Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Trendy w branży opakowań kosmetycznych i detergentowych

2022-11-24  / Autor: Krzysztof Rosłaniec, prezes zarządu DOT2DOT

Jednocześnie, jak pokazują badania, producenci powinni uważać na tzw. greenwashing, czyli stworzenie mylnego wrażenia, że dana marka prowadzi działania proekologiczne. Konsumenci bardziej ufają produktom, które jasno wskazują, dlaczego konkretny produkt jest dobry dla środowiska. Szczególnie pomocne są w tym wypadku jasne oznaczenia, np. że pudełko zostało stworzone z materiałów pochodzących z recyklingu lub jest biodegradowalne. Jeśli w narracji jednocześnie pojawia się mocny przekaz emocjonalny (np. „korzystając z tego produktu, ratujesz planetę”) z dużym prawdopodobieństwem uda się przekonać konsumenta do zakupu danego produktu.

Trend produkowania ekoopakowań był bardzo widoczny podczas ostatniej edycji targów Cosmoprof w Bolonii, które są największą imprezą branży beauty w Europie. Producenci opakowań na wielu stoiskach udowadniali, że ekologiczne opakowania wcale nie muszą być nudne. Chociaż działania marketingowe ostatnich lat przyzwyczaiły konsumentów do tego, że ekologiczne opakowania są jednocześnie szare i matowe, obecnie dostępnych jest wiele technologii umożliwiających bogate zdobienia przy jednoczesnym zachowaniu ekologicznego charakteru opakowania.


\
CAŁA TREŚĆ DOSTĘPNA W "Chemia i Biznes. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej" nr 3/2022

"CiB. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej" to kwartalnik biznesowo-informacyjny z zakresu przemysłu kosmetycznego i środków czystości.


opakowaniarynek opakowaniowyekologiaprzemysł kosmetycznychemia gospodarczadetergenty

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Jak oceniasz Manifest Polskiej Chemii?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie