Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety
REKLAMA

Transport ciężki przez dwa kontynenty

2023-07-05

Kiedy ponadgabarytowe kontenery przemysłowe podróżują ciężarówką lub statkiem, zazwyczaj nie tylko wyglądają spektakularnie, ale także kryje się za tym ogromne logistyczne wyzwanie. W przypadku ważącego prawie 60 ton autoklawu, gazoszczelnego zbiornika ciśnieniowego, firma transportowa Dachser połączyła doświadczenie swoich zespołów w Niemczech i Indiach, aby przetransportować ten ponadgabarytowy ładunek od producenta w Nadrenii Północnej-Westfalii w Niemczech do Bangalore w południowych Indiach.

Niemiecki producent maszyn i urządzeń zlecił Dachserowi transport 60-tonowego ładunku. Częścią zlecenia transportowego było również urządzenie obrotowe i kontenerowe krzesło pierścieniowe ważące kolejne 5 ton. Wymiary samego autoklawu były imponujące: długość ponad 15 metrów i średnica ponad 5 metrów. Miejsce przeznaczenia: firma z branży lotniczej i kosmicznej w Bangalore, milionowej metropolii ważnej dla indyjskiego przemysłu high-tech.

Po intensywnych przygotowaniach i zaplanowaniu całej operacji, autoklaw opuścił zakład w Coesfeld koło Münster w Niemczech i dotarł ciężarówką z płaską podłogą do pobliskiego Lüdinghausen. Tam, przy użyciu 450-tonowego dźwigu mobilnego, został załadowany na statek śródlądowy, który przetransportował kolosa rzeką do Antwerpii. Stamtąd kontener podróżował jako break bulk, czyli niekontenerowy transport ciężki, na kontenerowcu do Chennai, w Indiach, nad Zatoką Bengalską. Transport trwał 21 dni.

W Chennai kontrolę nad ładunkiem przejęły zespoły z Dachser India. Były odpowiedzialne za prawie 350-kilometrową podróż elementów instalacji z portu Chennai do siedziby klienta w Bangalore. Jeszcze przed przybyciem do portu należało odpowiednio się przygotować do transportu drogowego wielkoformatowych części przemysłowych. Zorganizowano wymagane od władz miasta zezwolenia na przemieszczanie się po drogach publicznych naczepy niskopodwoziowej. W pojeździe wymieniono wszystkie 28 opon, aby naczepa mogła przejechać pod przejazdem kolejowym. Przed samą fabryką trzeba było usunąć betonowe bloczki, aby pojazd mógł zawrócić. Na koniec wyrównano teren przed fabryką, aby umożliwić dostawę. Całą dwutygodniową podróż w Indiach nadzorował osobny pojazd eskortowy.



Dachsertransportmaszyny

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


REKLAMA

WięcejNajnowsze

Więcej aktualności

REKLAMA


WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)

REKLAMA


WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)

REKLAMA


WięcejSonda

Czy przemysł wykorzysta środki z KPO?

Zobacz wyniki

REKLAMA

WięcejW obiektywie