2021-05-10 / Autor: Anna Jarosik
Zgodnie z raportem opublikowanym przez międzynarodową Agencję Coherent Market Insights, globalny rynek opakowań do higieny osobistej osiągnie wartość wynoszącą około 36,088 mld dolarów do końca 2027 r. Do tego czasu branża ma rosnąc w tempie 4,3% rocznie.
Opakowania wykorzystywane do wyrobów do higieny osobistej mają za cel chronić je przed zanieczyszczeniem, degradacją i innymi uszkodzeniami wywołanymi m.in. przez promienie słoneczne czy wilgoć. Materiały te obejmują tworzywa sztuczne, tekturę, szkło i metale. Niektóre z zaawansowanych technologicznie opakowań zawierają dozowniki, pompki, spraye, patyczki i kulki. Pod względem walorów estetycznych i stosunkowo niewielkiej wagi, elastyczne opakowania zyskują na zainteresowaniu. Jeśli chodzi o produkty do higieny osobistej, to również niewielkich rozmiarów opakowania cieszą się ogromnym popytem wśród konsumentów ze względu na łatwość ich użycia i transportu.
Jeśli chodzi o czynniki wzrostu, to różni producenci koncentrują się na innowacjach i rozwoju produktów, aby w ten sposób regularnie różnicować swoją ofertę produktową. Ponadto oczekuje się, że rosnąca potrzeba unowocześniania projektów opakowań pod kątem ich praktyczności wpłynie na wzrost rynku opakowań do wyrobów higieny osobistej.
Dodatkowo przewiduje się, że rosnące zapotrzebowanie na rozwiązania ekologiczne w branży opakowaniowej, w połączeniu ze zwiększającymi się preferencjami wobec inteligentnych systemów opakowaniowych, takich jak woreczki stojące, również wpłynie na wzrost rynku opakowań do wyrobów higieny osobistej w okresie prognozy.
Jeśli chodzi o czynniki hamujące wzrost tego rynku, to oczekuje się, że silna fluktuacja cen surowców wykorzystywanych do produkcji opakowań znacząco ograniczy rozwój ich konsumpcji. Opakowania z tworzyw sztucznych produkowane są z ropy naftowej, a luka w popycie i podaży surowca spowodowana czynnikami ekonomicznymi wpływa na ogólną cenę surowców.
Dodatkowo spodziewane jest, iż rosnąca popularność produktów do pielęgnacji męskiej stworzy potencjalne możliwości rozwoju na rynku opakowań do wyrobów higieny osobistej. Prognozy wskazują, że coraz większe zapotrzebowanie na kosmetyki przeciwstarzeniowe w połączeniu z rosnącą świadomością piękna wśród konsumentów dodatkowo wpłynie na wzrost rynku.
Kolejna zmiana preferencji konsumentów w kierunku zdrowia i higieny zachęca ich do stosowania naturalnych żeli pod prysznic, płynów do mycia ciała i mydła w płynie, co powinno dodatkowo napędzać rozwój rynku opakowań do wyrobów higieny osobistej. Oczekuje się, że rosnące zapotrzebowanie na dezodoranty i lakiery do włosów wśród konsumentów zwiększy popyt na areozole. Przewiduje się, że będzie to dodatkowo napędzać wzrost rynku opakowań do wyrobów higieny osobistej w przyjętym okresie prognozy.
Pod względem zastosowania, największy udział w rynku, wynoszący 38,3% pod względem wartości, przypada na segment związany z pielęgnacją skóry. Kolejne miejsca zajmują wyroby do pielęgnacji włosów, do kąpieli i pod prysznic.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2025
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2025
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Chemika Expo o wodorze
Tematem wiodącym tegorocznej konferencji Chemika Expo, organizowanej w Szczecinie przez Klaster...
HPCI idealne dla profesjonalistów
Targi HPCI Central and Eastern Europe to najważniejsze w regionie Europy Środkowo-Wschodniej wydarzenie...
Merytoryczne konferencje podczas Sepawy
Kongres SEPAWA 2025 w Berlinie skupił się na innowacjach w sektorze detergentów,...
Wiodące targi transportu i logistyki w Europie Środkowo-Wschodniej
TransLogistica Poland 2025, dwunasta edycja międzynarodowych targów transportu i logistyki, odbyła się...