Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Trendy opakowaniowe w przemyśle kosmetycznym na 2024 rok

2024-02-06  / Autor: Małgorzata Chomiuk, Polpak Sp. z o.o.

Szykując ten artykuł, zapytałam sztuczną inteligencję o trendy w opakowaniach na przyszły rok… Tym samym można uznać, że to właśnie nowoczesna technologia będzie jednym z trendów, który powinien nam towarzyszyć podczas realizowania wymagań konsumentów i legislatorów. Opakowania są pod pręgieżem ekologów i legislatorów. Należy jednak spod niego wyjść, wykorzystując do tego właśnie najnowocześniejsze rozwiązania, których jeszcze dobrze nie znamy, ale zaczynamy rozumieć, że to one mogą być drogą do sukcesu.

Opakowania powinny łączyć w sobie wiele cech, które trzeba spójnie zoptymalizować: bezpieczeństwo, stabilność, możliwie najmniejsza waga, przydatność do recyklingu oraz zawartość recyklatu. Osiągnąć idealną wypadkową tych czynników, można metodą prób i błędów, ale można też wykorzystać programy obliczeniowe, które przeprowadzą wstępną symulację dla danego opakowania. Wprowadzenie w przedsiębiorstwach nowych metod obliczeniowych lub wykorzystanie zaplecza jednostek badawczych może okazać się dużą oszczędnością na poziomie testów i późniejszej produkcji. Jest to zgodne z nadchodzącymi przepisami. Spodziewamy się wprowadzenia PPWR już w czerwcu 2024 roku, więc wszelkie przygotowania do nowych wyzwań będą absolutną koniecznością każdego przedsiębiorcy działającego w obszarze primary, czy secondary packaging, ale też w logistyce i e-commerce.

Niezależnie od przepisów nie zmieni się jedno: opakowanie sprzedaje produkt. Branża kosmetyczna, co prawda, ambitnie zaczyna mówić o pomyśle unifikacji opakowań, rezygnacji z opakowań nadmiernych, problematycznych, dekoracji, czy zdobień. Ale czy wszyscy pójdą tę drogą? Na pewno nie w roku 2024. Biznes nie jest na tyle dojrzały, ale przede wszystkim konsument nie jest na tyle wyedukowany, żeby przestać kupować oczami, a zacząć skupiać się na składzie produktów. Taki narodowy zryw, jakkolwiek pozytywny, jest utopijny, gdyż nasz rynek nie jest zamkniętą bańką, bez obecności zagranicznych produktów. Eksperci poddający ten pomysł pod dyskusję wspominają, że branży udało się w latach 90. ubiegłego wieku rozpieścić konsumenta kolorowymi opakowaniami, złoceniami i innymi detalami, które cieszyły oko. Zapomnieli jednak o tym, że impulsem do tego był napływ towarów zza granicy, których Polacy wyczekiwali i traktowali, z założenia, jak luksus. Polska branża kosmetyczna musiała w trybie niemalże ekspresowym dorównać kosmetykom niemieckim, francuskim i włoskim. Dziś z dokładnie tego samego powodu krajowi producenci produktów kosmetycznych nie wycofają się ze zdobień, wybarwień, ani złoceń, bo jeśli postawią na półce swój produkt obok „barokowego” włoskiego kosmetyku lub obok brytyjskiej feerii barw, to po prostu pozostaną niezauważeni.


\
CAŁA TREŚĆ DOSTĘPNA W "Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2023

"Kosmetyki i Detergenty" to kwartalnik biznesowo-informacyjny z zakresu przemysłu kosmetycznego i środków czystości.


przemysł opakowaniowyopakowaniatrendyprzemysł kosmetyczny

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Jak oceniasz obowiązek wprowadzenia sprawozdawczości ESG?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie