Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety
REKLAMA

Trendy w branży opakowaniowej

2025-01-30

Chociaż do największych w Europie targów opakowaniowych interpack, które co trzy lata odbywają się w niemieckim Düsseldorfie, został jeszcze ponad rok, to jednak organzatorzy wystawy już teraz postarali się wskazać 10 najważniejszych trendów dominujących aktualnie na światowym rynku opakowaniowym i tym samym najmocniej kształtujących branżę.  

Oto 10 najważniejszych trendów w branży opakowaniowej:

  1. Zrównoważone opakowania – Coraz więcej firm przechodzi na opakowania biodegradowalne, kompostowalne i nadające się do recyklingu, by ograniczyć wpływ na środowisko.
  2. Minimalizm i redukcja materiałów – Opakowania są coraz prostsze i lżejsze, aby zmniejszyć zużycie surowców i ułatwić recykling.
  3. Opakowania wielokrotnego użytku – Rozwój systemów zwrotu i ponownego wykorzystania opakowań, zwłaszcza w branży spożywczej i kosmetycznej.
  4. Inteligentne i interaktywne opakowania – Wykorzystanie technologii NFC, QR kodów i sensorów do dostarczania informacji o produkcie i jego stanie.
  5. Personalizacja i unikalny design – Firmy inwestują w spersonalizowane opakowania, dopasowane do preferencji konsumentów (np. limitowane edycje).
  6. Opakowania z alternatywnych surowców – Używanie biomateriałów, takich jak skrobia kukurydziana, grzybnia, algi czy pulpa drzewna zamiast plastiku.
  7. Etykietowanie ekologiczne i transparentność – Klienci oczekują jasnych informacji o składzie, pochodzeniu i wpływie ekologicznym opakowań.
  8. E-commerce i opakowania wysyłkowe – Wzrost zakupów online wymusza rozwój opakowań zoptymalizowanych pod kątem logistyki i ochrony produktu.
  9. Odporność na regulacje prawne – Firmy dostosowują się do nowych przepisów ograniczających użycie plastiku i wprowadzających wyższe standardy ekologiczne.
  10. Estetyka „eko”– Zielona rewolucja w designie – coraz więcej opakowań wykorzystuje naturalne kolory, surowe tekstury i minimalistyczne nadruki, by podkreślić ich ekologiczny charakter.

Najbliższa edycję targów interpack zaplanowano na 7-13 maja 2026 r.


przemysł opakowaniowytargiinterpack

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


REKLAMA

WięcejSklep

Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych

95.00 zł

Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków

94.00 zł

Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych

78.00 zł

“Chemia i Biznes” nr 1/2025

Nowość!Dostęp online

20.00 zł

“Chemia i Biznes” nr 6/2024

Dostęp online

30.00 zł

"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2024

Nowość!Dostęp online

30.00 zł

Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania

108.00 zł

Bilety - XIV Międzynarodowa Konferencja Przemysłu Detergentowego

Nowość!

639.60 zł

WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)

REKLAMA


WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)

REKLAMA


WięcejSonda

Czy przemysł wykorzysta środki z KPO?

Zobacz wyniki

REKLAMA
REKLAMA

WięcejW obiektywie