2024-01-23
Firma Comarch analizuje, w jaki sposób sztuczna Inteligencja może stać się realnym wsparciem dla biznesu.
W ocenie Comarchu, spopularyzowanie sztucznej inteligencji otwiera przed firmami nowe możliwości, m.in. w zakresie optymalizacji procesów oraz skróceniu czasu uzyskania odpowiednich informacji potrzebnych do podjęcia decyzji biznesowych. Coraz częstsze stosowanie AI ma mieć również wpływ na rynek pracy, na którym zarówno zadania stosunkowo proste (np. rozmowa z klientem), jak i wymagające większych umiejętności mogą być wykonane bez potrzeby angażowania człowieka. Patrząc na prognozy demograficzne dla Polski i Europy, narzędzia oparte o sztuczną inteligencję, zwiększające wydajność pracy są w ocenie Comarchu czymś zdecydowanie pożądanym. Takie rozwiązania pozwolą pracownikom skoncentrować się na zadaniach kreatywnych oraz takich, które będą wymagały podjęcia decyzji przez człowieka.
- Sztuczna inteligencja jest już wykorzystywana przez polskie przedsiębiorstwa. Przykładami mogą być procesy wspierające rozpoznawanie i rozumienie tekstu w narzędziach OCR (ang. Optical Character Recognition). Dzięki rozwiązaniom tej klasy dokument może być „przeczytany” i następnie odtworzony w systemie ERP. Tego typu narzędzia, choć już obecne od kilkunastu, a nawet kilkudziesięciu lat na rynku, są cały czas rozwijane i obecnie pozwalają już nawet odczytywanie pisma ręcznego. Innym sposobem zastosowania rozwiązań AI w systemach może być wsparcie pracy przedstawicieli terenowych w procesach merchandisingowych, które polegają m.in. na kontroli półek w sklepach. Dzięki AI system jest w stanie rozpoznać zawartość półki po wykonaniu zdjęcia. Sztuczna inteligencja wchodzi też w obszar magazynu, gdzie procesy wymagające szczegółowej analizy wielu danych mogą być wykonane szybko. Przykładem może być optymalizacja procesów magazynowych poprzez najlepszy dobór zadań dla pracownika magazynu lub takie zgrupowanie zamówień podczas procesu grupowej kompletacji, aby były realizowane w sposób maksymalnie wydajny – przekonuje Comarch.
Sztuczna inteligencja w systemach ERP to także wsparcie w analizie działań kontrahentów oraz sytuacji biznesowej i finansowej przedsiębiorstwa. AI już jest w stanie przewidywać wysokości popytu na towary na postawie przekrojowej analizy danych historycznych oraz wyszukiwaniu zależności pomiędzy towarami historycznymi i wchodzącymi do oferty. Sztuczna inteligencja wspiera przedsiębiorstwa również w zachowaniu płynności poprzez ocenę wiarygodności kontrahenta, przewidywanie terminów płatności oraz automatyzację procesu windykacyjnego. Uczenie się systemu na danych historycznych i podpowiedzi bazujące na uzyskanych danych nie jest wizją przyszłości, to już teraz się dzieje i jest coraz częściej wykorzystywane.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2025
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2025
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Chemika Expo o wodorze
Tematem wiodącym tegorocznej konferencji Chemika Expo, organizowanej w Szczecinie przez Klaster...
HPCI idealne dla profesjonalistów
Targi HPCI Central and Eastern Europe to najważniejsze w regionie Europy Środkowo-Wschodniej wydarzenie...
Merytoryczne konferencje podczas Sepawy
Kongres SEPAWA 2025 w Berlinie skupił się na innowacjach w sektorze detergentów,...
Wiodące targi transportu i logistyki w Europie Środkowo-Wschodniej
TransLogistica Poland 2025, dwunasta edycja międzynarodowych targów transportu i logistyki, odbyła się...