Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Trendy azjatyckie w europejskim przemyśle kosmetycznym

2019-03-27  / Autor: Joanna Igielska-Kalwat, Wyższa Szkoła Zdrowia, Urody i Edukacji w Poznaniu

Europejskie i azjatyckie podejście do urody

Pielęgnacja ciała, twarzy oraz włosów w kulturze azjatyckiej znana jest już od tysięcy lat. Substancje aktywne wykorzystywano już w Ajurweda (ayurveda), co oznacza „wiedza życia”, bądź „sztuka życia”. Jest to sanskrycki termin, gdzie „ajus” oznacza życie, a „veda” wiedzę, mądrość – „wiedza o zdrowym życiu”. Ajurweda to najstarszy na świecie system medyczny, wywodzący się ze starożytnych Indii. Powstał ponad sześć tysięcy lat temu. Ajurweda znana i praktykowana była w czasach życia Mistrza Kryszny. Wiedza wykorzystywana w Ajurweda opiera się na założeniu, że we wszystkim, co istnieje występuje energia, a choroby biorą się z zachwiania równowagi energetycznej ciała. Kosmetyki azjatyckie nawiązują do natury, jednak producenci wykorzystują również składniki syntetyczne, jeśli charakteryzują się one cennymi właściwościami.

 

Azjaci mają odmienne podejście do pielęgnacji skóry oraz makijażu, dlatego ich produkty kosmetyczne różnią się teksturą, strukturą i kierunkiem działania od tych spotykanych u nas. Osoby mieszkające w Azji od najmłodszych lat uczone są w jaki sposób należy dbać o zdrowy wygląd skóry oraz włosów. Mamy wpajają swoim dzieciom, jakich produktów oraz w jakiej kolejności powinny używać. Pielęgnacja azjatycka charakteryzuje się użyciem dużej liczby form kosmetycznych. Dla Azjatek bardzo istotne jest, żeby wyglądać zdrowo i młodo, dlatego kosmetyki anty-aging cieszą się dużą popularnością. Kobiety uważają, że prewencja jest lepszą metodą niż naprawianie skutków upływającego czasu.

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie