Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety
REKLAMA
REKLAMA

Trans Polonia rośnie na rynku hiszpańskim

2025-04-01

Hiszpania stała się dla Grupy Trans Polonia jednym z najdynamiczniej rozwijających się rynków przewozów chemikaliów.

– Ubiegły rok był pełen wyzwań dla całej gospodarki, w tym dla firm transportowych. Kluczem do wypracowania dobrych wyników były elastyczność, precyzyjne planowanie, a także zrealizowane inwestycje w rozbudowę i modernizację floty cystern oraz ciągników siodłowych. Między innymi dzięki tym działaniom Trans Polonia cały czas się rozwija, skutecznie umacniając pozycję na rynkach Europy Zachodniej, w tym w Hiszpanii, która w naszych przewozach od lat ma coraz większe znaczenie.  Ze względu na liczne porty jest to jeden z kluczowych rynków na logistycznej mapie Europy – podkreśla Adriana Bosiacka, dyrektor operacyjna i członek zarządu Trans Polonia SA.

Hiszpania jest ponadto jedną z największych gospodarek UE. Przewiduje się, że w 2024 r. PKB wzrośnie o 3,1%. Wzrost ten opiera się przede wszystkim na silnym popycie wewnętrznym, zwiększonej produktywności, a także na inwestycjach rządowych. Kraj ma również silne powiązania gospodarcze z sąsiednią Portugalią i Francją oraz jest dobrze zintegrowany z szerszą gospodarką europejską. Służy ponadto jako ważny szlak tranzytowy łączący Europę Zachodnią z Afryką Północno-Zachodnią. Warto także pamiętać o silnych powiązaniach z Ameryką Południową i Środkową. Biorąc pod uwagę masę przewiezionych towarów w transporcie drogowym, w ubiegłym roku w Hiszpanii odnotowano wzrosty ładunków o 8%. W jakiejś mierze jest to również konsekwencja rosnącej masy ładunków przeładowywanych w hiszpańskich portach, która z 543,2 mln ton w 2023 r. wzrosła do 557,8 mln ton w 2024 r.

– Osiągnięcie dobrych wyników nie jest dziś możliwe bez optymalizacji kosztów operacyjnych, które w znacznym stopniu są skutkiem efektywnego planowania tras oraz załadunków. Działając na wielu rynkach, mierząc się z różnymi regulacjami i wymaganiami, musimy na bieżąco reagować na sygnały, które mają bezpośredni wpływ na prowadzoną działalność. Według analiz przeprowadzonych przez Grupę Allianz, wzrost PKB w Hiszpanii będzie w 2025 r. piąty rok z rzędu wyższy niż średnia dla strefy euro, ale tempo będzie umiarkowane: 1,8% w 2025 r. i 2% w 2026 r. To dobre prognozy także dla rynku chemikaliów, gdzie rośnie popyt i gdzie oczekiwana jest najwyższa jakość świadczonych usług – podsumowuje Adriana Bosiacka.

Tymczasem hiszpański sektor chemiczny szacuje, że rok obrotowy 2024 zamknął się wzrostem produkcji o 7,1% i wzrostem obrotów o 4,8%, osiągając poziom 86,45 mld euro. Według Federacji Biznesowej Hiszpańskiego Przemysłu Chemicznego FEIQUE, produkcja w 2025 r. będzie nadal rosła o 3,2%, a obroty – o 4,2%, co pozwoli przekroczyć poziom 90 mld euro.


Trans Polonia Grouptransport

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


REKLAMA

WięcejNajnowsze

Więcej aktualności

REKLAMA


WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)

REKLAMA


WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)

REKLAMA


WięcejSonda

Jak oceniasz Manifest Polskiej Chemii?

Zobacz wyniki

REKLAMA
REKLAMA

WięcejW obiektywie