Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Trendy na rynku kosmetycznym: duży wpływ technologii i influencerów

2021-06-06  / Autor: Ewa Maciejczyk, Politechnika Łódzka, Instytut Surowców Naturalnych i Kosmetyków

Nowości i przemysł kosmetyczny idą w parze. Każdego roku nowe trendy i innowacje kształtują produkty kosmetyczne, które będą sprzedawane w danym roku. W 2021 r. integracja będzie ważniejsza niż kiedykolwiek, spersonalizowane produkty podniosą ją na wyższy poziom, a zrównoważony rozwój i etyczne wartości będą miały kluczowe znaczenie w branży „beauty”.

Zacznijmy od stwierdzenia oczywistego: rok 2020 był nieprzewidywalny. Wiele sektorów gospodarki pozostawił wyczerpanych, a wiele przeniosło swoje funkcjonowanie do internetu. Branża kosmetyczna zawsze była w czołówce innowacji i odkryć w handlu elektronicznym, a miniony rok... nie był wyjątkiem.

VR, AR i inne technologie

Współpracą, która szybko się rozwija, jest współdziałanie marek kosmetycznych zaangażowanych mocno w handel elektroniczny z firmami rozwijającymi technologie rzeczywistości rozszerzonej (augmented reality; AR), wirtualnej (virtual reality; VR) czy sztucznej inteligencji (artificial intelligence; AI). Zastosowanie aplikacji YouCam Makeup AR w październiku 2019 roku na jednej z największych platform zakupowych w Chinach zaledwie sześć miesięcy po rozpoczęciu korzystania z tej technologii zwiększyło współczynnik konwersji czterokrotnie (współczynnik konwersji wskazuje na liczbę osób wykonujących określone działanie, np. zapisanie się do newslettera, wysłanie zapytania, czy zakup w sklepie internetowym; mówiąc wprost: wyższy współczynnik konwersji to większy sukces w internecie).

Od tego czasu wiele firm wprowadza na swoich stronach i w aplikacjach mobilnych podobne rozwiązania. Jedna z firm udostępniła swoim klientom narzędzie do analizy skóry oparte na głębokim uczeniu się i widzeniu komputerowym. Ma to zapewnić spersonalizowane wrażenia podczas zakupów produktów do pielęgnacji skóry – coś, co trudno osiągnąć bez skorzystania z próbek w sklepie. Narzędzie jest dostępne dla osób posiadających smartfon. Można przeanalizować swoją skórę i zidentyfikować główne problemy skórne, takie jak zmarszczki, przebarwienia, teksturę i matowość.


\
CAŁA TREŚĆ DOSTĘPNA W "Chemia i Biznes. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej" nr 1/2021

"Chemia i Biznes. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej" to kwartalnik biznesowo-informacyjny z zakresu przemysłu kosmetycznego i środków czystości.


rynek kosmetycznykosmetykitrendysztuczna inteligencja

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie