2021-05-10 / Autor: Anna Jarosik
Zgodnie z raportem opublikowanym przez międzynarodową Agencję Coherent Market Insights, globalny rynek opakowań do higieny osobistej osiągnie wartość wynoszącą około 36,088 mld dolarów do końca 2027 r. Do tego czasu branża ma rosnąc w tempie 4,3% rocznie.
Opakowania wykorzystywane do wyrobów do higieny osobistej mają za cel chronić je przed zanieczyszczeniem, degradacją i innymi uszkodzeniami wywołanymi m.in. przez promienie słoneczne czy wilgoć. Materiały te obejmują tworzywa sztuczne, tekturę, szkło i metale. Niektóre z zaawansowanych technologicznie opakowań zawierają dozowniki, pompki, spraye, patyczki i kulki. Pod względem walorów estetycznych i stosunkowo niewielkiej wagi, elastyczne opakowania zyskują na zainteresowaniu. Jeśli chodzi o produkty do higieny osobistej, to również niewielkich rozmiarów opakowania cieszą się ogromnym popytem wśród konsumentów ze względu na łatwość ich użycia i transportu.
Jeśli chodzi o czynniki wzrostu, to różni producenci koncentrują się na innowacjach i rozwoju produktów, aby w ten sposób regularnie różnicować swoją ofertę produktową. Ponadto oczekuje się, że rosnąca potrzeba unowocześniania projektów opakowań pod kątem ich praktyczności wpłynie na wzrost rynku opakowań do wyrobów higieny osobistej.
Dodatkowo przewiduje się, że rosnące zapotrzebowanie na rozwiązania ekologiczne w branży opakowaniowej, w połączeniu ze zwiększającymi się preferencjami wobec inteligentnych systemów opakowaniowych, takich jak woreczki stojące, również wpłynie na wzrost rynku opakowań do wyrobów higieny osobistej w okresie prognozy.
Jeśli chodzi o czynniki hamujące wzrost tego rynku, to oczekuje się, że silna fluktuacja cen surowców wykorzystywanych do produkcji opakowań znacząco ograniczy rozwój ich konsumpcji. Opakowania z tworzyw sztucznych produkowane są z ropy naftowej, a luka w popycie i podaży surowca spowodowana czynnikami ekonomicznymi wpływa na ogólną cenę surowców.
Dodatkowo spodziewane jest, iż rosnąca popularność produktów do pielęgnacji męskiej stworzy potencjalne możliwości rozwoju na rynku opakowań do wyrobów higieny osobistej. Prognozy wskazują, że coraz większe zapotrzebowanie na kosmetyki przeciwstarzeniowe w połączeniu z rosnącą świadomością piękna wśród konsumentów dodatkowo wpłynie na wzrost rynku.
Kolejna zmiana preferencji konsumentów w kierunku zdrowia i higieny zachęca ich do stosowania naturalnych żeli pod prysznic, płynów do mycia ciała i mydła w płynie, co powinno dodatkowo napędzać rozwój rynku opakowań do wyrobów higieny osobistej. Oczekuje się, że rosnące zapotrzebowanie na dezodoranty i lakiery do włosów wśród konsumentów zwiększy popyt na areozole. Przewiduje się, że będzie to dodatkowo napędzać wzrost rynku opakowań do wyrobów higieny osobistej w przyjętym okresie prognozy.
Pod względem zastosowania, największy udział w rynku, wynoszący 38,3% pod względem wartości, przypada na segment związany z pielęgnacją skóry. Kolejne miejsca zajmują wyroby do pielęgnacji włosów, do kąpieli i pod prysznic.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 1/2024
30.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 2/2024
20.00 zł
Bilety - XIII Międzynarodowa Konferencja Przemysłu Chemii Gospodarczej
553.50 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Warsaw Plast Expo dla branży tworzyw sztucznych
W Nadarzynie odbyły się targi WARSAW PLAST EXPO dla branży przetwórstwa tworzyw sztucznych.
Międzynarodowe Targi Budownictwa i Architektury BUDMA na temat zielonego budownictwa
W dniach 30 stycznia - 2 lutego 2024 r. w Poznaniu odbyły się najbardziej rozpoznawalne europejskie targi dla...
Targi Kompozyt – Expo atrakcyjne dla branży
W Krakowie odbyła się 12 edycja Międzynarodowych Targów Materiałów, Technologii i...
Nowości na Taropaku w Poznaniu
Ponad 10 tys. zwiedzających, 100 wystawców, liczne nowości i premiery – tak wyglądały Targi...