Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Trendy w opakowaniach dla e-commerce

2023-12-01  / Autor: Magdalena Mól, kierownik Centrum Relacji z Klientem w firmie Raja

Jest wizytówką sklepu. Wiele mówi o tym, jak chcemy by postrzegali nas klienci. Może być po prostu praktyczne lub wyjątkowo piękne. Nadal bywa niedoceniane, ale najlepsi wiedzą już, że opakowanie w e-commerce ma znaczenie, a wybór materiałów opakowaniowych to ważny etap budowania marki.

Customer experience, czyli doświadczenie klienta to w e-commerce wskaźnik często decydujący o tym, czy ktoś ponownie zdecyduje się skorzystać z e-sklepu. Wpływ na nie ma nie tylko sam proces zakupu, ale też odczucia towarzyszące otwieraniu paczki. Właśnie dlatego dobrze jest poznać swoich konsumentów i dopasować opakowanie do ich oczekiwań i wizerunku, jaki chcemy kreować dla naszej marki. Szeroki wybór jaki oferuje nam rynek sprawia, że możemy osiągnąć oczekiwany rezultat. Co więcej, jeśli zdamy się na doświadczonych doradców, cały proces zostanie dopasowany również do zakładanego budżetu.

e-konomiczne

Najpopularniejszą formą opakowania są klasyczne kartony klapowe. Na rynku dostępna jest szeroka oferta różnych formatów pudełek. Różnią się nie tylko rozmiarem i kształtem, ale też wytrzymałością, co pozwala łatwo dopasować je do planowanej zawartości. Tekturowe pudełka to ekonomiczne rozwiązanie, które sprawdzi się w każdej branży.

Prostota to zawsze dobry wybór. Jednak warto też pamiętać, że czas to pieniądz i zwrócić uwagę na kartony, które mają dodatkowe funkcje, np. takie z regulowaną wysokością, czy automatycznym dnem. Pozwalają one przyspieszyć i usprawnić pracę. Podobnie kartony z samoprzylepnym paskiem. Takie rozwiązania zwiększają efektywność stanowiska do pakowania, co w okresach zwiększonej sprzedaży jest szczególne istotne.

Opakowanie, które składa się wyłącznie z kartonu to oczywiście opcja najbardziej ekonomiczna, zwykle jednak, niezbędny jest też wypełniacz. Wbrew swojej nazwie, nie tylko wypełnia przestrzeń w pudełku, ale przede wszystkim zabezpiecza zawartość paczki. Nadal często wykorzystywanym wypełnieniem jest folia bąbelkowa, która skutecznie chroni produkty, a u najlepszych dystrybutorów dostępna jest w wersji z recyklingu.

e-kologiczne

Jak wynika z badania Quality Watch dla Biura Informacji Gospodarczej InfoMonitor, 75% Polaków przypisuje ochronie środowiska istotne znaczenie w codziennym życiu. Przekłada się to także na oczekiwania wobec opakowań. Na szczęście rynek podąża za tym trendem i oferuje całą gamę ekologicznych materiałów opakowaniowych. Przyjazne dla środowiska są już nie tylko proste kartony czy papier pakowy. Standardem w ofercie dystrybutorów materiałów opakowaniowych są produkty z recyklingu i do recyklingu.

Ostatnio jednak liderzy branży proponują rozwiązania innowacyjne. Stawiając na ekologię przez wielkie „E” można wybierać spośród wielu unikatowych rozwiązań, takich jak papier bąbelkowy, papier stretch, papierowe koperty ochronne, papierowe taśmy klejące i wiele innych. Zaspokoją one nawet najbardziej wygórowane eko-oczekiwania. Trzeba też pamiętać, że ekologiczne opakowanie to nie tylko odpowiednie materiały. Znaczenie ma też optymalne dostosowanie do zawartości. Sprawia ono, że nie wozi się powietrza, co natomiast przekłada się na efektywne wykorzystanie przestrzeni w transporcie i magazynowaniu.

Eko trendy widać też w segmencie wypełniaczy. Tu od lat króluje papier w różnej formie. Na rynku dostępne są gotowe już wypełnienia papierowe, ale też systemy i urządzenia do wytwarzania wypełniaczy w miejscu pakowania. Papier to jednak nie jedyna opcja. Przyjazną środowisku alternatywą jest wypełniacz wykonany w 100% ze skrobi kukurydzianej. Ulega on całkowitej biodegradacji pod wpływem wody i powietrza, nie wytwarzając przy tym substancji toksycznych. Bez wątpienia, osoby zwracające uwagę na kwestie ekologii na pewno docenią to rozwiązanie.

Na ekologiczny aspekt opakowania warto spojrzeć też przez pryzmat jego wykorzystania. Rosnąca liczba zwrotów w e-handlu to tendencja, która zainspirowała powstanie opakowań z możliwością ponownego zamknięcia i wysyłki, takich jak kartony czy koperty z podwójnym paskiem samoprzylepnym. Zachęcają konsumentów do ponownego ich wykorzystania i ułatwiają cały proces zwrotu zamówienia.

e-stetyczne

Opakowanie, poza tym, że chroni towar w trakcie transportu, to wizytówka firmy. Daje ono możliwość tworzenia pozytywnych skojarzeń zakupowych z daną marką. Właśnie dlatego wiele branż zwraca uwagę na estetykę wysyłanych paczek. I w tym przypadku to rynek zmobilizował producentów do działania. Obecnie odbiorcy mogą więc wybierać z szerokiej gamy efektowych i estetycznych opakowań.

– Powodzeniem cieszą się proste, ale eleganckie pudełka fasonowe. Dostępne są zarówno w naturalnym kolorze tektury, jak i białe. Sposób otwarcia pozwala natomiast w odpowiedni sposób wyeksponować zawartość. Dobierając dekoracyjne akcesoria, np. bibuły, ozdobne wypełnienie, atrakcyjne przywieszki, dajemy odbiorcom pozytywne doświadczenie, które przekłada się na wizerunek marki.

Na estetykę wpływ mają też dodatkowe elementy opakowania, takie jak taśma czy naklejki zabezpieczające wieczko pudełka. Tu zdecydowanie dobrym wyborem będą produkty z indywidualnym nadrukiem uwzględniającym logo lub nazwę. Odpowiednio wyeksponowane znaki towarowe tworzą bowiem niezbędny element wizerunku firmy.

Opakowanie to w e-commerce pierwszy fizyczny kontakt sklepu z klientem. Właśnie dlatego warto inwestować w opakowania, które odzwierciedlają nasze wartości i oczekiwania konsumentów. To nie tylko zabezpieczenie towaru. To także budowanie pozytywnego wizerunku firmy, który pozostawia trwałe wrażenie na odbiorcach i wpływa na ich przyszłe decyzje zakupowe.


przemysł opakowaniowye-commerceRajatektura

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejSklep

Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych

95.00 zł

“Chemia i Biznes” nr 1/2024

Nowość!Dostęp online

20.00 zł

“Chemia i Biznes” nr 6/2023

Dostęp online

20.00 zł

"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2023

Nowość!

25.00 zł

Bilety - XIII Międzynarodowa Konferencja Przemysłu Chemii Gospodarczej

Nowość!

553.50 zł

Wpis zaawansowany w Katalogu Firm

Dostęp online

861.00 zł

Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych

78.00 zł

WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy sztuczna inteligencja to?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie