Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Sytuacja bieżąca i perspektywy rozwoju drogerii w 2026 roku

2025-12-18  / Autor: Anna Senderowicz, ekspertka w Departamencie Analiz Ekonomicznych PKO Banku Polskiego

Zdecydowanym liderem rynku drogeryjnego jest Rossmann. W październiku 2025 roku w Łodzi ruszyła dwutysięczna drogeria należąca do sieci. Kluczowym elementem strategii Rossmanna, obok szybkiego rozwoju sieci sklepów stacjonarnych, są inwestycje w sprzedaż internetową i nowoczesne technologie przyciągające nowych klientów i zwiększające lojalność dotychczasowych. Właścicielem rozwijającej się w Polsce od 2011 roku sieci Hebe jest Jeronimo Martins Drogerie i Farmacja. Sieć liczy ponad 380 sklepów. Hebe inwestuje w rozwój kanału sprzedaży online, który stanowi 19% całkowitej sprzedaży. Na popularności zyskuje druga po Rossmannie niemiecka sieć DM-Drogerie Markt z 67 placówkami. Sieć aktywnie rozszerza swoją obecność na polskim rynku, koncentrując się na obecności w parkach handlowych. DM nie stosuje agresywnych promocji, przez dłuższy okres utrzymuje ceny swoich produktów na stałym poziomie. Istotne zmiany właścicielskie przeszła licząca około 200 placówek sieć drogerii Natura. Pod koniec 2024 roku dotychczasowy właściciel Pelion sprzedał 100% udziałów w firmie międzynarodowemu funduszowi Mutares specjalizującemu się w restrukturyzacji firm. Wśród drogerii o najwyższych przychodach znalazła się Sephora, oferująca kosmetyki z górnej półki cenowej. Według KPMG, rynek luksusowych kosmetyków i perfum w Polsce w 2024 roku osiągnął wartość 2 mld zł (+5,8%). Prognozy do 2029 roku wskazują, że średnioroczny wzrost będzie wynosił 9,3%, a rynek osiągnie wartość 3,1 mld zł.


\
ARTYKUŁ DOSTĘPNY W "Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2025

"Kosmetyki i Detergenty" to kwartalnik biznesowo-informacyjny z zakresu przemysłu kosmetycznego i środków czystości.


przemysł kosmetycznykosmetykidrogeriedystrybucja

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Jak oceniasz Manifest Polskiej Chemii?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie