2022-11-24 / Autor: Krzysztof Rosłaniec, prezes zarządu DOT2DOT
Jednocześnie, jak pokazują badania, producenci powinni uważać na tzw. greenwashing, czyli stworzenie mylnego wrażenia, że dana marka prowadzi działania proekologiczne. Konsumenci bardziej ufają produktom, które jasno wskazują, dlaczego konkretny produkt jest dobry dla środowiska. Szczególnie pomocne są w tym wypadku jasne oznaczenia, np. że pudełko zostało stworzone z materiałów pochodzących z recyklingu lub jest biodegradowalne. Jeśli w narracji jednocześnie pojawia się mocny przekaz emocjonalny (np. „korzystając z tego produktu, ratujesz planetę”) z dużym prawdopodobieństwem uda się przekonać konsumenta do zakupu danego produktu.
Trend produkowania ekoopakowań był bardzo widoczny podczas ostatniej edycji targów Cosmoprof w Bolonii, które są największą imprezą branży beauty w Europie. Producenci opakowań na wielu stoiskach udowadniali, że ekologiczne opakowania wcale nie muszą być nudne. Chociaż działania marketingowe ostatnich lat przyzwyczaiły konsumentów do tego, że ekologiczne opakowania są jednocześnie szare i matowe, obecnie dostępnych jest wiele technologii umożliwiających bogate zdobienia przy jednoczesnym zachowaniu ekologicznego charakteru opakowania.

"CiB. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej" to kwartalnik biznesowo-informacyjny z zakresu przemysłu kosmetycznego i środków czystości.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2025
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2025
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Chemika Expo o wodorze
Tematem wiodącym tegorocznej konferencji Chemika Expo, organizowanej w Szczecinie przez Klaster...
HPCI idealne dla profesjonalistów
Targi HPCI Central and Eastern Europe to najważniejsze w regionie Europy Środkowo-Wschodniej wydarzenie...
Merytoryczne konferencje podczas Sepawy
Kongres SEPAWA 2025 w Berlinie skupił się na innowacjach w sektorze detergentów,...
Wiodące targi transportu i logistyki w Europie Środkowo-Wschodniej
TransLogistica Poland 2025, dwunasta edycja międzynarodowych targów transportu i logistyki, odbyła się...