2021-12-01
Zespół Market Insights międzynarodowego producenta i dostawcy opakowań kosmetycznych Quadpack przeanalizował rosnące trendy, które będą miały wpływ na branżę kosmetyczną w 2022 roku.
Jak tłumaczą autorzy analizy, marki kosmetyczne stanęły przed wyzwaniem cyfrowej transformacji/ W tym samym czasie nowe pokolenie (nazywane pokoleniem Z) przejęło rolę głównych konsumentów. Rok 2022 zacznie się od skoncentrowania się na pokoleniu Z, które wyrosło na pierwsze pokolenie w pełni „cyfrowe”, a jednocześnie przykłada większą wagę do kwestii środowiskowych. W ocenie autorów analizy, ta grupa podejmuje obecnie decyzje zakupowe, które mają największy wpływ na wprowadzanie produktów na rynek i pozycjonowanie marki. Dlatego też w wyznaczaniu przyszłorocznych trendów zespół Market Insights z firmy Quadpack kierował się przede wszystkim znaczeniem generacji urodzonej po 1995 r.
Wskazano następujące trendy na 2022 r:
Po przebudzeniu z COVID-19 – radość i żartobliwość to nowe słowa kluczowe dla kosmetyków kolorowych. Młodzi konsumenci chcą zabawnej rutyny z produktami, które pobudzają ich kreatywność. Limitowane edycje i współpraca z odważnymi kolorami, brokatem i unikalnymi teksturami zachęcają konsumenta do zabawy.
Po pierwsze etyka — konsumenci są mniej skłonni do kompromisu ze swoimi przekonaniami w sprawie atrakcyjnego produktu lub marki. Branża kosmetyczna musi zaangażować się w sprawy społeczne i środowiskowe, zachowując przejrzystość na każdym kroku. Ponieważ młodzi ludzie są coraz lepiej poinformowani i wykształceni, w mgnieniu oka dostrzegają tzw. greenwashing, czyli „zielone kłamstwo”.
Natura spotyka technologię — w wyniku ewolucji trendu „naturalnego piękna” konsumenci są bardziej otwarci na rozwiązania laboratoryjne, które pomagają chronić środowisko. Od składnika, który zastępuje pierwiastki pochodzenia zwierzęcego, po mineralny filtr przeciwsłoneczny, który nie jest szkodliwy dla raf koralowych, technologia na dobre jest zawsze mile widziana.
Radykalne włączenie – era „ukrywania niedoskonałości” przemija. Piegi, plamy, zmarszczki, fałdy, są elementami osobistymi i powinny być wzmocnione makijażem. Marki muszą być inkluzywne i wprowadzać różnorodne rozwiązania, w przeciwnym razie grozi im konsumencki bojkot.
Zdrowie – produkty, które sprawiają, że ludzie ładnie wyglądają i pachną są pożądane, ale nie wystarczą, by podbić ich serca. Oprócz upiększającego i zdrowego działania, kosmetyki powinny dbać o dobre samopoczucie i przynosić holistyczne korzyści dla ciała i umysłu.
Make-up for digital – Pokolenie Z założyło TikTok, a ich wirtualne życie jest ważniejsze niż kiedykolwiek. Podczas gdy niektóre marki wprowadzają wypróbowane filtry i aplikacje, inne koncentrują się na produktach, które pomagają konsumentom dobrze wyglądać w aparacie.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2025
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2025
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Chemika Expo o wodorze
Tematem wiodącym tegorocznej konferencji Chemika Expo, organizowanej w Szczecinie przez Klaster...
HPCI idealne dla profesjonalistów
Targi HPCI Central and Eastern Europe to najważniejsze w regionie Europy Środkowo-Wschodniej wydarzenie...
Merytoryczne konferencje podczas Sepawy
Kongres SEPAWA 2025 w Berlinie skupił się na innowacjach w sektorze detergentów,...
Wiodące targi transportu i logistyki w Europie Środkowo-Wschodniej
TransLogistica Poland 2025, dwunasta edycja międzynarodowych targów transportu i logistyki, odbyła się...