2023-04-18
Dachser wprowadził własne rozwiązanie branżowe: Dachser Cosmetics Logistics, czyli usługę transportową i logistyczną dopasowaną do potrzeb branży kosmetycznej. Po udanym debiucie we Francji, nowe rozwiązanie jest wdrażane na kluczowych rynkach europejskich. Dzięki temu producenci i dystrybutorzy kosmetyków mogą oczekiwać rozwiązań dostosowanych do ich potrzeb.
Transport kosmetyków, z uwagi na delikatność opakowań i skład produktów, wymaga szczególnej uwagi w całym łańcuchu dostaw – od dostawy surowców po dostarczenie produktu do klienta. Stąd też konieczność specjalistycznych rozwiązań transportowych i logistycznych dopasowanych ściśle do potrzeb branży kosmetycznej.
Punktem wyjścia do stworzenia rozwiązania Dachser Cosmetics Logistics była Francja, uważana za ojczyznę przemysłu kosmetycznego, a obecnie wiodący gracz i czołowy eksporter w tym sektorze na świecie. Kraj ten eksportuje rocznie produkty kosmetyczne o wartości 16 mld euro, z czego około połowa trafia do Niemiec, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Włoch. To duży rynek o potencjale wzrostowym, również dla logistyki.
- Obecnie wprowadzamy rozwiązania branżowe Dachser Cosmetics Logistics w Niemczech i innych krajach europejskich, a nasze pozytywne doświadczenia zdobyte we Francji stanowią najlepszy możliwy punkt wyjścia. Dzięki globalnej sieci, wieloletniemu doświadczeniu i specjalistycznej wiedzy branżowej, Dachser pozycjonuje się jako idealny partner w dystrybucji produktów kosmetycznych na wszystkich rynkach europejskich - mówi Jens Wollmann, Head of Corporate Solutions w Dachser.
- Ponieważ branża kosmetyczna ma swoje specyficzne wymagania, powołaliśmy zespół ekspertów, który pomoże opracować konkretne rozwiązania logistyczne dla dostawców kosmetyków. Obejmą one transport i magazynowanie, dystrybucję miejską, logistykę omnichannel, a także uwzględniają kwestie zrównoważonego rozwoju, audytów i certyfikacji – dodaje Bruno Guillard, Department Head Dachser Cosmetics Logistics.
Według Cosmetics Europe, Polska z rynkiem detalicznym o wartości 4 mld euro jest szóstym rynkiem kosmetycznym w Europie, ustępując Niemcom, Francji, Włochom, Wielkiej Brytanii i Hiszpanii. Produkcja sprzedana przedsiębiorstw zajmujących się wytwarzaniem wyrobów kosmetycznych i toaletowych utrzymuje się na poziomie ok. 7,5 mld zł. Głównymi kierunkami eksportowymi dla polskich producentów kosmetyków są kraje europejskie i Kazachstan.
- Tym bardziej cieszy fakt, że z Polski mamy ponad 80 codziennych linii exportowych do Europy i możemy zaoferować szybkie czasy dostawy przy zachowaniu najwyższej jakości i dbałości o produkt. W ramach Dachser Cosmetics Logistics wszystkie procesy realizowane w łańcuchu dostaw są cyfrowo kontrolowane i dokumentowane w czasie rzeczywistym. Na szczycie listy priorytetów znajdują się kwestie związane z bezpieczeństwem i ochroną produktów kosmetycznych. Na przykład ekskluzywne kosmetyki mogą być specjalnie chronione i przechowywane w specjalnie przygotowanych, oddzielnych magazynach. Polityka plombowania i regularnej kontroli pojazdów, a także stosowanie zdalnego nadzoru wideo, zapewniają odpowiedni poziom bezpieczeństwa. Z kolei zautomatyzowane procesy magazynowe, standardowe procedury załadunku oraz skuteczne zabezpieczenie ładunku, pomagają zminimalizować ryzyko uszkodzenia tego cennego towaru w drodze do sprzedawców. Ponadto Dachser posiada certyfikat AEO w zakresie "uproszczeń celnych, bezpieczeństwa i ochrony" oraz została oceniona przez EcoVadis pod względem różnych aspektów środowiskowych, społecznych i etycznych – komentuje Ewelina Staszewska-Kobiela, kierownik rozwoju Biznesu Dachser Chem Logistics HO Kempten, kierownik rozwoju Biznesu Polska Dachser Chem Logistics.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2024
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2024
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Legislacja, trendy i surowce: X edycja Konferencji Przemysłu Chemii Budowlanej
3 grudnia 2024 r. odbyła się w Warszawie 10. edycja Konferencji Przemysłu Chemii Budowlanej. W...
Marki własne w Kielcach
6 i 7 listopada br. do Targów Kielce na Targi Marek Własnych przyjechali przedstawiciele sektora marek...
Targi Packaging Innovations stałym punktem w branży opakowaniowej
W dniach 9-10 października br. w EXPO Kraków, odbyła się 16. edycja Międzynarodowych Targów...
Targi Warsaw Pack ważne dla sektora opakowań
Warsaw Pack to wydarzenie, gdzie liderzy branży prezentują najnowsze technologie pakowania i...