciu takiej akceptacji swojego ciała, aby poczuć się w nim dobrze, bez narzucania sobie presji na dorównanie ideałom, które tak naprawdę nie istnieją. Kosmetyki do pielęgnacji ciała wspomagające walkę z cellulitem, wygładzające skórę, zapobiegające rozstępom oraz ujędrniające idealnie wpisują się w ten trend, dlatego producenci kosmetyków będą coraz chętniej za nim podążać.

"Chemia i Biznes. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej" to kwartalnik biznesowo-informacyjny z zakresu przemysłu kosmetycznego i środków czystości.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2025
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2025
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Chemika Expo o wodorze
Tematem wiodącym tegorocznej konferencji Chemika Expo, organizowanej w Szczecinie przez Klaster...
HPCI idealne dla profesjonalistów
Targi HPCI Central and Eastern Europe to najważniejsze w regionie Europy Środkowo-Wschodniej wydarzenie...
Merytoryczne konferencje podczas Sepawy
Kongres SEPAWA 2025 w Berlinie skupił się na innowacjach w sektorze detergentów,...
Wiodące targi transportu i logistyki w Europie Środkowo-Wschodniej
TransLogistica Poland 2025, dwunasta edycja międzynarodowych targów transportu i logistyki, odbyła się...