Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Trendy na globalnym rynku opakowań do wyrobów higieny osobistej

2021-05-10  / Autor: Anna Jarosik

Zgodnie z raportem opublikowanym przez międzynarodową Agencję Coherent Market Insights, globalny rynek opakowań do higieny osobistej osiągnie wartość wynoszącą około 36,088 mld dolarów do końca 2027 r. Do tego czasu branża ma rosnąc w tempie 4,3% rocznie.

Opakowania wykorzystywane do wyrobów do higieny osobistej mają za cel chronić je przed zanieczyszczeniem, degradacją i innymi uszkodzeniami wywołanymi m.in. przez promienie słoneczne czy wilgoć. Materiały te obejmują tworzywa sztuczne, tekturę, szkło i metale. Niektóre z zaawansowanych technologicznie opakowań zawierają dozowniki, pompki, spraye, patyczki i kulki. Pod względem walorów estetycznych i stosunkowo niewielkiej wagi, elastyczne opakowania zyskują na zainteresowaniu. Jeśli chodzi o produkty do higieny osobistej, to również niewielkich rozmiarów opakowania cieszą się ogromnym popytem wśród konsumentów ze względu na łatwość ich użycia i transportu.

Jeśli chodzi o czynniki wzrostu, to różni producenci koncentrują się na innowacjach i rozwoju produktów, aby w ten sposób regularnie różnicować swoją ofertę produktową. Ponadto oczekuje się, że rosnąca potrzeba unowocześniania projektów opakowań pod kątem ich praktyczności wpłynie na wzrost rynku opakowań do wyrobów higieny osobistej.

Dodatkowo przewiduje się, że rosnące zapotrzebowanie na rozwiązania ekologiczne w branży opakowaniowej, w połączeniu ze zwiększającymi się preferencjami wobec inteligentnych systemów opakowaniowych, takich jak woreczki stojące, również wpłynie na wzrost rynku opakowań do wyrobów higieny osobistej w okresie prognozy.

Jeśli chodzi o czynniki hamujące wzrost tego rynku, to oczekuje się, że silna fluktuacja cen surowców wykorzystywanych do produkcji opakowań znacząco ograniczy rozwój ich konsumpcji. Opakowania z tworzyw sztucznych produkowane są z ropy naftowej, a luka w popycie i podaży surowca spowodowana czynnikami ekonomicznymi wpływa na ogólną cenę surowców.

Dodatkowo spodziewane jest, iż rosnąca popularność produktów do pielęgnacji męskiej stworzy potencjalne możliwości rozwoju na rynku opakowań do wyrobów higieny osobistej. Prognozy wskazują, że coraz większe zapotrzebowanie na kosmetyki przeciwstarzeniowe w połączeniu z rosnącą świadomością piękna wśród konsumentów dodatkowo wpłynie na wzrost rynku.

Kolejna zmiana preferencji konsumentów w kierunku zdrowia i higieny zachęca ich do stosowania naturalnych żeli pod prysznic, płynów do mycia ciała i mydła w płynie, co powinno dodatkowo napędzać rozwój rynku opakowań do wyrobów higieny osobistej. Oczekuje się, że rosnące zapotrzebowanie na dezodoranty i lakiery do włosów wśród konsumentów zwiększy popyt na areozole. Przewiduje się, że będzie to dodatkowo napędzać wzrost rynku opakowań do wyrobów higieny osobistej w przyjętym okresie prognozy.

Pod względem zastosowania, największy udział w rynku, wynoszący 38,3% pod względem wartości, przypada na segment związany z pielęgnacją skóry. Kolejne miejsca zajmują wyroby do pielęgnacji włosów, do kąpieli i pod prysznic.


przemysł opakowaniowy

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności





WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)





WięcejSonda

Czy korzystasz ze wsparcia publicznego (dofinansowywanie projektów) w działalności biznesowej?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie