Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Trendy kosmetyczne na rok 2022: pokolenie Z nadaje ton kosmetykom i transformacji branży

Pixabay.com

2021-12-01

Zespół Market Insights międzynarodowego producenta i dostawcy opakowań kosmetycznych Quadpack przeanalizował rosnące trendy, które będą miały wpływ na branżę kosmetyczną w 2022 roku.

Jak tłumaczą autorzy analizy, marki kosmetyczne stanęły przed wyzwaniem cyfrowej transformacji/ W tym samym czasie nowe pokolenie (nazywane pokoleniem Z) przejęło rolę głównych konsumentów. Rok 2022 zacznie się od skoncentrowania się na pokoleniu Z, które wyrosło na pierwsze pokolenie w pełni „cyfrowe”, a jednocześnie przykłada większą wagę do kwestii środowiskowych. W ocenie autorów analizy, ta grupa podejmuje obecnie decyzje zakupowe, które mają największy wpływ na wprowadzanie produktów na rynek i pozycjonowanie marki. Dlatego też w wyznaczaniu przyszłorocznych trendów zespół Market Insights z firmy Quadpack kierował się przede wszystkim znaczeniem generacji urodzonej po 1995 r.

Wskazano następujące trendy na 2022 r:

Po przebudzeniu z COVID-19 – radość i żartobliwość to nowe słowa kluczowe dla kosmetyków kolorowych. Młodzi konsumenci chcą zabawnej rutyny z produktami, które pobudzają ich kreatywność. Limitowane edycje i współpraca z odważnymi kolorami, brokatem i unikalnymi teksturami zachęcają konsumenta do zabawy.

Po pierwsze etyka — konsumenci są mniej skłonni do kompromisu ze swoimi przekonaniami w sprawie atrakcyjnego produktu lub marki. Branża kosmetyczna musi zaangażować się w sprawy społeczne i środowiskowe, zachowując przejrzystość na każdym kroku. Ponieważ młodzi ludzie są coraz lepiej poinformowani i wykształceni, w mgnieniu oka dostrzegają tzw. greenwashing, czyli „zielone kłamstwo”.

Natura spotyka technologię — w wyniku ewolucji trendu „naturalnego piękna” konsumenci są bardziej otwarci na rozwiązania laboratoryjne, które pomagają chronić środowisko. Od składnika, który zastępuje pierwiastki pochodzenia zwierzęcego, po mineralny filtr przeciwsłoneczny, który nie jest szkodliwy dla raf koralowych, technologia na dobre jest zawsze mile widziana.

Radykalne włączenie – era „ukrywania niedoskonałości” przemija. Piegi, plamy, zmarszczki, fałdy, są elementami osobistymi i powinny być wzmocnione makijażem. Marki muszą być inkluzywne i wprowadzać różnorodne rozwiązania, w przeciwnym razie grozi im konsumencki bojkot.

Zdrowie – produkty, które sprawiają, że ludzie ładnie wyglądają i pachną są pożądane, ale nie wystarczą, by podbić ich serca. Oprócz upiększającego i zdrowego działania, kosmetyki powinny dbać o dobre samopoczucie i przynosić holistyczne korzyści dla ciała i umysłu.

Make-up for digital – Pokolenie Z założyło TikTok, a ich wirtualne życie jest ważniejsze niż kiedykolwiek. Podczas gdy niektóre marki wprowadzają wypróbowane filtry i aplikacje, inne koncentrują się na produktach, które pomagają konsumentom dobrze wyglądać w aparacie.


przemysł kosmetycznyQuadpack

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Średnia ocen 5/5 na podstawie 1 głosów.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy system kaucyjny obejmujący opakowania z tworzyw sztucznych to dobry pomysł?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie